INFORMACJA:
Maestro nie tylko skrzypiec. Mozart Experience
- 2 marca 2017, czwartek» 19:00

Robert Kwiatkowski -- *skrzypce, dyrygent
Iwona Hossa -* sopran*
Orkiestra Symfoniczna PFB*
Program:
Wolfgang Amadeusz Mozart
Vado, ma dove K. 583
Rondo C dur na skrzypce i ork. K. 373
Le nozze di Figaro - Contessa - Dove sono
Koncert skrzypcowy nr 2 D dur K. 211
Bella mia fiamma K.528
Symfonia nr 41 C dur K. 551 „Jowiszowa"
Robert Kwiatkowski należy do grona najwybitniejszych polskich muzyków swojej generacji. Ten znakomity skrzypek i kameralista jest zdobywcą nagród na wielu prestiżowych konkursach kameralnych w kraju i za granicą oraz licznych wyróżnień za dokonania artystyczne. Prowadzi niezwykle aktywną działalność artystyczną -- zarówno jako solista, kameralista, jak i koncertmistrz czy dyrygent. Jako solista wielokrotnie występował z Polską Filharmonią Bałtycką, Radomską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Kameralną „Hanseatica", Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orquesta Sinfónica de Tenerife czy Orquesta Sinfónica de Chile. Artysta otrzymuje także regularne zaproszenia od rozlicznych orkiestr (Orquesta Sinfónica de Navarra, Orquesta Sinfónica de Galicia i wielu innych), w których obejmuje pozycję gościnnego koncertmistrza. Może się pochwalić współpracą z wybitnymi osobistościami sztuki dyrygenckiej, między innymi: sir Neville'em Marrinerem, Krzysztofem Pendereckim, Antonim Witem, Jackiem Kaspszykiem czy Michałem Nesterowiczem.
Oprócz bogatego dorobku artystycznego znany jest również jako aktywny animator życia kulturalno-muzycznego. W 2003 roku wraz z altowiolistą Łukaszem Lisowskim powołał do życia Orkiestrę Kameralną „Hanseatica", w której pełni funkcję koncertmistrza oraz dyrektora. Jego bezkompromisowa i rzetelna praca, a z drugiej strony oryginalność oraz muzyczna wrażliwość dały podwaliny pod artystyczny poziom zespołu ceniony przez wielu wybitnych artystów scen krajowych i zagranicznych. Podczas licznych koncertów tej orkiestry w Polsce i za granicą występował u boku takich sław jak Radovan Vlatković, Dag Jensen, Yeon-Hee Kwak, Enrique Mazzola, Eugen Indjic, Andrzej Bauer, Marek Toporowski, Tytus Wojnowicz, Motion Trio.
Od 2013 roku współpracuje jako prymariusz z Kwartetem Smyczkowym „Messages", który tworzą absolwenci prestiżowych uczelni europejskich, wykładowcy Akademii Muzycznej w Krakowie oraz muzycy NOSPR-u. Założenia artystyczne formacji „Messages" obejmują wykonywanie i propagowanie polskiej muzyki kameralnej. Ponadto muzyk jest założycielem Dalí Piano Quartet, z którym zdobył szereg nagród i wyróżnień na konkursach krajowych i międzynarodowych (między innymi we Francji, Włoszech i Austrii).
Katarzyna Hołysz jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, gdzie studiowała w klasie śpiewu prof. Krystyny Pakulskiej. W pierwszych latach swej artystycznej kariery występowała w repertuarze mezzosopranowym. W miarę dojrzewania głosu i rozwijania możliwości wokalnych artystka coraz śmielej sięgała po partie sopranowe, zarówno operowe jak i koncertowe, które obecnie stanowią trzon jej repertuaru.
Jeszcze w czasie studiów artystka została zaproszona do udziału w koncercie IV Międzynarodowego Festiwalu Śląskiego pod patronatem honorowym prof. Kurta Masura (2000) oraz dwukrotnie wystąpiła na koncertach podczas Forum Witolda Lutosławskiego w Filharmonii Narodowej w Warszawie (2001, 2002). Przed ukończeniem studiów została także laureatką Międzynarodowych Przesłuchań Wokalnych Kammeroper Schloss Rheinsberg (2000, 2001), co zaowocowało wykonaniem i nagraniem DVD partii księżnej Sophie Dorothei w operze Kronprinz Friedrich Siegfrieda Matthusa. Jest laureatką kilku konkursów wokalnych, stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2000/2001) i Bayreuther Festspiele (2001). Uczestniczyła w kursach wokalnych, prowadzonych przez wybitnych światowych pedagogów. Studia muzyczne ukoronowała występem jako Madame (z własnym przekładem na język polski) w polskiej premierze opery Francisa Poulenca Głos Człowieczy w kompozytorskiej wersji z fortepianem w miejsce orkiestry.
Pełny profesjonalny debiut operowy artystki miał miejsce w 2003 roku w z poznańskim Teatrze Wielkim w partii Adalgisy w Normie Belliniego. Otworzyło to jej drogę do aktywnej współpracy z teatrami w Polsce i Niemczech, gdzie wystąpiła w takich pratiach jak: Venus w Tannhäuserze Wagnera, Octavian w Kawalerze Srebrnej Róży Richarda Straussa, Leonora w Fidelio Beethovena, Agata w Wolnym Strzelcu Webera, Księżna w Rusałce Dvořáka, Kundry w Parsifalu Wagnera, Fenena w Nabucco Verdiego, Adalgisa w Normie Belliniego, Eboli w Don Carlosie Verdiego, Idamantes w Idomeneo Mozarta, tytułowa Tosca w operze Pucciniego, Lady Makbet w Makbecie Verdiego, Desdemona w Otello Verdiego, Halka w operze Stanisława Moniuszki, Hrabina w Weselu Figara Mozarta, tytułowe partie w Ariadnie na Naxos i Salome Richarda Straussa.
Ważnymi wydarzeniami były m.in. udział w międzynarodowej produkcji opery Złoto Renu Wagnera pod kierownictwem muzycznym Jana Lathama-Koeniga z okazji 100-lecia Opery Leśnej (2009), udział w tournée Fidelio Beethovena (partia Leonory) w pionierskiej na terenie Polski impresaryjnej produkcji Stowarzyszenia im. Ludwiga van Beethovena (2010-2011), kreacja Benigny w nowej inscenizacji Czarnej maski Krzysztofa Pendereckiego w Operze Bałtyckiej i Teatrze Wielkim - Operze Narodowej (marzec 2016), a także nadzwyczajny recital wokalny w Pałacu Prezydenckim - Belwederze (wrzesień 2016).
Obok aktywności scenicznej, artystka prowadzi także działalność koncertową (Polska, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Litwa, Czechy, Hiszpania, Włochy), w tym na takich festiwalach jak: Kissingensommer Festival w Bad Kissingen, Festiwal im. K. Jamroz w Busku-Zdroju, Viva il Canto w Cieszynie, Pasyjny Festiwal im. Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu, Festiwal Sacrum et Profanum w Szczecinie, Solidarity of Arts w Gdańsku, Międzynarodowy Festiwal Śląski pod patronatem Kurtha Masura, Muzyka w Starym Krakowie, Poznański Festiwal Mozartowski.
Dyrygenci, z którymi współpracowała, to m.in. Antoni Wit, Tadeusz Kozłowski, Andriy Yurkevych, Josè Maria Florêncio, Tadeusz Wojciechowski, Paweł Przytocki, Jerzy Maksymiuk, Grzegorz Nowak, Massimiliano Caldi, Eraldo Salmieri, Mieczysław Nowakowski, Andrzej Straszyński, Tadeusz Strugała, Niksa Bareza, Rolf Reuter, Łukasz Borowicz, Wojciech Rajski, Jan Latham-Koenig.
Katarzyna Hołysz jest laureatką szeregu nagród i wyróżnień, m.in.:
- 2003 r. Medal Młodej Sztuki za debiut sceniczny i kreację wokalną (partia Adalgisy w operze Norma V.Belliniego w Teatrze Wielkim w Poznaniu),
- 2009 r. Złota Maska za najlepszą kreację wokalną sezonu 2008/2009 (partia Agaty w operze Wolny Strzelec C.M. von Webera w Teatrze Wielkim w Łodzi),
- 2010 r. nominacja do nagrody Splendor Gedanensis (za „wybitną kreację w operze Ariadna na Naxos R.Straussa" w Operze Bałtyckiej w Gdańsku),
- 2010 r. nagroda krytyków i melomanów Trójmiasta Storm Roku (za role Halki i Lady Makbet w Operze Bałtyckiej),
- 2012 r. Teatralna Nagroda Muzyczna im. Jana Kiepury dla Najlepszej Śpiewaczki sezonu 2011/2012 (za tytułową partię w operze Salome Richarda Straussa).
Katarzyna Hołysz posiada w swym dorobku kilkanaście CD z repertuarem operowym, pieśniarskim, muzyki dawnej i sakralnej, w tym jednyne istniejące nagranie płytowe (wyd. DUX) opery Paria Stanisława Moniuszki, gdzie artystka odtwarza partię Neali. Na wydanie oczekuje nagranie DVD opery Krzysztofa Pendereckiego Czarna Maska z Katarzyną Hołysz w partii Benigny.
Koncert Tenorów Vincero
18 stycznia 2024 - 18:00
Centrum Kultury im. Jana Pawła II na Morenie
Zofii Nałkowskiej 3 Gdańsk
175 222teatr
Ania Dąbrowska
18 stycznia 2024 - 19:00
Stary Maneż
ul. J. Słowackiego 23 Gdańsk
180 254muzyka
Dziewczynka z zapałkami - artystyczni
17 stycznia 2024 - 17:30
Europejskie Centrum Solidarności
Solidarności 1 Gdańsk
238 886teatr
Speed Dating | Wiek: 32-44 | Gdańsk
15 stycznia 2024 - 18:00
Nowy Browar Gdański
Jana Kilińskiego 7E Gdańsk
8 748muzyka
Koncert Edukacyjny - Instrumenty perkusyjne z całego świata
15 stycznia 2024 - 09:15/11
Filharmonia Bałtycka
ul. Ołowianka 1 Gdańsk
10 640muzyka
Royal Lviv Ballet-Dziadek do orzechów
14 stycznia 2024 - 16:30jest więcej terminów
Filharmonia Bałtycka
ul. Ołowianka 1 Gdańsk
9 094muzyka
Dziadek do Orzechów I Royal Lviv Ballet
14 stycznia 2024 - 16:30jest więcej terminów
Polska Filharmonia Bałtycka
ul. Ołowianka 1 Gdańsk
53 153teatr
Kasprzykowski, Arciuch, Opania, Fidusiewicz
14 stycznia 2024 - 16:00/19jest więcej terminów
Scena Teatralna NOT
ul. Rajska 6 Gdańsk
1 183 391teatr
II Bal Gdański – Najwspanialsze tanga świata
13 stycznia 2024 - 19:00
Filharmonia Bałtycka
ul. Ołowianka 1 Gdańsk
8 644muzyka
Superprodukcja czyli kręcimy Krzyżaków
13 stycznia 2024 - 16:00/19
Scena Teatralna NOT
ul. Rajska 6 Gdańsk
512 433teatr
Koncert symfoniczny - W duchu karnawału
12 stycznia 2024 - 19:00
Filharmonia Bałtycka
ul. Ołowianka 1 Gdańsk
8 069muzyka
Koncert Wiedeński z Gwiazdami
11 stycznia 2024 - 19:00jest więcej terminów
Filharmonia Bałtycka
ul. Ołowianka 1 Gdańsk
11 352muzyka
Koncert Wiedeński z Gwiazdami 2024
11 stycznia 2024 - 19:00jest więcej terminów
Polska Filharmonia Bałtycka
ul. Ołowianka 1 Gdańsk
215 428teatr
Chciałbym się mylić - 3 termin
11 stycznia 2024 - 19:00
Klub Muzyczny Parlament
ul. Św. Ducha 2 Gdańsk
87 854teatr
"Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu"
9 stycznia 2024 - 19:00
Filharmonia Bałtycka
ul. Ołowianka 1 Gdańsk
6 744muzyka
Speed Dating | Wiek 25-38
8 stycznia 2024 - 18:00
Nowy Browar Gdański
Jana Kilińskiego 7E Gdańsk
9 985muzyka
Goło i Wesoło
8 stycznia 2024 - 17:15/20jest więcej terminów
Scena Teatralna NOT
ul. Rajska 6 Gdańsk
3 795 049teatr