koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  8 lat temu

15.01.2017, godz. 12.00, Bajka muzyczna „Kot w butach" Hanny Januszewskiej

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 973 wyświetleń od 18 listopada 2016
  • 31 maja 2017, środa
    » 10:00, 12:00
  • 30 maja 2017, wtorek
    » 10:00, 12:00
  • 28 maja 2017, niedziela
    » 12:00
  • 7 kwietnia 2017, piątek
    » 10:00, 12:00
  • 6 kwietnia 2017, czwartek
    » 10:00, 12:00
  • 5 kwietnia 2017, środa
    » 10:00, 12:00
  • 4 kwietnia 2017, wtorek
    » 10:00, 12:00
  • 2 kwietnia 2017, niedziela
    » 10:00, 12:00
  • 1 kwietnia 2017, sobota
    » 12:00
  • 15 stycznia 2017, niedziela
    » 12:00

Bajka muzyczna „Kot w butach" Hanny Januszewskiej
(na podstawie ludowej baśni Charles'a Perraulta)

reżyseria i opracowanie sceniczne -- Bernarda Anna Bielenia
muzyka *-- Piotr Nazaruk
*
instrumentacja
-- Jan Stokłosa
scenografia *-- Jan Polivka
*
choreografia
-- Maciej Florek
tekst piosenki finałowej -- Marta Guśniowska

Kot, Kurant -- Michał Jarmoszuk |Miłosz Pietruski
Bombasta, Jaś, Stwór -- Rafał Supiński | Michał kamiński
Rusznicki, Stwór -- Wojciech Schabowski |Daniel Lasecki
Regułka, Stwór -- Rafał Iwański
Piotrusia, Strużanka -- Zuzanna Łuczak
Zosia i Strużanka -- Ewa Łobaczewska

skrzypce -- Piotr Krakowiak | Stanisław Gadzina
kontrabas -- Kamil Łomasko | Cezary Just
klarnet -- Czesław Jaźwiński | Wojciech Dunaj
instrumenty perkusyjne -- Łukasz Zamaryka | Marcin Jadczak
instrument klawiszowy -- Marcin Nagnajewicz

czas trwania: 1h i 15 min.

Spektakl przeznaczony dla dzieci od 5 roku życia.

„Kot w butach" to przedstawienie realizowane w oparciu o doskonały tekst Hanny Januszewskiej.

Jest to znana bajka, ale opowiedziana trochę inaczej. Można w tym tekście doszukać się wątków historycznych i nawiązań literackich do „Zemsty" A. Fredry. Ta opowieść jest napisana wierszem i okazji do śpiewania jest nie mało.

Duża część przedstawienia to partie śpiewane, a muzyka to bez wątpienia walor, który temu stylizowanemu językowi dodaje jeszcze większego koloru.

Za muzykę jest odpowiedzialny uznany duet - Piotr Nazaruk i Jan Stokłosa (współpracujący z artystami formatu Anny Marii Jopek, Doroty Miśkiewicz, Kuby Badacha, Natalii Przybysz i wielu innych współcześnie występujących wokalistów, a także chórem TGD).

Ruch sceniczny to kolejny atut współczesnej formy tej realizacji, bo odpowiedzialny za choreografię jest Maciej Florek, znany jako "Gleba" (laureat i juror programu "You can dance") - doskonały tancerz i choreograf.

Scenograficzną stronę widowiska stworzył Jan Polivka, a jego poczucie przestrzeni wywodzące się z Czech umożliwi aktorom wykorzystanie środków dostępnych dla teatru aktorskiego i lalkowego.

Zespół aktorski to w większości absolwenci Akademii Teatralnej (Wydziału Sztuki Lalkarskiej), którzy doskonale posługują się środkami teatru formy. Zmiana kostiumu pozwoli na odgrywanie wielu ról, a wiele scen będzie odegranych w maskach (w jednej ze scen zobaczymy też lalki).

Znana z bajki postać czarodzieja tu również zachwyci paroma trickami tak, że kiedy na skutek przebiegłości tytułowego kota zamieni się w mysz, zatęsknimy za jego obecnością.

Udział muzyków, którzy "na żywo" będą towarzyszyć poczynaniom aktorów tworzy wspaniałe warunki dla odbioru barwnej, dynamicznej i bajkowej fabuły, której główny wątek stanowi historia miłosna dworskiej córki szlachcica - Zosi i biednego osieroconego przez młynarza właściciela kota - Jasia.

Na drodze zakochanych staje Bombasta - czarodziej, który proponuje jej zamążpójście. Wszystko kończy się jak w tradycyjnej baśni - weselem. Ale nie zdradzajmy wszystkiego. Jest tam jeszcze parę innych wątków, które dobrze służą całej historii.

Czy warto to przedstawienie zobaczyć? Oczywiście, że warto, bo i dzieci i młodzież i dorośli znajdą w tej realizacji taką płaszczyznę odbioru, która czas spędzony w operze zamieni w prawdziwą przygodę spotkania z bajką, muzyką, tańcem i wspaniałymi wykonawcami.

ZAPRASZAM
reżyser - Bernarda Bielenia

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ