koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!
DNI WĘGIERSKIE 2025 DBPCO JEST GRANE wrzesień 2025 - nr 37329 Last Night of the Proms in CracowDNI SENIORA 225NOSKOWSKI – MOZART – SCHUMANNTpL Repertuar 09.2025
zmodyfikowano  12 godzin temu

Miszk/Wybrańczyk/Holmlander

CO jest GRANE » 35 wyświetleń od 14 września 2025

Warszawa » al. Solidarności 93 » NA MAPIE

Improwizacja to sztuka chwili - pełna ryzyka, uważności i odwagi. Spotkanie, w którym obowiązuje wolność stylistyczna, a każda decyzja dźwiękowa może prowadzić zarówno do harmonii, jak i napięcia.

Emil Miszk - trąbka
Patrycja Wybrańczyk - perkusja
Per Åke Holmlander - tuba

Podczas tego koncertu muzycy otwierają się na to, co nieoczywiste - na momenty, które intuicyjnie wydają się słuszne, ale też na te, które burzą przyjęte struktury i kierują muzykę w nieznane rejony. Kluczem jest tu uważne słuchanie - wsłuchiwanie się w partie innych i reagowanie na nie w czasie rzeczywistym. Improwizacja wymaga nie tylko intuicji, ale także gotowości do podejmowania decyzji i brania za nie odpowiedzialności. Doświadczenie, wiedza i wrażliwość artystów są w tym procesie bezcenne. To one tworzą fundament muzycznego dialogu, który będzie można obserwować z bliska - bez scenariusza, ale z pełnym zaangażowaniem.

Emil Miszk - artysta o wyjątkowej wrażliwości, który eksploruje granice między tradycją a innowacją w muzyce jazzowej i improwizowanej. Jako trębacz i propagator sztuki improwizacji, łączy w swojej twórczości głębokie zrozumienie klasycznych form z odważną eksploracją wolności artystycznej. Jego muzyka to kreatywne laboratorium, gdzie przeciwstawne idee przenikają się, tworząc kompozycje pełne intrygujących napięć i zaskakujących rozwiązań. Jest to efekt współpracy z takimi artystami jak: Markus Stockhausen, John Medeski, John Scofield, Andreas Staier, Marcin Masecki czy Mitch & Mitch. W 2017 roku Miszk założył oktet Emil Miszk & The Sonic Syndicate, z którym nagrał trzy albumy: "Scratches for 8 Musicians - Live at Polish Radio" (2022), "Artificial Stupidity" (2020) oraz "Don't Hesitate!" (2018). Wszystkie te wydawnictwa spotkały się z dużym uznaniem wśród publiczności oraz krytyków. Na stałe pracuje z zespołami: PESH, BLED, Tomasz Chyła Quintet, kwartet trąbek historycznych Tubicinatores Gedanenses. W roku 2019 zdobył najbardziej prestiżową nagrodę środowiska muzycznego w Polsce - nagrodę FRYDERYK w kategorii Jazzowy Debiut Roku za album "Don't Hesitate!". Ponadto, jest sześciokrotnie nominowanym artystą do nagrody Akademii Fonograficznej FRYDERYK w kategorii Jazzowy Album Roku. Jako współzałożyciel niezależnej wytwórni Alpaka Records, Emil aktywnie działa na rzecz rozwoju sceny jazzowej w Polsce. Alpaka Records, jedno z najciekawszych wydawnictw promujących muzykę jazzową i improwizowaną, stało się domem dla ponad 30 albumów, które odzwierciedlają różnorodność i żywiołowość polskiej sceny alt-impro.

Patrycja Wybrańczyk - perkusistka, kompozytorka, miłośniczka grzybobrania i natury, pochodząca z Warszawy, obecnie mieszkająca w Gdańsku. Regularnie występuje na polskich i europejskich scenach jazzowych, a okazjonalnie także poza rodzimym kontynentem (Międzynarodowy Festiwal Jazzowy w Uzbekistanie, Athens Jazz Festival w Grecji, Jazzahead w Niemczech, trasa Better Life Tour w Słowenii, Włoszech i Chorwacji, Vinnytsia Jazz Festival, Lviv Jazz Days na Ukrainie, Opus Jazz Club na Węgrzech, Jazz Jantar Festival, NOSPR w Polsce, Copenhagen i Aarhus Jazz Festival w Danii, Oslo Jazz Festival w Norwegii, Tallinn Music Week w Estonii i wiele innych). Z dumą współtworzy zespoły takie jak polsko-ukraiński kobiecy kwartet O.N.E., polsko-norweski kwartet PESH, punk jazzowe trio Ninja Episkopat, międzynarodowy jazz-rockowy Björg Blöndal Kvartett oraz trio Øyvinda Mathisena. Patrycja bierze także udział w wielu innych projektach muzycznych (np. występ na Oslo Jazz Festival z zespołem "Large Ensemble" Paala Nilssena Love'a) oraz na pograniczu różnych dziedzin sztuki (np. współpraca przy performansie Marty Ziółek "One Woman Show" w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski). Prowadzi audycję radiową "Rozmowy Przegrane" wspólnie z Kamilą Drabek w internetowym radiu JAZZKULTURA. Swoją edukację muzyczną rozpoczęła w Warszawie, kontynuowała na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, ukończyła Norwegian Academy of Music w Oslo, a obecnie realizuje studia magisterskie na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.

Per-Åke Holmlander - jako improwizator współpracował z takimi artystami jak Eje Thelin, Marilyn Crispell, Paul Lovens, Folke Rabe, Phil Minton, Sten Sandell, Sven-Åke Johansson, Gunter Christmann, Kjell Westling, Keith Rowe, Georg Riedel, Position Alpha, The Swedish Radio Jazz Group, Barry Guy New Orchestra, Ken Vandermark - Territory Band & Resonance Ensemble, London Jazz Composers Orchestra, Peter Brötzmann Chicago Tentet, Swedish Azz, Fredrik Ljungkvist i jego Yun Kan 5 & 10, Fire! Orchestra… oraz wieloma innymi. Holmlander często pracuje z muzyką teatralną. Czasami występuje solo, a regularnie współpracuje z własnym zespołem Carliot - It's Never Too Late Orchestra, Paal Nilssen-Love Large Unit, Fish & Steel, a ostatnio z Gabrielle Mitelli - E.G.O. - European Galactic Orchestra, Parti & Minut, Inner Ear, Torden Kvartetten i zespołami Mats Gustafsson NU & Hidros. Per-Åke wziął udział w nagraniu ponad 120 płyt i 1800 przedstawieniach teatralnych. Koncertował w 39 krajach i od grudnia 2008 roku jest członkiem rządowej organizacji Musikalliansen.

Bilety do nabycia na: KupBilecik.pl

Koncert - Miszk / Wybrańczyk / Holmlander

Emil Miszk, Patrycja Wybrańczyk, Per Åke Holmlander

Podczas tego koncertu muzycy otwierają się na to, co nieoczywiste - na momenty, które intuicyjnie wydają się słuszne, ale też na te, które burzą przyjęte struktury i kierują muzykę w nieznane rejony. Kluczem jest tu uważne słuchanie - wsłuchiwanie się w partie innych i reagowanie na nie w czasie rzeczywistym. Improwizacja wymaga nie tylko intuicji, ale także gotowości do podejmowania decyzji i brania za nie odpowiedzialności. Doświadczenie, wiedza i wrażliwość artystów są w tym procesie bezcenne. To one tworzą fundament muzycznego dialogu, który będzie można obserwować z bliska - bez scenariusza, ale z pełnym zaangażowaniem. Bilety do nabycia na: KupBilecik.pl

zmodyfikowano  12 godzin temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ