koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TEATR AVATARCO JEST GRANE - PAŹDZIERNIK 2025 - nr 374Akademia Muzyczna 26.10.2025Finały Mistrzostw Świata w graniu Chopina na fortepianiePOKazujemy operę - X, XI 2025
zmodyfikowano  20 godzin temu  »  

U:NEW DANCE WAVE FESTIVAL - NOWA FALA TAŃCA / PRE-DAY - TAOS

CO jest GRANE » 287 wyświetleń od 20 października 2025

Warszawa » Radomska 13/21 » NA MAPIE

  • 25 października 2025, sobota
    » 19:00

5 U:NEW Dance Wave Festival w Warszawie

25.10.2025 / PRE-DAY

Godz. 19:00 / wstęp wolny

Zapisy na bezpłatne wejściówki lub e-mail

Miejsce:
Sala Widowiskowa OKO, ul. Radomska 13/

[Wydarzenie FB:] (https://www.facebook.com/events/801077425851410)

Festiwal U:NEW Dance Wave Festival to prezentacja najważniejszych zjawisk w tańcu współczesnym i choreografii eksperymentalnej. W ramach piątej edycji festiwalu w Warszawie odbędą się wydarzenia złożone z pokazów spektakli, etiud i filmów, które dotykają tematów związanych z ekologią, queer i różnorodnością w sztuce tańca. Bardzo ważny jest także głos kobiet: dyskusja wokół wzmacnianie kobiecych społeczności. Festiwal stworzyła Agata Życzkowska, choreografka tancerka, producentka i kuratorka tańca, założycielka HOTELOKO Company. Główną ideą festiwalu jest promocja młodych artystek i artystów z Polski i za granicy, spotkanie międzypokoleniowe między osobami debiutującymi a uznanymi oraz spotkanie zespołu HOTELOKO Company z warszawską publicznością. Istotna jest także promocja zrównoważonego rozwoju – zrównoważenie w tańcu i ruchu, którego jednym z elementów jest produkowanie mniejszej ilości nowych dzieł choreograficznych, a raczej możliwość prezentacji tych prac, które już powstały.

Program PRE-DAY – NOWA FALA TAŃCA

Film:
"Ilha de Árvores/ Island of Trees" - Joanna Gruntkowska / Małgorzata Suś 7’45’’

Spektakle i etiudy:

„TAOS – The Agata of Shiver” - Zespół HOTELOKO Company: Agata Życzkowska, Karina Szutko, Mirek Woźniak, Maciej Feliga, Polska, 30 min.

"Words on a piece of paper" – Lena Skrzypczak, Polska, 11 min.

"Why not both" - Zuza Kubiak, Polska, 10 min.

„Not the Same” - Zoe Marston, Karina Szutko, USA, Polska, 10 min.

"Ptasiek" - Palina Chapulianets i Andrei Kamarou, Polska/Białoruś, 8 min.

"404 Gender not found" - Kamila Biedrzycka, Polska, 10 min.

"shake it till you make it" - Michał Przybyła, Polska, 10 min.

Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa w programie „Kultura, projekty, wydarzenia” – projekt „Kalendarium Fundacji NOWA FALA i Kolektywu HOTELOKO 2025”

Dofinansowano w ramach środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury: Kultura – Interwencje. Edycja 2025

Partner: Ośrodek Kultury Ochoty OKO
Patronat medialny:
TVP Kultura, e-teatr, Notes na 6 Tygodni
Wsparcie medialne: TaniecPOLSKA.pl
Kuratorka i dyrektorka festiwalu: Agata Życzkowska
Współpraca i organizacja: Karina Szutko, Bartłomiej Mamajek
Produkcja i organizacja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO Company

Opisy choreografii

„TAOS – The Age of Shiver”/ HOTELOKO Company
Spektakl o empatii wobec innych, walce ze strachem i poszukiwaniu dobrostanu ciała oraz duszy w świecie pełnym niepewności. Ruch staje się językiem wspólnoty – ciepła i bezpieczeństwa, a jednocześnie sposobem na uwolnienie od lęku. Drżenie, trzęsienie się, przeistacza się w akt wyzwolenia, przypominając o kruchości i sile ludzkiego istnienia. W obliczu niewiadomej przyszłości, ruch i taniec staje się afirmacją życia – Carpe Diem wyrażonym w rytmie ciał i emocji.

"Words on a piece of paper" – Lena Skrzypczak, Polska, 11 min.
Opowieść utkana z ciszy, niedokończonych zdań i słów, które grzęzną w gardle, zanim zdążą wybrzmieć. Choreografia eksploruje świat, w którym komunikacja staje się wyzwaniem. W rzeczywistości zdominowanej przez słowo, w której trzeba odnaleźć inne sposoby wyrażania siebie. Jak to jest, gdy myśli pozostają zamknięte wewnątrz, a każde wypowiedziane zdanie to walka? Jak wiele można powiedzieć ruchem, spojrzeniem, drżeniem dłoni?
"Why not both" - Zuza Kubiak, Polska, 10 min.
Solowa etiuda będąca scenicznym debiutem performerki. Ta krótka forma powstała jako praca dyplomowa, kończąca kurs choreografii eksperymentalnej „Choreografia w Centrum”. Inspiracją do jej stworzenia stało się doświadczenie poruszania się w obrębie dwóch różnych estetyk tańca – współczesnej choreografii eksperymentalnej oraz zajęć tanecznych bazujących na ruchach konwencjonalnie postrzeganych jako atrakcyjne, imponujące czy seksowne.

„Not the Same” - Zoe Marston, Karina Szutko, USA, Polska, 10 min.
Idea siostrzeństwa splata nas w sieć wsparcia, która pozwala przetrwać w nieprzyjaznych warunkach. Przyjaźń między kobietami staje się ekosystemem – żywym, wspierającym, pełnym wzajemnej troski. Jak drzewa w lesie, wspieramy się nawzajem, dzielimy energię, walczymy o świat, w którym zarówno kobiety, jak i natura, będą szanowane i chronione. Po trzech latach artystki powracają do tej pracy w odmienionej formie, tak jak one same przechodzą transformację w swoim życiu.

"Ptasiek" - Palina Chapulianets i Andrei Kamarou, Polska/Białoruś, 8 min.
Ptasiek, główny bohater, wierzy, że jest kanarkiem. Próba przywrócenia go do świata ludzi staje się wyzwaniem – ale czy można odebrać skrzydła komuś, kto jest pewien, że potrafi latać? Choreografia inspirowana dramatem Williama Whartona "Ptasiek". Choreografia otrzymała wyróżnienie w konkursie zorganizowanym przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS z inicjatywy Sekcji Autorów Dzieł Choreograficznych.

"404 Gender not found" - Kamila Biedrzycka, Polska, 10 min.
Co jest kobiece, a co jest męskie? Czy muszę mieścić się w kanonach, które wykreowało społeczeństwo? Co jeśli jestem czymś pomiędzy - czymś, co nie jest ani kobiece, ani męskie? Może to jest zwierzęce, wulgarne i agresywne, a może delikatne i zmysłowe. Czy oznacza to, że od razu musi być nacechowane płciowo?

"shake it till you make it" - Michał Przybyła, Polska, 10 min.
Eksperymentalny performance w jednym działaniu. Ciało wprawione w drganie staje się polem badania: jak długo można trwać w jednym geście, aż stanie się czymś innym? Jak głęboko można znaleźć shake w shake'u? Praca oscyluje między nudą a fascynacją, groteską a popkulturą, budując kinestetyczne połączenie z widzami/widzkami.
Film "Ilha de Árvores/ Island of Trees" - Joanna Gruntkowska / Małgorzata Suś 7’45’’

Krótkometrażowy film Ilha de Árvores/ Island of Trees jest poetycką dokumentacją próby spektaklu site-specific o tym samy tytule. Produkcja nakręcona w ciągu jednego dnia na maleńkiej wysepce na Ria de Aveiro w Portugalii bada związek między naturalnym środowiskiem wyspy a ciałami tancerek.

Więcej informacji oraz biogramy:

www hoteloko

facebook

instagram

autor:
zmodyfikowano  20 godzin temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ