koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wieczory w Aesenale 2025 IICO JEST GRANE - czerwiec 2025 - nr 372 - już do pobrania
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

ZAJĘCIA TEATRALNE O PROFILU TANCERZ-AKTOR

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 477 wyświetleń od 20 sierpnia 2018
  • od: 3 września 2018, poniedziałek
    do: 21 czerwca 2019, piątek

Kontakt: tel. 12 430 50 90, e-mail: biuro@sckm.krakow.pl

Prowadzenie: Wojciech Dawid Terechowicz

Miejsce: SCKM, ul. Wietora 15

Warsztaty dają możliwość pracy indywidualnej w formie konsultacji przygotowujących pod kątem egzaminów do uczelni o profilu taneczno-aktorskim i aktorskim, w oparciu o teksty zaproponowane przez uczestnika zgodnie z wymaganiami stawianymi przez komisje egzaminacyjne. Kończą się formą pokazu publicznego lub spektaklu. Zajęcia są tak sprofilowane, aby tancerz nauczył się posługiwania całym wachlarzem umiejętności tanecznych i jednocześnie nie tracił wyrazu aktorskiego. Program spotkań jest oparty o pełny proces twórczy, którego poznanie jest niezbędne do opanowania warsztatu i pobudzenia w uczestniku impulsów, które pozwolą mu na kształtowanie indywidualności twórcy sceny. Zawiera następujące elementy: elementarne zadania aktorskie, monologi i sceny, dialogowe zadania aktorskie. Zajęcia prowadzone są w grupach:

  1. Grupa młodsza warsztatowa tancerz-aktor (16-18 lat), piątki, godz. 15.00-17.00

  2. Grupa starsza warsztatowa tancerz-aktor (18-21 lat), piątki, godz. 17.00-21.30

Szczegóły programu:

Elementarne zadania aktorskie:

– praca na bazie tekstów: wiersza klasycznego, wiersza współczesnego, prozy współczesnej (teksy wybierane są przez uczniów przy konsultacji z nauczycielem), – ćwiczenia z zakresu pracy nad tekstem literackim, – ćwiczenia z zakresu ekspresji ciała, – ćwiczenia z zakresu ekspresji słowa, – ćwiczenia z zakresu emisji głosu, w tym oddechowe i fonetyczne, – ćwiczenia dykcyjne, – ćwiczenia z zakresu kształtowania wyobraźni i uwagi, – ćwiczenia z zakresu partnerowania i wzajemnej czułości na impulsy parterów na scenie, – ćwiczenia z zakresu działań indywidualnych prowadzących do świadomego pobudzania odczuć indywidualnych i kreowania ich na scenie, – ćwiczenia z zakresu budowania atmosfery na scenie w kreacji zbiorowej, kształtowanie zespołu aktorskiego, – ćwiczenia z zakresu poznawania ciała jako narzędzia komunikowania się z partnerem scenicznym i widzem, – ćwiczenia z zakresu rytmiki i koncentracji, – budowa etiudy aktorsko-ruchowej z wykorzystaniem tekstu literackiego, pokaz etiudy.

Monologi i sceny dialogowe:

– praca na bazie monologów i dialogów wyjętych z utworów dramatycznych literatury klasycznej i współczesnej, – kontynuacja i rozwijanie ćwiczeń z zakresu emisji głosu i fonetyki, – kontynuacja i rozwijanie ćwiczeń dykcyjnych, – ćwiczenia z zakresu pracy nad dialogiem i partnerowania na scenie, – budowanie relacji pomiędzy postaciami w oparciu o tekst, – ćwiczenia z zakresu opanowania gry kostiumem, – ćwiczenia z zakresu opanowania gry rekwizytem, – wprowadzenie improwizacji jako sposobu odnajdowania impulsów kształtujących postać i relację postaci na scenie, – praca aktora nad rolą, – praca nad ruchem scenicznym, – praca nad gestem klasycznym i współczesnym, – zapoznanie ucznia z różnymi rodzajami teatralnego wyrazu, – budowa scen dialogowych i monologów wkomponowanych w dramaturgiczną całość, prezentacja pracy.

Zadania aktorskie:

– praca w oparciu o zaproponowany przez nauczyciela dramat sceniczny lub dłuższe fragmenty kilku dramatów tak, aby każdy z uczniów mógł pokazać swoje indywidualne umiejętności, – praca aktora nad rolą, – ćwiczenia scen zbiorowych, – ćwiczenia z zakresu komponowania spektaklu, – gra aktora kostiumem, – gra aktora rekwizytem, – kształtowanie indywidualności twórczej w zespole, – pokaz spektaklu w pełnym przebiegu dramaturgicznym.

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ