koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TEATR AVATARCO JEST GRANE - PAŹDZIERNIK 2025 - nr 374Akademia Muzyczna 26.10.2025
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

OFELIA / 4 OSTATNIE PIEŚNI premiera!

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 23 610 wyświetleń od 4 lutego 2011
  • 1 marca 2011, wtorek
    » 19:00
  • 27 lutego 2011, niedziela
    » 18:00
  • 26 lutego 2011, sobota
    » 19:00

*OPHELIA Prasqual
*
Opera w jednym akcie, siedmiu scenach do libretta kompozytora

premiera 26 i 27 lutego 2011
*
premiera studencka 1 marca, bilety w cenie 20 zł *
*
kierownictwo muzyczne
* Mieczysław Nowakowski

reżyseria Monika Dobrowlańska
scenografia, kostiumy Petra Korink


Ofelia jest probą nowego zdefiniowania teatru muzycznego, liryczną operą kameralną rozpisaną na troje śpiewakow, 15 instrumentalistow i dźwięki elektroniczne. Początek opery jest nietypowy: to śmierć całej trojki bohaterow - Ofelii, Hamleta i Laertesa, czyli moment dramatyczny, w ktorym zostawia nas Szekspir kończąc Hamleta. Co możliwe jest jeszcze po tej śmierci? Nowa historia, „drugie życie" trojki bohaterow, będące treścią Ofelii, jest parafrazą Opowieści o trojgu zakochanych z Księgi Tysiąca i Jednej Nocy. W Ofelii brak jednak „wydarzeń" bądź też: są bardzo subtelne i tylko w obszarze emocji; cała akcja rozgrywa się wyłącznie w głowach bohaterow. Ale i wektory uczuć rozłożone są w inny sposob: Ofelia kocha Hamleta, Hamlet kocha Laertesa, Laertes kocha Ofelię. Trzy rodzaje miłości, z ktorych żadna nie zostanie odwzajemniona. Ten brak wzajemności prowadzi wszystkie postacie - jak i w Opowieści o trojgu zakochanych - do śmierci. Z tym, że dla szekspirowskich bohaterow jest to już druga śmierć.

**Prasqual

Cztery ostanie pieśni / **Vier letzte Lieder

choreografia** Rudi van Dantzig

muzyka Richard Strauss
scenografia i kostiumy Toer van Schayk
przekaz choreograficzny Sonja Marchiolli

Spektakl został przygotowany dla Het Nationale Ballet w Amsterdamie, ktorego wieloletnim dyrektorem artystycznym był Rudi van Dantzig. Cztery ostatnie pieśni są perłą choreograficzną końca XX wieku.

Spektakl uznawany jest za jedną z najważniejszych pozycji w bogatym dorobku artystycznym Rudiego van Dantziga. Choreografia doczekała się realizacji w wielu renomowanych zespołach baletowych, między innymi w Operze Paryskiej, Narodowym Balecie Kanady, Balecie Teatru Wielkiego w Genewie, Norweskim Balecie Narodowym w Oslo i Fińskim Balecie Narodowym w Helsinkach.

Jest to kompozycja choreograficzna dla czterech par tancerzy i jednego solisty symbolizującego śmierć, z ktorej nadejściem pogodzony był kompozytor, kończąc utwor w 1948 roku.

zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ