koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobraniaGAUDIUMKAMERALIŚCI WROCŁAWSCY - Świder & HerbertPopiół i diament - spotkaniaBWA Wrocław - spadekDBP - miesiąc z 9 sztuką
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Antoni Anatol Węcławski (1891-1985) Między fotografią zawodową a artystyczną

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 454 wyświetleń od 28 czerwca 2018

Wystawa fotografii Antoniego Anatola Węcławskiego (1891-1985) to przypomnienie twórczości wybitnego, aczkolwiek funkcjonującego na uboczu polskiego i warszawskiego środowiska fotograficznego XX wieku, fotografa. Zaprezentujemy ponad 70 prac głównie z okresu międzywojennego. Od zdjęć ukazujących jego zainteresowania fotografią zawodową – z początków twórczości (1926 r.), kiedy to w Druskienikach prowadził sezonowy zakład fotograficzny i miał okazję fotografować m.in. marszałka Józefa Piłsudskiego, poprzez motywy charakterystyczne dla polskich piktorialistów, utrzymane w duchu romantyzmu oraz „fotografii ojczystej”, po najbardziej znane „vintage prints”. Są to prace niejednokrotnie nagradzane w konkursach fotografii artystycznej, pokazujące wielki szacunek autora dla artystycznej tradycji i klasycznego piękna (np. „Kamienne schodki czy Droga na Wiśle w nocy”). Wystawa odsłania wielowymiarowy obraz wyróżniającego się piktorialisty, nokturnisty, estety, wirtuoza techniki bromowej i entuzjasty technik szlachetnych, kolekcjonera zdjęć i wyszukanego sprzętu fotograficznego, charyzmatycznego pedagoga, megalomana, indywidualisty. Autora posługującego się bardzo szerokim repertuarem motywów jak: portrety, akty, martwe natury, sceny rodzajowe, folklorystyczne, etnograficzne, marynistyczne, pejzaże miejskie, nokturny. Twórcy przywiązanego do tradycji, ale też momentami na wskroś nowoczesnego, ulegającego wpływom konstruktywizmu. Wystawie towarzyszy publikacja/monografia artysty zawierająca materiały pochodzące głównie z unikatowej rodzinnej kolekcji, wzbogaconego o tematyczne, polskie i zagraniczne publikacje.

Kuratorka wystawy, autorka publikacji: Magdalena Durda-Dmitruk

zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ