koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - maj 2025 - nr 371Sztuka na miejscu KAF
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Audio Art Festiwal On Tour 09

Gdynia »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 859 wyświetleń od 25 listopada 2009
  • od: 27 listopada 2009, piątek
    do: 29 listopada 2009, niedziela

Edycja II Gdynia

PROGRAM:


SCENA MUZYCZNA: *Teatr *Muzyczny im. D. Baduszkowej w Gdyni. Scena Malarnia.

WSTĘP WOLNY!


PIĄTEK 27 listopada:


19:30 Dominik Strycharski + Lady Divia / Warszawa // Londyn/ * *

20:15 Jerzy Korzeń / Egon Fietke / Łodź/* *

SOBOTA 28 listopada:


19:30 Throbbing Wafle / Łodź/

20:15 Małe Instrumenty / Wrocław/* *

21:00 Santa Rakieta / Knuth, Flavio, Kwiatkowski / Lipsk/* *

NIEDZIELA 29 listopada


19:30 Zenial / Krakow/

20:15 Tomas Thello / Lima/* *

21:00 Scapha / Monachium/

*WYKŁADY // POKAZY // PREZENTACJE: *Pomorski Park Naukowo Technologiczny w Gdyni / Sala Koralowa // Sala Morska

WSTĘP WOLNY!

zapisy pod adresem warsztatyaudioart@fundacjaelement.pl

informacje dodatkowe: 606 652 421.


Prezentacje instrumentow artyści poprzedzą wykładami. Prezentować będą swoje koncepcje muzyczne, dokumentacje działań, budowę i zasady gry. Następnie w pokazach indywidualnych odbyć będzie można rozmowę z artystą, zobaczyć krotkie wykonanie z pokazem techniki gry. Artyści udzielą odpowiedzi na pytania techniczne dotyczące budowy, materiałow, oprogramowania etc. Ponieważ artyści zagraniczni posługują się językiem angielskim prezentacje będą się odbywały w obecności tłumacza.

PROGRAM:

*PIĄTEK 27 listopada *

10:00 Dominik Strycharski / prezentacja

11:00 - 14:00 pokaz indywidualny

10:30 Jerzy Korzeń // Egon Fietke / prezentacja

11:00 - 14:00 pokaz indywidualny

SOBOTA 28 listopada


10:00 Małe Instrumenty / prezentacja

11:00 - 14:00 pokaz indywidualny

10:30 Robert Knuth / prezentacja

11:00 - 14:00 - pokaz indywidualny



*NIEDZIELA 29 listopada *

10:00 Tomasz Chołoniewski - wykład pt. „Nowe technologie na festiwalu Audio Art"

10:30 Throbbing Wafle - prezentacja

12:00 - 15:00 pokaz indywidualny

10:50 Tomas Tello - prezentacja

12:00 - 15:00 pokaz indywidualny

11:10 Scapha - prezentacja

11:30 Zenial - Łukasz Szałankiewicz - prezentacja

12:00 - 15:00 pokaz indywidualny

DOMINIK STRYCHARSKI

Kompozytor, flecista, wokalista, improwizator, performer i publicysta. Gra i komponuje wspołczesny jazz, w wielu elektrycznych i akustycznych odsłonach, muzykę wspołczesną, elektroniczną, posthiphop, noise a także rożne odmiany improwizowanej muzyki, we własnym zespole Pulsarus. Zajmuje się także wspołczesnymi odmianami wokalistyki oraz jako jeden z niewielu w Polsce grą na nowoczesnych fletach prostych.

W 2009 zespoł zarejestrował i wydajał swoją trzecią płytę „FAQ" w Biodro Records, z Adamem Pierończykiem, Mikołajem Trzaską, Wojciechem Waglewskim i Janem Peszkiem, i zagrał m.in. na festiwalu Malta i Avant Festival. Od 2001 wspołtworzy, jako kompozytor i wykonawca, Teatr Bretoncaffe, ktory był kilkukrotnie nagradzany (m.in. trzykrotnie Ministerstwo Kultury). Spektakle stworzone przez Teatr: "Lustro", "Slam.In", "S-nic", "Slam.Out", "T.Raum", "Smuggy", "Opera Toffi", "Manifest Jaszczurki", „Dion.is.us"). Prezentowane regularnie na festiwalach polskich i zagranicznych (Niemcy m.in. Berlin, a także Tallin, Paryż, Budapeszt, Praga).

Tworzy rownież Doministry, wielowymiarowy solowy projekt, wyjątkowo łączący wspołczesną muzykę elektroniczną, wokalny performance i elektro - ambient. Ten projekt stworzony jest w oparciu o głos i jego elektroniczną transformację. W projekcie tym niezwykle ważną rolę odgrywa rownież improwizacja, otwarta na wszelkie możliwe wpływy.

www.myspace.com/doministry

www.doministry.art.pl


JERZY KORZEŃ // EGON FIETKE

„Akcja Aktywacja Kodow DNA" - prezentowana podczas Festiwalu będzie rodzajem dźwiękowego performans'u, w ktorym na oczach widzow powstanie rodzaj akustycznego instrumentu z elementem maszyny oblężniczej z okresu średniowiecza. Przetwarzanie analogowych dźwiękow powstających w trakcie jego konstruowania na elektryczne stanowić będzie rownoległą część wystąpienia. Udane zadziałanie instrumentu może, poprzez wydobyty dźwięk zaktywować 3 i 4 helisę w ludzkim genotypie.* *

THROBBING WAFLE

Grupa zaprezentuje projekt „Narodziny" dedykowany na elektro-cytrę i skrzypce elektryczne, oraz analogowe przetworniki i syntezatory.

Grupa THROBBING WAFLE ma być kompletnym zaskoczeniem: zarowno dla miłośnikow gatunkow elektronicznej muzyki wspołczesnej, koneserow nurtow „industrial", „postindustrial", czy wreszcie wielbicieli sztuki sakralnej. Ta nazwa, nawiązująca do pewnej grupy-legendy, THROBBING GRISTLE, ma dezorientować i zaciekawić. Jak sam tytuł wskazuje, będzie to pierwszy eksperyment w tym składzie i pod tą nazwą, a zarazem świetna okazja do realizacji pomysłu, ktory narodził się niedawno w łonie grupy MIKROWAFLE. Czego można się spodziewać po tak osobliwym składzie? Pastisz? Kontynuacja tradycji? Wspolnym mianownikiem tego oraz przyszłych performances, będą ulubione tematy członkow grupy: maszyny, prąd, mrok, opera, sex.

W projekcie zostanie wykorzystane unikatowe instrumentarium: cytra elektronowa (zwana rownież harfą) to prawdziwy rarytas i unikat firmy SUZUKI, sprzed dwoch dekad. Instrument, ktory wyszedł w niewielkim nakładzie i niezwykle rzadko obecnie używany, przez THROBBING WAFLE został znaleziony na śmietniku w Wiedniu. Przechodząc z rąk do rąk, został ostatecznie przerobiony (przez Marcelo Zammenhoffa, wspołautora projektu): zostały w nim nieznacznie rozbudowane funkcje prostej, tranzystorowej modulacji.

www.myspace.com/mikrowafle

MAŁE INSTRUMENTY

Małe Instrumenty to grupa artystyczna koncentrująca się na poszukiwaniach dźwiękowych w sferze małych instrumentow. Instrumentarium określające zakres tych brzmieniowych eksperymentow to wciąż poszerzająca się grupa profesjonalnych instrumentow niewielkich rozmiarow, dźwiękowych zabawek, kuriozalnych wynalazkow muzycznych i całej masy drobiazgowych przedmiotow wydających dźwięki. W ten sposob konstruowana muzyka eksponuje niepowtarzalny charakter barw, czasem piękny i kunsztowny, czasem zaskakujący i odkrywczy, a czasem ujawnia ułomności brzmienia i cieszy ograniczeniami. To oznacza, ze zespoł zawsze staje przed koniecznością poszukiwania nowych rozwiązań. Małe Instrumenty zostały założone przez Pawła Romańczuka w 2006 roku - kolejno dołączyli: Marcin Ożog, Maciek Markowski, Tomasz Orszulak, Jędrek Kuziela i Maciek Bączyk. Grupa w pełnym składzie zadebiutowała na Festiwalu Filmowym Era Nowe Horyzonty 2007 i od tego czasu pracuje nad wieloma projektami muzycznymi w ramach Małych Instrumentow. Zespoł wspołpracował m.in. z p. Jerzym Armatą, Polskim Wydawnictwem Audiowizualnym, Teatrem Tańca Arka, Galerią Entropia, Galerią CSW Warszawa, Festiwalem Audio Art, Teatrem Capitol.

www.maleinstrumenty.pl

SANTA RAKIETA:

ROBERT KNUTH

Robert Knuth, absolwent ASP Gdańsku, jest autorem oraz inicjatorem wielu międzynarodowych projektow artystycznych. Znany z muzycznych performance i happeningow o zabarwieniu politycznym ("Gunter Grass Versoehnungs Gurken" 2006, "Stillleben" 2007). Wspołpracował m.in. z Jerzym Mazzollem, Olgą Szwajgier. Założyciel grupy Paul Pozozza Museum (Duesseldorf 1983), Diffusion Ensamble (1995), szef galerii Delikatesy Avantgarde (Gdańsk 1995-1996), cyklu audycji REF (Radiowe Eksperymentalne Formy) m.in. dla Radiostacji i Radia Jazz (2000), zespołu Stream Gustloff Trio (2003). Autor przedstawienia "Skann" (Bałtycki Teatr Dramatyczny, 2003), multimedialnego spektaklu "Totrimejk" (2006), lider koszalińskiej galerii Scena (od 2005). W roku 2007 rozpoczął pracę nad cyklami fotograficznymi. Prace w zbiorach Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Kościuszko Foundation i Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Muzeum w Koszalinie. Projekt Santa Regina, prezentowany podczas tegorocznej edycji Festiwalu Audio Art to wspołpraca Knutha z m.in. Timem Flavio i Robertem Kwiatkowskim.

www.knuth.com.pl

ZENIAL


Na prawdę: Łukasz Szałankiewicz: sound-designer, kurator, uczestnik wielu międzynarodowych festiwali. Prezentował swoją muzykę m.in. w Rosji, Bułgarii, Niemczech, Holandii, Czechach, Austrii i Francji. W Polsce występował między innymi w Bunkrze Sztuki, w Galerii Kordegarda, CSW Zamek Ujazdowski (Laboratorium), Galerii Arsenał, CSW Łaźnia Gdańsk i wielu innych miejscach. Wspołpracuje z licznym gronem artystow krajowych i zagranicznych. Znany z projektow Palsecam, Aabzu, czy Zendee.

www.myspace.com/zenialowski

www.zenial.audiotong.net/

THOMAS TELLO

Urodzony w Limie, Peru. Studiował tradycyjną południowoamerykańską muzykę i harmonię w Limie pod kierunkiem Jorge Madueno i Andres Prado w latach 1999-2001. Przez następne dwa lata studiował w klasie Gani Mirzo w Barcelonie. Następnie powrocił do Ameryki Południowej i w Buenos Aires uczył się i pracował z gitarzystą Fernando Kabusackim. Tam też uczył się techniki Alexandra od Jessici Nardelli. W 2005, wraz z Raulem Gomezem założył zespoł Shaolines a także solowy projekt pod pseudonimem Makakinho del Amor. Jego praca opiera się na muzyce południowoamerykańskiej i analogowych instrumentach elektronicznych. Miksuje warstwy nagranych uprzednio przestrzeni i tradycyjnych technik gry. Jego intencją jest przywrocić rytualny charakter w muzyce wytwarzając bliską więź między człowiekiem a dźwiękiem.

W ramach festiwalu Wystąpi z zespołem Shaolines del Amor w skald ktorego ostatecznie wchodzą: Tomas Tello, Raul Gomez i Efrain Rozas. Zespoł powstał na początku 2007. W 2008 dołączył Efrain Rozas. Shaolines używają instrumentow z rożnych regionow świata, głownie ameryki południowej, a także własnych konstrukcji. Starają się tworzyć muzykę ktorej można słuchać bez specjalnego wtajemniczania, używając do tego melodii ludowych, południowoamerykańskich instrumentow perkusyjnych. Od 2007 Shaolines grali z wieloma artystami m.in. Tetuzi Akiyama, Animal Collective, Montana Extendida, Nautical Almanac, Elder Olave.

www.myspace.com/electrocomborural

SCAPHA

Hilke Fahrmann i Jurgen Schneider grający na Scaphie występują jednocześnie jako muzycy i aktorzy. Przechodzą wzdłuż instrumentu, schodzą się, rozchodzą, zajmują pozycję, liczą kroki. Grając łączą siły, uzupełniają się, dopowiadają, wchodzą w dialog, milczą. Pomysłom muzycznym odpowiadają zdarzenia choreograficzne a ruch ciał jest odzwierciedlany grą: przez brzmienie, wysokość. Co widać, rownież słychać i vice versa. Scapha zaś, to jedyny w swoim rodzaju elektroakustyczny instrument strunowy o niebagatelnych rozmiarach. Długa na 10 m, wysoka na 0.8 m i szeroka na 0.4 m, jest wyposażona w 14 strun o długości 8.2 m. Na obydwu końcach są zamontowane przetworniki, co tworzy gotowy, stereofoniczny sygnał nie wymagający już żadnej obrobki. Złożoność Scaphy, zarowno pod względem muzycznym jak i techniki wykonawczej, skutkuje niespotykanym bogactwem brzmienia, archaicznego i orkiestrowego jednocześnie. Zakres dynamiczny instrumentu rozciąga się od ledwie słyszalnego świergotu do dźwiękowej eksplozji rezonującej z przestrzenią przez kilka sekund.

www.scapha.de


TOMASZ CHOŁONIEWSKI

W jeden z warsztatowych dni wykład specjalny poprowadzi członek Stowarzyszenia Muzyka Centrum, pomysłodawcy Festiwalu Audio Art - Tomasz Chołoniewski. Wykład dotyczył będzie prezentacji dorobku 16-stu edycji festiwalu oraz prezentacji najciekawszych projektow związanych z mediami i technologią.

Tytuł wykładu to: „Nowe technologie na festiwalu Audio Art ". Prezentacja, dokumentacje, opisy.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ