koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Sztuka na miejscu KAFCO JEST GRANE - maj 2025 - nr 371HiperobiektySummer Guitar Festival 2025
zmodyfikowano  23 dni temu  »  

27B - spektakl Pauli Głowackiej

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 859 wyświetleń od 1 kwietnia 2025

Poznań » ul. Słowackiego 19/21 » NA MAPIE

  • 11 kwietnia 2025, piątek
    » 19:00

Zapraszamy na spektakl w reżyserii Pauli Głowackiej "𝟮𝟳𝗕".

➡️ 11 kwietnia - piątek - godz. 19.00

➡️ Dom Tramwajarza / Słowackiego 19/21

➡️ bilety: 49 zł - dostępne na platformie Kicket:
https://kicket.com/wydarzenia/27b-spektakl-w-rez-pauli-glowackiej-25210

27B to spektakl performatywny, który wykorzystując elementy biograficzne oraz twórczość czwórki artystów z tak zwanego "klubu 27" prowadzi widza przez meandry psychiki kobiety zmagającej się z zaburzeniami osobowości. Przepełniony emocjami, poczuciem humoru i muzyką godzinny obraz, wykorzystuje elementy spektaklu teatralnego, sztuk performatywnych i kameralnego koncertu, by zaangażować widza i zwrócić uwagę na trudności, jakimi często stawiają czoła bardzo wrażliwi artyści. Muzyka jest elementem przeprowadzającym odbiorcę przez historię zawirowań emocjonalnych młodej artystki.

(opis twórców)

“Artystka przeplata ze sobą coś, co na potrzeby tego tekstu nazwałabym płaszczyzną estradową”, z “płaszczyzną intymną”. Ta pierwsza byłaby związana z wariantem osobowości bohaterki, który nastawiony jest na relację z widzem. W tych momentach artystka zwraca się bezpośrednio do publiczności. Stara się pokazać przebojowe cechy swojej osobowości - zabawia publiczność, wzrusza anegdotą, oczarowuje śpiewem. (...) podobnego dylematu wobec spektaklu “27B” nie mam i ufam Głowackiej, że jej reaserch (być może) własne doświadczenia miały pomóc naświetlić oraz zgłębić problem zaburzeń psychicznych. (...) Niezależnie od zachowania artystki, gitarzysta pozostaje milczący, czasem odwraca wzrok, spuszcza go na podłogę lub zajmuje się instrumentem. Zestawienie jego stoicyzmu ze skrajnym zachowaniem wokalistki wytwarza w spektaklu interesującą dla widza płaszczyznę odbioru. (..) Gdyby przyłożyć do spektaklu Głowackiej kalkę z życia Cobaina, Winehouse czy Joplin, może kupowanie biletów na ich koncerty byłoby takim właśnie symbolicznym podaniem mikrofonu zamiast pomocnej dłoni?”

fragment recenzji (Julia Niedziejko)

zmodyfikowano  23 dni temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ