koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  14 dni temu  »  

IV FESTIWAL BAROKOWY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / MUZYKA FRANCUSKA / TITON ET L’AURORE

CO jest GRANE » 557 wyświetleń od 7 lipca 2025
  • 7 października 2025, wtorek
    » 19:00

„Gdybym nie mógł być Rameau, z pewnością nie chciałbym stać się nikim innym, jak tylko Mondonvillem” – deklarował Pierre-Louis Daquin, syn słynnego kompozytora Louisa-Claude’a Daquina. Nie on jeden wysoko cenił pochodzącego z Narbonne muzyka. W głośnej debacie zwanej Querelle des Bouffons, która wybuchła w Paryżu w połowie XVIII wieku, Jean-Joseph Cassanéa de Mondonville (1711-1772) odegrał szczególną rolę. Jego dzieło Titon et l’Aurore, którego prapremiera odbyła się w styczniu 1753 roku, stało się orężem frakcji stawiającej osiągnięcia opery francuskiej ponad tradycją włoską. Mityczna opowieść o pasterzu Tytonie zakochanym ze wzajemnością w bogini poranka stała się przyczynkiem do wykreowania zachwycających muzycznych obrazów. Zarówno recytatywy i arie, jak i pełne koloru ustępy instrumentalne doskonale realizują powierzone im zadania, sugestywnie oddzielając dzień od nocy, oddając zmienne nastroje i różnorakie charaktery bohaterów.

W inscenizacji reżyserowanej przez Natalię Babińską Tyton przyjmuje postać młodego błyskotliwego astronoma, który jest uosobieniem rozumu. Jego muza i ukochana – Aurora – niczym Iskra Boża wskazuje mu właściwą drogę naukowych poszukiwań i moralnych wyborów, wspierając w dążeniu do dokonania odkrycia zmieniającego bieg historii świata. Na drodze do ich szczęścia staje nienawidzący wolności Eol oraz zakłamana manipulatorka Pales. Tylko niezłomna konsekwencja i niegasnąca wiara w sens obranej drogi mogą przeprowadzić kochanków przez nikczemne próby zniewolenia ich ciał i umysłów, a ludzkość poprowadzić ku nowej nadziei.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA

REŻYSERIA NATALIA BABIŃSKA

SCENOGRAFIA I KOSTIUMY ALEKSANDRA REDA

CHOREOGRAFIA JACEK PRZYBYŁOWICZ

REŻYSERIA ŚWIATEŁ MACIEJ IGIELSKI

PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI

PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO KAROL KNAPIŃSKI

ASYSTENCI REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA

INSPICJENTKI TATIANA HEMPEL-GIERLACH, WANDA KARPIŃSKA

◆ OBSADA ◆

TITON Bartosz Gorzkowski / Sylwester Smulczyński

L’AURORE Marta Boberska / Julia Pliś

PROMÉTHÉE / EOLE Paweł Michalczuk / Jędrzej Suska

PALÉS Marta Brzezińska-Szmaj / Olga Pasiecznik

L’AMOUR / UNE NYMPHE Iwona Lubowicz / Joanna Sojka

TANCERZE Joanna Lichorowicz-Greś, Vova Makovskyi, Volodymyr Ryga, Izabela Zawadzka

Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej

Zespół instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA

KRZYSZTOF GARSTKA dyrygent

Bilety 👉https://kicket.com/embedded/rezerwacja/311845

📍Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie

zmodyfikowano  14 dni temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ