koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
NEON VOICETpL repertuar grudzień 2025Sylwester 25/26 w Piwnicy ŚwidnickiejCO JEST GRANE - GRUDZIEŃ 2025 - nr 376POK - GRUDZIEŃ 2025/ STYCZEŃ 2026
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

Zakończenie 71. Sezonu Artystycznego: Zemsta nietoperza/ Johann Strauss

Bytom »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 112 wyświetleń od 9 czerwca 2016
  • 19 czerwca 2016, niedziela
    » 18:00

ZEMSTA NIETOPERZA w reżyserii Henryka Konwińskiego i w mistrzowskim wykonaniu solistów, chóru, baletu i orkiestry Opery Śląskiej pod batutą Tadeusza Serafina.

Spośród 16. operetek napisanych przez „króla walca”, „Zemsta nietoperza” zalicza się do najbardziej znanych i chyba tylko „Baron cygański” zyskał równie trwały sukces. Akcja utworu rozgrywa się pod koniec XIX wieku w miejscowości kuracyjnej pod Wiedniem. Bankier Eisenstein za namową swojego przyjaciela – dra Falke – wybiera się na bal do księcia Orłowskiego. Nadarza się doskonały pretekst (pobyt w więzieniu za obrazę urzędnika państwowego…), aby nie zabierać ze sobą żony Rozalindy. Eisenstein nie wie jednak, iż owo zaproszenie, to uknuta intryga. Kiedy, jak i gdzie, a przede wszystkim za co mści się nietoperz – dowiadujemy się z libretta tej operetki. Przedstawienie urzeka barwnością scen, komizmem postaci i zaskakujących sytuacji, dowcipem dialogów i niewyczerpanym „szampańskim humorem”. Muzyka przepojona jest rytmem tanecznym, a i sama uwertura wprowadza już atmosferę zabawy. Chociaż od powstania utworu minęło przeszło 140 lat, nie stracił on nic ze swego niepowtarzalnego uroku. Bal u księcia Gigi obfituje w wiele nieoczekiwanych qui pro quo oraz pięknych tańców, w tym często bisowanej polki. Bo przecież – jak mawia jeden z bohaterów tej operetki – „taniec to nic trudnego, wystarczy tak szybko przebierać nogami, aby partnerka nie zdążyła cię nadepnąć…”.

Rewia operetkowych przebojów, rewelacyjna uwertura, słynna aria Adeli, czardasz Rozalindy, znane duety, tercety i kwartety, błyskotliwy urok postaci oraz mnóstwo zabawnych dialogów w mistrzowskim tłumaczeniu Juliana Tuwima i znakomitym wykonaniu artystów Opery Śląskiej sprawią, że spektakl ten na długo pozostanie w pamięci, a melodie straussowskie same będą się nucić zaraz po zakończonym przedstawieniu!

zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ