koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu BYŁO nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu JEST
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Akademia Muzyczna 26.10.2025Finały Mistrzostw Świata w graniu Chopina na fortepianieCO JEST GRANE - PAŹDZIERNIK 2025 - nr 374POKazujemy operę - X, XI 2025TEATR AVATAR
zmodyfikowano  20 godzin temu

Miszk/Wybrańczyk/Holmlander

CO jest GRANE » 1 553 wyświetleń od 14 września 2025

Warszawa » al. Solidarności 93 » NA MAPIE

Improwizacja to sztuka chwili - pełna ryzyka, uważności i odwagi. Spotkanie, w którym obowiązuje wolność stylistyczna, a każda decyzja dźwiękowa może prowadzić zarówno do harmonii, jak i napięcia.

Emil Miszk - trąbka
Patrycja Wybrańczyk - perkusja
Per Åke Holmlander - tuba

Podczas tego koncertu muzycy otwierają się na to, co nieoczywiste - na momenty, które intuicyjnie wydają się słuszne, ale też na te, które burzą przyjęte struktury i kierują muzykę w nieznane rejony. Kluczem jest tu uważne słuchanie - wsłuchiwanie się w partie innych i reagowanie na nie w czasie rzeczywistym. Improwizacja wymaga nie tylko intuicji, ale także gotowości do podejmowania decyzji i brania za nie odpowiedzialności. Doświadczenie, wiedza i wrażliwość artystów są w tym procesie bezcenne. To one tworzą fundament muzycznego dialogu, który będzie można obserwować z bliska - bez scenariusza, ale z pełnym zaangażowaniem.

Emil Miszk - artysta o wyjątkowej wrażliwości, który eksploruje granice między tradycją a innowacją w muzyce jazzowej i improwizowanej. Jako trębacz i propagator sztuki improwizacji, łączy w swojej twórczości głębokie zrozumienie klasycznych form z odważną eksploracją wolności artystycznej. Jego muzyka to kreatywne laboratorium, gdzie przeciwstawne idee przenikają się, tworząc kompozycje pełne intrygujących napięć i zaskakujących rozwiązań. Jest to efekt współpracy z takimi artystami jak: Markus Stockhausen, John Medeski, John Scofield, Andreas Staier, Marcin Masecki czy Mitch & Mitch. W 2017 roku Miszk założył oktet Emil Miszk & The Sonic Syndicate, z którym nagrał trzy albumy: "Scratches for 8 Musicians - Live at Polish Radio" (2022), "Artificial Stupidity" (2020) oraz "Don't Hesitate!" (2018). Wszystkie te wydawnictwa spotkały się z dużym uznaniem wśród publiczności oraz krytyków. Na stałe pracuje z zespołami: PESH, BLED, Tomasz Chyła Quintet, kwartet trąbek historycznych Tubicinatores Gedanenses. W roku 2019 zdobył najbardziej prestiżową nagrodę środowiska muzycznego w Polsce - nagrodę FRYDERYK w kategorii Jazzowy Debiut Roku za album "Don't Hesitate!". Ponadto, jest sześciokrotnie nominowanym artystą do nagrody Akademii Fonograficznej FRYDERYK w kategorii Jazzowy Album Roku. Jako współzałożyciel niezależnej wytwórni Alpaka Records, Emil aktywnie działa na rzecz rozwoju sceny jazzowej w Polsce. Alpaka Records, jedno z najciekawszych wydawnictw promujących muzykę jazzową i improwizowaną, stało się domem dla ponad 30 albumów, które odzwierciedlają różnorodność i żywiołowość polskiej sceny alt-impro.

Patrycja Wybrańczyk - perkusistka, kompozytorka, miłośniczka grzybobrania i natury, pochodząca z Warszawy, obecnie mieszkająca w Gdańsku. Regularnie występuje na polskich i europejskich scenach jazzowych, a okazjonalnie także poza rodzimym kontynentem (Międzynarodowy Festiwal Jazzowy w Uzbekistanie, Athens Jazz Festival w Grecji, Jazzahead w Niemczech, trasa Better Life Tour w Słowenii, Włoszech i Chorwacji, Vinnytsia Jazz Festival, Lviv Jazz Days na Ukrainie, Opus Jazz Club na Węgrzech, Jazz Jantar Festival, NOSPR w Polsce, Copenhagen i Aarhus Jazz Festival w Danii, Oslo Jazz Festival w Norwegii, Tallinn Music Week w Estonii i wiele innych). Z dumą współtworzy zespoły takie jak polsko-ukraiński kobiecy kwartet O.N.E., polsko-norweski kwartet PESH, punk jazzowe trio Ninja Episkopat, międzynarodowy jazz-rockowy Björg Blöndal Kvartett oraz trio Øyvinda Mathisena. Patrycja bierze także udział w wielu innych projektach muzycznych (np. występ na Oslo Jazz Festival z zespołem "Large Ensemble" Paala Nilssena Love'a) oraz na pograniczu różnych dziedzin sztuki (np. współpraca przy performansie Marty Ziółek "One Woman Show" w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski). Prowadzi audycję radiową "Rozmowy Przegrane" wspólnie z Kamilą Drabek w internetowym radiu JAZZKULTURA. Swoją edukację muzyczną rozpoczęła w Warszawie, kontynuowała na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, ukończyła Norwegian Academy of Music w Oslo, a obecnie realizuje studia magisterskie na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.

Per-Åke Holmlander - jako improwizator współpracował z takimi artystami jak Eje Thelin, Marilyn Crispell, Paul Lovens, Folke Rabe, Phil Minton, Sten Sandell, Sven-Åke Johansson, Gunter Christmann, Kjell Westling, Keith Rowe, Georg Riedel, Position Alpha, The Swedish Radio Jazz Group, Barry Guy New Orchestra, Ken Vandermark - Territory Band & Resonance Ensemble, London Jazz Composers Orchestra, Peter Brötzmann Chicago Tentet, Swedish Azz, Fredrik Ljungkvist i jego Yun Kan 5 & 10, Fire! Orchestra… oraz wieloma innymi. Holmlander często pracuje z muzyką teatralną. Czasami występuje solo, a regularnie współpracuje z własnym zespołem Carliot - It's Never Too Late Orchestra, Paal Nilssen-Love Large Unit, Fish & Steel, a ostatnio z Gabrielle Mitelli - E.G.O. - European Galactic Orchestra, Parti & Minut, Inner Ear, Torden Kvartetten i zespołami Mats Gustafsson NU & Hidros. Per-Åke wziął udział w nagraniu ponad 120 płyt i 1800 przedstawieniach teatralnych. Koncertował w 39 krajach i od grudnia 2008 roku jest członkiem rządowej organizacji Musikalliansen.

Bilety do nabycia na: KupBilecik.pl

Koncert - Miszk / Wybrańczyk / Holmlander

Emil Miszk, Patrycja Wybrańczyk, Per Åke Holmlander

Podczas tego koncertu muzycy otwierają się na to, co nieoczywiste - na momenty, które intuicyjnie wydają się słuszne, ale też na te, które burzą przyjęte struktury i kierują muzykę w nieznane rejony. Kluczem jest tu uważne słuchanie - wsłuchiwanie się w partie innych i reagowanie na nie w czasie rzeczywistym. Improwizacja wymaga nie tylko intuicji, ale także gotowości do podejmowania decyzji i brania za nie odpowiedzialności. Doświadczenie, wiedza i wrażliwość artystów są w tym procesie bezcenne. To one tworzą fundament muzycznego dialogu, który będzie można obserwować z bliska - bez scenariusza, ale z pełnym zaangażowaniem. Bilety do nabycia na: KupBilecik.pl

zmodyfikowano  20 godzin temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ