koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - czerwiec 2025 - nr 372 - już do pobrania
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Wystawa "Gorączka" Bartosza Kokosińskiego

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 433 wyświetleń od 9 lutego 2013
  • 5 marca 2013, wtorek
    » 2013-03-31

Bartosz Kokosiński urodził się w 1984 roku. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie gdzie w 2009 r. uzyskał dyplom na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Andrzeja Bednarczyka. Interesuje go problematyka dotycząca definiowania pojęć obrazu i obrazowania. Autor prac malarskich, obiektów, instalacji i video. Jest trzykrotnym stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Brał udział w wielu wystawach zbiorowych, m.in. „Mleczne zęby” w BWA w Katowicach (02.2013). Autor wystaw indywidualnych, m.in. w BWA w Katowicach, w Bunkrze Sztuki w Krakowie, Galerii Kameralnej w Słupsku. Notowany na 9 miejscu w rankingu młodych artystów dziennika Rzeczpospolita „Kompas młodej sztuki 2012” (Rzeczpospolita 19.11.2012)

GORĄCZKA. Podwyższona temperatura wskazująca na chorobę; stan niepokoju, podekscytowania. Na wystawę składają się powstałe w ciągu kilku ostatnich lat prace, będące wynikiem rozważań autora dotyczących pojęć obrazu i obrazowania, przedstawienia i zawartości (treści) obrazu. Artysta podejmuje też zabarwioną ironią dyskusję z kanonem tematów tradycyjnie eksplorowanych przez malarstwo. Metodą twórczą Bartosza Kokosińskiego jest przekładanie podejmowanych problemów na zabiegi czysto formalne. Rezultat to obiekty – „tobołki” z malarskich krosien z których wystają fragmenty przedmiotów: kawałki samochodu, paprotka, poduszka, makieta domu. Obrazy – powyginane, poskręcane, pofałdowane, wylewające się z ram, czasem „zwęglone”. Forma tych prac jest niespokojna, chciałoby się powiedzieć „gorączkowa”. Bardziej jeszcze gorączkowe są stawiane przez twórczość Kokosińskiego pytania: Czym jest obraz, przedstawienie, martwa natura, scena rodzajowa, pejzaż? I najważniejsze: czy chaos rzeczywistości da się przełożyć na jakąkolwiek (adekwatną) formę sztuki?

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ