INFORMACJA:

Czego nauczyliśmy się do tej pory - wykład Johna Wooda i Paula Harrisona
- 22 maja 2025, czwartek» 18:00

Wykład Johna Wooda i Paula Harrisona | W ramach II edycji Laboratorium percepcji
czw. 22.05.2025, 18:00
Studio Na Grobli Instytutu Grotowskiego
W języku angielskim
Wstęp wolny, obowiązuje pobranie bezpłatnej wejściówki
(www.bilety.grotowski-institute.pl)
Także on-line: obowiązują zapisy do 21.05 (do godz. 15:00) - lp@grotowski-institute.pl
John Wood i Paul Harrison tworzą różne rzeczy. Całkiem sporo rzeczy. Niektóre z nich są nieco podobne do innych rzeczy – rzeczy, które mogą być wam znane. Jednak rzeczy Wooda i Harrisona wydają się nieco obce, przypominają wspomnienie, do którego wkradła się pomyłka, niezrozumienie. W większości przypadków pojawienie się elementu „obcego” jest świadome, ale czasem te usterki pamięci, pomyłki, pochodzą od Wooda i Harrisona.
W pracy artysty, w przeciwieństwie do pracy chirurga, pomyłki mogą być czymś pozytywnym.
Podczas wykładu artyści pokażą swoje prace, w tym prace wideo, obrazy, rzeźby i inne rzeczy, które niełatwo skategoryzować.
Ich prace składają się na swoisty podręcznik, ilustrujący, jak robić, tworzyć, budować i rysować rzeczy, których pewnie nie chcielibyście robić, tworzyć, budować i rysować. Wood i Harrison robią to dla was. Nawet jeśli o to nie prosicie. Wspólną działalność artystyczną, która jest próbą stworzenia encyklopedii codzienności, artyści rozpoczęli w 1993 roku wkrótce po tym, jak się poznali, studiując na tej samej uczelni.
John Wood (ur. 1969 w Hong Kongu) i Paul Harrison (ur. 1966 w Wolverhampton)
„Twórczość Johna Wooda i Paula Harrisona nie wymaga wyjaśnień. Stwierdziłabym nawet, że lepiej nie podejmować prób jej eksplikacji w interesie wszystkich zainteresowanych, w tym samych prac. Co gorsza, eksplikacja mogłyby przynieść uszczerbek na zdrowiu. Jak powiedział amerykański pisarz E. B. White: „można go poddać wiwiseksji, jak żabę, ale w trakcie jej trwania umiera, a dobyte na wierzch trzewia zniechęcą wszystkich z wyjątkiem umysłów ściśle naukowych”. Mowa tu o humorze, ale ten sam opis możemy odnieść do prac Wooda i Harrisona. […] Co więcej, artyści posiadają umiejętność kondensowania konceptów i enigmatów filozoficznych i konceptualnych, destylowania ich do absolutnego minimum, tak że mówią same za siebie, bez potrzeby jakichkolwiek wyjaśnień. To, czemu inni mogliby poświęcić całe akapity, nawet rozdziały, Wood i Harrison obrazują w jednej paradoksalnej sytuacji artystycznej: namalowany tekst, który stanowczo przeczy sam sobie, para półek zawieszonych naprzeciwko siebie tak blisko, że znoszą swoją użyteczność, przechylony obraz, który jest krzywy i prosty zarazem. Dostajemy to, co widzimy, ale musimy patrzeć”. Ellen Mara De Wachter
„W swoich pracach wideo John Wood i Paul Harrison prezentują wiele sytuacji, w których obaj artyści (współpracujący ze sobą od 1993 roku) lub jeden z nich, wykonują proste, często niedorzeczne, a niekiedy wręcz niebezpieczne działania z nieprzeniknionym wyrazem twarzy i minimalną ilością rekwizytów. Czynności balansowania, wspinaczki, umieszczania obiektów, rozpylania, rzucania i tupania, które odbywają się w białych, neutralnych wnętrzach i nigdy nie trwają dłużej niż trzy minuty, nawiązują do licznych artystycznych precedensów, stanowiąc jednocześnie wyraz bardzo angielskiej postawy, którą można ująć w słowach: „to musi się udać”. W dziełach artystów dostrzegamy świadome nawiązania do prac m.in. Bruce’a Naumana, Chrisa Burdena, Jacksona Pollocka, Yvesa Kleina i Richarda Serry, a także niemałą dawkę Hancocka, Abbotta & Costello i pomysłowości pod znaku folii samoprzypalnej rodem z „Blue Petera” [znanego brytyjskiego telewizyjnego programu dla dzieci]). Jednocześnie charakteryzuje je rygor, oszczędność i formalna elegancja, które zapobiegają osunięciu się w rejony czystego slapsticku”.
Ian White
Niedawno zrealizowane projekty: 10 Signs for a Park, Frieze Sculpture, Londyn, Wielka Brytania; Words on the Front of a Building, Kestner Gesellschaft, Hannover, Niemcy; Building Things, Midnight Moment, Times Square, Nowy Jork; A Book, Obviously, książka artystyczna, Everyedition, Zurich; John Moores Painting Prize, Liverpool.
www.harrisonandwood.com

WROCŁAW - FOTOGRAFIE Z PRZEŁOMU XIX I XX WIEKU
od: 1 czerwca 2006 do: 30 czerwca 2006
MBP Filia nr 36
Żeromskiego 79 Wrocław
43 767sztuka
POZDROWIENIA Z ŁUŻYC
od: 4 marca 2003 do: 4 kwietnia 2003
MBP Filia nr 34
ul. Kardynała S. Wyszyńskiego 75 Wrocław
43 970sztuka
Barbara Gulbinowicz
1 grudnia 2006 -
Miejska Biblioteka Publiczna, Filia nr 24
Parkowa 38/40 Wrocław
45 343sztuka
Swój Wrocław
od: 5 grudnia 2006 do: 31 grudnia 2006
Miejska Biblioteka Publiczna, Filia nr 24
Parkowa 38/40 Wrocław
44 290sztuka
Wystawa akwareli
od: 15 września 2005 do: 14 października 2005
Miejska Biblioteka Publiczna, Filia nr 24
Parkowa 38/40 Wrocław
44 609sztuka
Japonia na kartach pocztowych
od: 1 sierpnia 2006 do: 31 sierpnia 2006
MBP Filia nr 22 im. Marianny Bocian
ul. Chociebuska 8-10 Wrocław
45 473sztuka
Przysłowia Łużyczan
od: 1 października 2004 do: 31 października 2004
MBP Filia nr 22 im. Marianny Bocian
ul. Chociebuska 8-10 Wrocław
45 623sztuka
Z ŁUŻYCKIEJ WYSPY
od: 1 czerwca 2002 do: 30 czerwca 2002
MBP Filia nr 18
ul. Grabiszyńska 240 Wrocław
44 956sztuka
WALENTYNKI 2002
od: 1 lutego 2002 do: 28 lutego 2002
MBP Filia nr 18
ul. Grabiszyńska 240 Wrocław
45 007sztuka
PAMIĘCI JAN PAJĄKOWSKIEGO
od: 4 kwietnia 2003 do: 30 kwietnia 2003
MBP Filia nr 18
ul. Grabiszyńska 240 Wrocław
45 267sztuka
ZIMA PO ŁUŻYCKU
od: 14 stycznia 2003 do: 14 lutego 2003
MBP Filia nr 18
ul. Grabiszyńska 240 Wrocław
45 392sztuka
Ceramika i szkło artystyczne
8 grudnia 2004 - 00:00
Uniwersytet Wrocławski
pl. Uniwersytecki 1 Wrocław
45 818sztuka
FOTOGRAFIA SPOŁECZNIE ZAANGAŻOWANA
od: 9 maja 2002 do: 31 maja 2002
Uniwersytet Wrocławski
pl. Uniwersytecki 1 Wrocław
46 220sztuka
Narodowy Socjalizm i ruch oporu we Wrocławiu
od: 1 lutego 2005 do: 27 października 2005
Uniwersytet Wrocławski
pl. Uniwersytecki 1 Wrocław
45 734sztuka
KOBIETA W KWIECIE
od: 1 marca 2003 do: 31 marca 2003
Polska Liga Kobiet
ul. Kościuszki 35 Wrocław
45 648sztuka
ŚLADY OBECNOŚCI
od: 2 października 2003 do: 15 listopada 2003
Kolegium Europy Wschodniej
ul. Kiełbaśnicza 5 Wrocław
45 798sztuka
Bardzo, bardzo stare + nowe
od: 13 stycznia 2005 do: 31 stycznia 2005
Kolegium Europy Wschodniej
ul. Kiełbaśnicza 5 Wrocław
46 071sztuka
