koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Akademia Muzyczna 26.10.2025KAMERALIŚCICO JEST GRANE - PAŹDZIERNIK 2025 - nr 374TEATR AVATARTEATR DIALOGUDBP Antyk w sweterkuPOKazujemy operę - X, XI 2025
zmodyfikowano  19 godzin temu  »  

TITON ET L’AURORE / JEAN-JOSEPH CASSANÉA DE MONDONVILLE

CO jest GRANE » 174 wyświetleń od 8 października 2025
  • 5 grudnia 2025, piątek
    » 19:00

„Gdybym nie mógł być Rameau, z pewnością nie chciałbym stać się nikim innym, jak tylko Mondonvillem” – deklarował Pierre-Louis Daquin, syn słynnego kompozytora Louisa-Claude’a Daquina. Nie on jeden wysoko cenił pochodzącego z Narbonne muzyka. W głośnej debacie zwanej Querelle des Bouffons, która wybuchła w Paryżu w połowie XVIII wieku, Jean-Joseph Cassanéa de Mondonville (1711-1772) odegrał szczególną rolę. Jego dzieło Titon et l’Aurore, którego prapremiera odbyła się w styczniu 1753 roku, stało się orężem frakcji stawiającej osiągnięcia opery francuskiej ponad tradycją włoską. Mityczna opowieść o pasterzu Tytonie zakochanym ze wzajemnością w bogini poranka stała się przyczynkiem do wykreowania zachwycających muzycznych obrazów. Zarówno recytatywy i arie, jak i pełne koloru ustępy instrumentalne doskonale realizują powierzone im zadania, sugestywnie oddzielając dzień od nocy, oddając zmienne nastroje i różnorakie charaktery bohaterów.

W inscenizacji reżyserowanej przez Natalię Babińską Tyton przyjmuje postać młodego błyskotliwego astronoma, który jest uosobieniem rozumu. Jego muza i ukochana – Aurora – niczym Iskra Boża wskazuje mu właściwą drogę naukowych poszukiwań i moralnych wyborów, wspierając w dążeniu do dokonania odkrycia zmieniającego bieg historii świata. Na drodze do ich szczęścia staje nienawidzący wolności Eol oraz zakłamana manipulatorka Pales. Tylko niezłomna konsekwencja i niegasnąca wiara w sens obranej drogi mogą przeprowadzić kochanków przez nikczemne próby zniewolenia ich ciał i umysłów, a ludzkość poprowadzić ku nowej nadziei.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA

REŻYSERIA NATALIA BABIŃSKA

SCENOGRAFIA I KOSTIUMY ALEKSANDRA REDA

CHOREOGRAFIA JACEK PRZYBYŁOWICZ

REŻYSERIA ŚWIATEŁ MACIEJ IGIELSKI

PROJEKCJE ZUZANNA GRZEGOROWSKA

PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO KAROL KNAPIŃSKI

KONSULTACJE JĘZYKOWE GERARD EDERY

ASYSTENCI REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA

INSPICJENTKA TATIANA HEMPEL-GIERLACH

◆ OBSADA ◆

TITON Bartosz Gorzkowski

L’AURORE Julia Pliś

PROMÉTHÉE / EOLE Paweł Michalczuk

PALÉS Marta Brzezińska-Szmaj

L’AMOUR / UNE NYMPHE Iwona Lubowicz

TANCERZE Joanna Lichorowicz-Greś, Vova Makovskyi, Volodymyr Ryga, Izabela Zawadzka

ASYSTENT Piotr Kędziora

MÓZG Andrzej Klepacki

Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej

Zespół instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA

KRZYSZTOF GARSTKA dyrygent

Mecenasem Polskiej Opery Królewskiej jest 𝗧𝗢𝗧𝗔𝗟𝗜𝗭𝗔𝗧𝗢𝗥 𝗦𝗣𝗢𝗥𝗧𝗢𝗪𝗬.

Bilety 👉https://kicket.com/embedded/rezerwacja/320769

📍Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie

zmodyfikowano  19 godzin temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ