koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
POKazujemy operę - X, XI 2025Finały Mistrzostw Świata w graniu Chopina na fortepianieTEATR AVATARCO JEST GRANE - PAŹDZIERNIK 2025 - nr 374
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

PROART „KREUTZER SONATA”

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 975 wyświetleń od 29 czerwca 2012

VIII MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL TEATRÓW TAŃCA ZAWIROWANIA

Historia ProART zaczyna się w maju 2005 wraz z pierwszym projektem grupy, opartym na "I don't love you anymore" Josepha Hellera. Tak naprawdę jednak pierwszą pracą, ktora zapoczątkowała wielogatunkowy festiwal i całą filozofie oraz tworczą aktywność znaną obecnie pod nazwą ProART, była „Gabriel Lion 2004" duetu Dvořak-Pajasova. Istotą pracy zespołu jest wysiłek wkładany w poszukiwanie nowych wspolnych ścieżek dla teatru dramatycznego i tańca, ktore przy uwzględnieniu także śpiewu pozwalają tworzyć głębokie, wielowarstwowe taneczno-teatralne spektakle, zrozumiałe dla szerokiej publiczności i bliskie jej. Ze stylistycznego punktu widzenia zespoł mieści się pomiędzy neoklasycznym, modern i wspołczesnym tańczącym ciałem.

Choreografia I reżyseria: Martin Dvořak

Temat: Lew Tołstoj "Kreutzer Sonata " i Sofia Tołstaj "The question of guilt "

Muzyka: Ludwig van Beethoven, Leoš Janaček

Tańczą: Irene Bauer, Alena Pajasova, Martin Dvořak, Robin Sobek

Kostiumy i scenografia: Jindra Rychla

Czas trwania: 75'

Na początku była sonata skrzypcowa w A-dur stworzona w 1803 roku przez Beethovena, uzupełniona o fragment utworu, ktorego prapremierowego wykonania dokonał skrzypek Bridgetowna. Ponieważ jednak Beethoven rywalizował z Bridgetownem o kobietę, w zemście przypisał sonatę komu innemu: Kreutzerowi. 48 lat poźniej ta historia zainspirowała Lwa Tołstoja. A jak w całej historii znalazł się Leoš Janaček? 120 lat poźniej, po Beethovenie, skomponował kwartet smyczkowy pod tytułem „Kreutzer sonata". I tu koło się zamyka: Janaček inspirował się nowelą Tołstoja.

bilety:

30 zł

zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ