Orfeusz i Eurydyka | OPERA ONLINE
- 10 stycznia 2024, środa» 19:00
- 6 lipca 2023, czwartek» 20:00
- 4 czerwca 2021, piątek» 11:00
- 30 kwietnia 2021, piątek» 23:59
- 31 marca 2021, środa» 23:59
- 28 lutego 2021, niedziela» 23:59
- 31 stycznia 2021, niedziela» 23:59

występują: Orfeusz: Artur Janda Eurydyka: Barbara Zamek Amor: Sylwia Stępień
Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsovie
Klawesyn – Ewa Mrowca
Tancerze: Kinga Wleciałowska, Zuzanna Kasprzyk, Agnieszka Konopka, Natalia Dinges, Krzysztof Łuczak, Stanisław Bulder, Krystian Łysoń, Aleksander Kopański.
Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej pod kierownictwem Krzysztofa Kusiel-Moroza
SOPRANY: Karolina Geryń Ewa Kuryłowicz Ewelina Osowska Magdalena Smulczyńska Teresa Tippe
ALTY: Kinga Głogowska Paulina Łysikowska Ewa Puchalska Ewelina Rzezińska Dorota Solecka
TENORY: Tomasz Grygo Piotr Jakacki Robert Mojsa Marek Sadowski Aleksander Słojewski
BASY: Łukasz Geryń Krzysztof Matuszak Andrzej Milewski Piotr Peron Grzegorz Zychowicz
PO WYKUPIENIU MATERIAŁ DOSTĘPNY JEST ONLINE PRZEZ 48 h
ORFEO ED EURIDICE / ORFEUSZ I EURYDYKA
Opera w trzech aktach.
Kompozytor: Christoph Willibald Gluck Libretto: Ranieri de’ Calzabigi
Reżyseria: Magdalena Piekorz, Laureatka Złotego Lwa na 29. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (2004, za film „Pręgi”, nominacja do Oscara w kategorii film nieanglojęzyczny)
Kierownictwo muzyczne: Stefan Plewniak
Scenografia i kostiumy: Katarzyna Sobańska i Marcel Sławiński twórcy scenografii do "Zimnej Wojny". (3 nominacje do Oscara 2019 - Najlepszy Film Nieanglojęzyczny, Reżyseria, Zdjęcia) i „Idy” ( Film zdobył Oscara dla Najlepszego Filmu nieanglojęzycznego w 2015 roku)
Choreografia: Jakub Lewandowski
Reżyseria świateł: Hektor Werios
Asystent reżysera: Bartosz Buława
Wykonanie kostiumów: Dorota Goldpoint
Orfeusz i Eurydyka Christopha Willibalda Glucka to jeden z najpiękniejszych utworów muzyki klasycznej opowiadający o miłości wystawionej na wielką próbę. Orfeusz po śmierci Eurydyki, dostaje szansę by zstąpić do piekieł i przywrócić ukochaną żonę do świata żywych. Warunkiem jest jednak to, że podczas wędrówki ani razu na nią nie spojrzy. Zadanie to stawia przed nim Amor, pośrednik Jowisza. Orfeusz podejmuje próbę i schodzi do Hadesu poskramiając śpiewem piekielne Furie. Przepowiednia Amora o spotkaniu z ukochaną spełnia się. Przed nimi już tylko droga powrotna, która okaże się większym wyzwaniem niżby można przypuszczać.
Naszym pomysłem na realizację dzieła Gluck’a było stworzenie wielowymiarowego spektaklu taneczno-muzycznego, który łączyć będzie klasyczną i współczesną formę wypowiedzi. Żeby oddać archetypiczny charakter utworu (utrwalonego przez tradycję mitu) w warstwie scenograficznej i kostiumowej nawiązujemy do antyku. Orfeusz i Eurydyka pojawiają się na scenie jako posągi, które mają swoich odpowiedników wśród tancerzy (alter ego). Ci wyrażają emocje zamrożone przez przedwczesne rozstanie małżonków. Wraz z rozwojem akcji, ich postaci stawać się będą coraz bardziej ludzkie a kulminacyjne spotkanie Orfeusza i Eurydyki pokaże, że jeśli chodzi o historię ludzkości w kwestii relacji poza kontekstem i czasem historycznym nic się właściwie nie zmieniło.
„Orfeusz i Eurydyka” począwszy od swej premiery 5 października 1762 roku na deskach wiedeńskiego Burgtheater, udanie, podbijając serca melomanów, kroczy przez kolejne sceny operowe świata.
Polska premiera miała miejsce czternaście lat po prapremierze (1776) i dwa lata po wystawieniu paryskim, które pokazało światu nową wersję dzieła. Wspomniane novum polegało na odejściu od angażowania do głównej partii kastrata, a powierzenie jej zgodnie z ówczesną modą tenorowi. O popularności i ponadczasowym pięknie dzieła świadczy fakt, że doczekało się ono znakomitej adaptacji ręką samego Hectora Berlioza, który doprowadził nawet do powstania nowej, włoskojęzycznej wersji, ta zaś podbiła czołowe sceny Włoch (z La Scalą włącznie) a prowadzona przez Arturo Toscaniniego, zachwyciła melomanów nowojorskiej Metropolitan Opera.
Mgła
20 czerwca 2010 - 19:15
Teatr Collegium Nobilium
ul. Miodowa 22/24 Warszawa
21 208teatr
Kamień, nożyce, papier
20 czerwca 2010 - 19:15
Teatr Collegium Nobilium
ul. Miodowa 22/24 Warszawa
21 330teatr
Letter from Lady L.
20 czerwca 2010 - 17:30
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
20 518teatr
con tatto...
20 czerwca 2010 - 15:00jest więcej terminów
Rynek Starego Miasta
- Warszawa
20 338teatr
Białoruś tańczy w Warszawie
20 czerwca 2010 - 19:15
Teatr Collegium Nobilium
ul. Miodowa 22/24 Warszawa
20 895teatr
DA MOTUS
20 czerwca 2010 - 15:00jest więcej terminów
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
20 427teatr
@CTION
20 czerwca 2010 - 19:00jest więcej terminów
Pracownia Piksel
u. Noakowskiego 12 m.43 Warszawa
20 599teatr
Gąska
20 czerwca 2010 - 16:30, 19:30jest więcej terminów
Teatr Capitol
nie podano Warszawa
20 556teatr
@CTION
20 czerwca 2010 - 19:00jest więcej terminów
Pracownia Piksel
u. Noakowskiego 12 m.43 Warszawa
20 683teatr
Zmysły
20 czerwca 2010 - 16:30jest więcej terminów
Hotel Bristol
Krakowskie Przedmieście 42/44 Warszawa
20 544teatr
Ermida albo Królewna Pasterska
19 czerwca 2010 - 18:00
Oranżeria Muzeum Pałacu w Wilanowie
ul. Stanisława Kostki-Potockiego 10/16 Wilanów Warszawa
20 951teatr
Mleko
19 czerwca 2010 - 20:00jest więcej terminów
Teatr Wytwórnia
ul. Markowska róg Białostockiej Warszawa
19 330teatr
Pomalu, a jeszcze raz!
19 czerwca 2010 - 15:00, 18:30jest więcej terminów
Teatr Capitol
nie podano Warszawa
20 244teatr
Iwona, księżniczka Burgunda - Teatr na Goldoniego
18 czerwca 2010 - 18:00
Bielański Ośrodek Kultury
ul. Goldoniego 1 Warszawa
20 360teatr
Sen nocy letniej
18 czerwca 2010 - 19:00
Białołęcki Ośrodek Kultury
ul. Vincentego van Gogha 1 Warszawa
20 159teatr
Niezbędnik Tancerza - pokaz końcoworoczny Studium Tańca Nataraja
18 czerwca 2010 - 18:00
Centrum Łowicka
Łowicka 21 Warszawa
20 615teatr
Cała Prawda o Dowcipie
18 czerwca 2010 - 20:00
Dom Kultury RAKOWIEC
ul. Wiślicka 8 Warszawa
20 483teatr