koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Popiół i diament - spotkaniaBWA Wrocław - spadekGAUDIUMDBP - miesiąc z 9 sztukąCO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobraniaKAMERALIŚCI WROCŁAWSCY - Świder & Herbert
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

Dostatki w ostatki

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 522 wyświetleń od 1 lutego 2012

DOSTATKI W OSTATKI

W średniowieczu karnawał wiązał się z uwolnieniem od wszelkich hierarchicznych stosunkow. W okresie tym obowiązywała bezwzględna swoboda. Błazna ogłaszano krolem, a w kościołach wybierano błazeńskiego papieża. Była to jarmarczna część roku, kwitła wowczas kultura ludowa, ktorą organizował śmiech i tak zwany doł materialno-cielesny. Wraz z nadejściem Środy Popielcowej powracało to, co kościelne, oficjalne, uporządkowane, poważne. Opozycja karnawał-post przywołuje skojarzenia ze zmianami por roku, fazami słońca i księżyca, ze śmiercią i odradzaniem się roślinności. I właśnie koniec karnawału, tak zwane ostatki, podczas ktorych następuje kulminacja zabawy są inspiracją do naszego projektu. Będzie gwarno, śpiewnie i kolorowo. Prawdziwe dostatki w ostatki. Pożegnamy czas zabawy i przywitamy czas zadumy. Kiedy nastąpi moment przejścia? Jak będzie wyglądała przemiana? Przyjdź i przekonaj się sam!

15 lutego środa, godz. 19:00 „DOSTATKI W OSTATKI"

spektakl* „GARGANTUA I PANTAGRUEL*"

Stowarzyszenie Teatralne Badow, reżyseria: Piotr Bikont

wstęp 10 zł

Na scenariusz spektaklu, obok montażu fragmentow dzieła Rabelais'go, składają się też teksty średniowiecznych apokryfow oraz czterogłosowe psalmy Krzysztofa Knittla - podstawa muzyki spektaklu. W atmosferze plebejskiej rubasznej zabawy przetykanej żarliwą modlitwą głoszona jest jedność świata ciała i ducha, wzajemna przenikalność sacrum i profanum, pochwała człowieka pełnego, wolnego i radosnego.

_„Gargantua i Pantagruel" w reżyserii Bikonta to swoisty powrot do teatru, ktory żywi się przede wszystkim słowem i gestem. Najważniejsza jest tutaj narracja, spod ktorej - za pomocą aktorskiej precyzji i reżyserskiej pomysłowości - wyłania się sceniczna, teatralna, umowna opowieść. (...) Reżyser bardzo dobrze czuje się w małych formach scenicznych, gdzie za podstawę służy mu przede wszystkim tekst i to co można z niego „wyciągnąć", pokazać poprzez ciało, powiedzieć tak, żeby wszyscy słuchali z zapartym tchem. I taki teatr mu się udaje! _

Marta Oziomek

Dziennik Teatralny Katowice

bilety:

10 zł

autor:
zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ