koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
DNI WĘGIERSKIE 2025 DBPDNI SENIORA 225CO JEST GRANE wrzesień 2025 - nr 373TpL Repertuar 09.202529 Last Night of the Proms in Cracow
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

Szklane paciorki. Gra. Rozpoznanie.

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 021 wyświetleń od 21 września 2017
  • 19 listopada 2017, niedziela
    » 19:00
  • 18 listopada 2017, sobota
    » 19:00
  • 17 listopada 2017, piątek
    » 19:00
  • 24 września 2017, niedziela
    » 19:30
  • 23 września 2017, sobota
    » 19:00

Warsicka/Nepelski/Pilarski/Chlanda

„Gra szklanych paciorków”, wielka powieść Hermanna Hessego – od niej wszystko się zaczęło. Zawarte w niej pytania, myśli, światy stały się punktem wyjścia do artystycznych poszukiwań, do aktorskich i muzycznych improwizacji. To z nich powstał autorski scenariusz Przemysława Pilarskiego, to wtedy zrodziła się muzyka Karola Nepelskiego – czyli dwa główne filary reżyserowanego przez Małgorzatę Warsicką spektaklu. Punktem wyjścia na poziomie muzycznym i przedstawieniowym jest fuga. Kompozytor Karol Nepelski tworząc muzykę do spektaklu nawiązuje do ostatniej napisanej przez Bacha fugi z Die Kunst der fuge. Polifonicznie jest też przedstawiony sen głównego bohatera, Józefa Knechta, który jest śniony przez wszystkie występujące w spektaklu postaci i zapisany na czytniku fal EEG – urządzeniu przepisującym nasze fale mózgowe na muzykę i służącym do wchodzenia w medytację. Obok tego ultranowoczesnego urządzenia, które „komponuje” muzykę naszego mózgu i rejestruje nasze emocje wysłuchamy także brzmień instrumentów dawnych, guqina - najstarszego chińskiego instrumentu strunowego znanego od ponad 3000 lat, bębnów hinduskich i innych instrumentów perkusyjnych.

Twórcy, a więc także scenograf Marcin Chlanda, kostiumografka Edyta Jermacz i choreografka Anna Nowicka stworzyli wraz z aktorami własną, wielopoziomową grę, w którą zagrają z widzami spektaklu.

Szklane paciorki.Gra.Rozpoznanie to rzecz o tym, czy próbując przetrwać, można odmówić zaangażowania, odciąć się. Oraz o tym, że chcąc coś przeżyć, można przepaść. Ale też o tym, że po dotarciu do centrum wszystkiego, co było, i wszystkiego, co będzie, nie sposób już nigdy więcej mówić o zupełnej śmierci. Hesse pisał swoją „Grę” w okresie szalejącego po Niemczech i Europie nazizmu. Hesse pisał swoją „Grę” w neutralnej Szwajcarii. A my – możemy/powinniśmy dokądś uciec?

Nadchodzą czasy krytyczne, wszędzie odczuć można ich zapowiedź. Świat znów, raz jeszcze, pragnie przesunąć swój punkt ciężkości. Fala ta już nadbiega, a kiedyś nas pochłonie.


Bilety: normalny 35 zł ulgowy 25 zł


Szklane paciorki. Gra. Rozpoznanie.

reżyseria: Małgorzata Warsicka

muzyka: Karol Nepelski

scenariusz i dramaturgia: Przemysław Pilarski

scenografia, światło: Marcin Chlanda

kostiumy: Edyta Jermacz

choreografia: Anna Nowicka

muzycy: Julia Kukuczka, Aleksander Wnuk

multimedia: Grzegorz Kaliszuk

producent: Dorota Grzywacz- Kmieć

inspicjent: Iwona Cieślik

obsada:

Józef Knecht - Feliks Szajnert

Józef Knecht - Daniel Malchar

Wilk - Tomasz Międzik

Miłość - Karolina Kazoń

Wojna - Antoni Milancej

Tajemnica - Rafał Szumera

Szamanka - Agnieszka Judycka

czas trwania: 1 godz.

autor:
zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ