koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - GRUDZIEŃ 2025 - nr 376NEON VOICETpL repertuar grudzień 2025
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

"Molier" - spektakl lalkowy dla dorosłych

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 26 275 wyświetleń od 25 stycznia 2016

Poznań » ul. św. Marcin 80/82 - główne wejście do CK "Zamek" » NA MAPIE

  • 12 marca 2016, sobota
    » 19:00
  • 11 marca 2016, piątek
    » 19:00
  • 6 lutego 2016, sobota
    » 19:00
  • 4 lutego 2016, czwartek
    » 19:00
  • 3 lutego 2016, środa
    » 19:00

Paryż, 17 lutego 1673, Jean-Baptiste Poquelin (znany także jako Molier) gra główną rolę w „Chorym z urojenia”. Podczas spektaklu dostaje ataku duszącego kaszlu, co czyni jego występ bardziej przekonującym. Parę godzin później umiera w domu.

Ta anegdota zainspirowała Neville’a Trantera do zrobienia spektaklu o jednym z najwybitniejszych francuskich aktorów i dramatopisarzy. Spektaklu o człowieku rozdartym między wiernością ideałom i dopasowaniem do ciężkich realiów życia. Molier chciał całkowicie poświęcić się sztuce, ale zbyt wiele czynników mu w tym przeszkadzało: brak pieniędzy, marni aktorzy, rozkapryszona żona, wątłe zdrowie i wpływowi ludzie, z którymi zadarł.

Wada wymowy przekreśliła marzenia Moliera o wielkich i poważnych rolach. Do końca życia skazany na czapkę błazna, jak nikt potrafił ubrać tragizm ludzkiej egzystencji w komiczny kostium. Historia, którą, przy pomocy lalek, opowiada Neville Tranter jest opowieścią o zmaganiach wielkiego pisarza i starego człowieka, ze słabościami, pokusami i wspomnieniami. Postaci, towarzyszące mu w ostatnich dniach życia tkwią zawieszone między realizmem, a imaginacją - ni to najbliżsi mu ludzie, ni figury z jego napisanych i nienapisanych dzieł. Groteskowe lalki o ludzkich rozmiarach dodatkowo podkreślają aspekt tego swoistego rozdarcia między tym, co tu i teraz, a tym, co wielkie i nieskończone. Spektakl, utrzymany w konwencji komedii dell'arte, także wpisuje się w taki dualizm - bawi i wzrusza jednocześnie.

zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ