koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
GIEŁDA książki DBPKsiążki zbójeckie OSSOTłumacz w muzeum OSSOSREBRO LegnicaCO JEST GRANE - maj 2025 - nr 371Sztuka na miejscu KAFSILESIANA 2025TpL repertuar Maj 2025
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Teatr MAAT PROJEKT

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 822 wyświetleń od 26 kwietnia 2011
  • 28 kwietnia 2011, czwartek
    » 19:00

"Indukcje"

reżyseria, choreografia, taniec TOMASZ BAZAN z udziałem JACKA PONIEDZIAŁKA (Nowy Teatr)

koncepcja przestrzeni TOMASZ BAZAN i MARTIN SHWITSH

muzyka TOMASZ KREZYMON

video MONIKA KOTECKA

konsultacje choreograficzne HONZU TAKAMORU TANIA ANDROWSKA oraz MARTIN SHWITSH

grafika PATRYCJA PŁANIK

realizacja światła/dźwięku/video MACIEK POŁYNKO /

W jednym dniu zmienia się wszystko - następuje przeorganizowanie porządkow i przebiegunowanie życia. Podczas jednego popołudnia wszystko zatrzymuje się, pęka i ustala się nowy bieg rzeczy. Spotkanie staje się rozstaniem, a rozstanie spotkaniem. '

Pozycją wyjściową do tworzenia tej choreografii było pojęcie gr. hezychia - pojęcia odwołującego się do oczyszczenia i w konsekwencji do niedostępności zmysłow dla świata zewnętrznego. Hezychia określana przez Martina Shwitsh'a 'ciężką egzystencją' jest drugą stroną umysłu człowieka - podobnie jak w zen - otwartą i przez to pustą, medytującą formułą bytu ktora przekracza prog poznania. Pojęcie Hezychii określa też bezruch, spokoj, ciszę.

Jedną z inspiracji w procesie tworzenia choreografii i dramaturgii spektaklu była postać argentyńskiej tancerki - owładniętej obsesją ślepoty - ktora świadomie zrezygnowała z używania wzroku podczas występow na scenie oraz w życiu - w wyniku czego zginęła śmiercią tragiczną potrącona przez samochod. Spektakl podejmuje dyskurs z poczuciem osamotnienia, lęku przed ciemnością i samotnością - nawiązując do postaci Alvarez Ortega.(...)

"Sprowadzona do minimum ruchowego choreografia w zestawieniu z pracą ciała ukierunkowanego na proces i przekroczenia fizyczne jest wynikiem spotkania Tomasza Bazana i Honzu Takamoru. Artyści przez kilkanaście dni improwizowali na ulicach Berlina, tworząc zarys choreografii nastawionej na obserwację zarowno tego, co rodzi się w środku, jak i tego, co przychodzi z zewnątrz. Powstał zespoł sekwencji ruchowych, wynikających bezpośrednio z przestrzeni miejskiej. Zaadoptowany na nowo przez Tomasza Bazana (Hoznu Takamoru po długiej kontuzji nie wrocił już do tańca) tworzy laboratorium ruchowe, ktore, wykorzystując choreografię konceptualną, porusza zagadnienia pustki, samotności i tożsamości. W spektaklu można odnaleźć wpływy zarowno baletu klasycznego, jak i tańca butoh".

Marian Milczarewski

bilety:

25 zł - normalny, 20 zł - ulgowy, 15 zł - grupowy (powyżej 10 osób, opiekunowie wstęp wolny)

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ