koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!
zmodyfikowano  12 godzin temu

THE RAPE OF LUCRETIA / BENJAMIN BRITTEN

CO jest GRANE » 129 wyświetleń od 8 lipca 2025

KIEROWNICTWO MUZYCZNE - LILIANNA KRYCH

REŻYSERIA, SCENOGRAFIA, WIZUALIZACJE - KAMILA SIWIŃSKA RUCH SCENICZNY - TOBIASZ BERG REŻYSERIA ŚWIATEŁ - PAULINA GÓRAL KOSTIUMY SCENICZNE - TOMASZ ARMADA KOSTIUMY FILMOWE - MARLENA SKONECZKO PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO - KAROL KNAPIŃSKI ASYSTENT DYRYGENTKI - KAROL SZWECH ASYSTENTKA REŻYSERKI- AGNIESZKA KOZŁOWSKA INSPICJENTKA - TATIANA HEMPEL–GIERLACH KONSULTACJE JĘZYKOWE - SEAN PALMER

występują: MALE CHORUS - SYLWESTER SMULCZYŃSKI FEMALE CHORUS - ALEKSANDRA KLIMCZAK COLLATINUS - SŁAWOMIR JURCZAK JUNIUS - WITOLD ŻOŁADKIEWICZ TARQUINIUS - GRZEGORZ ŻOŁYNIAK LUCRETIA - ANNA RADZIEJEWSKA BIANCA - KATARZYNA KRZYŻANOWSKA LUCIA - MARIA ZŁOTEK

ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ

ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ

DYRYGENTKA - LILIANNA KRYCH

SPEKTAKL DLA WIDZÓW OD 16 ROKU ŻYCIA


Partnerem Festiwalu jest RUCH MUZYCZNY.

Opera The Rape of Lucretia (Gwałt na Lukrecji), napisana w 1946 roku, stanowi w twórczości Benjamina Brittena (1913-1976) zwrot ku formie o intymnym i kameralnym charakterze. Niewielka obsada – zarówno wokalna, jak i instrumentalna – ukazuje geniusz twórcy w zakresie kształtowania brzmienia zespołu. Poszczególne arie są niezwykle sugestywne, ale i zróżnicowane – przejmująca delikatność współbrzmień w scenach nocnych jest przeciwstawiona sile ekspresji fragmentów mocniej nacechowanych emocjonalnie.

Tematem opery jest na wpół legendarna historia Lukrecji, której piękno i wierność zostały zbrukane przez niegodny czyn Sekstusa z etruskiego rodu Tarkwiniuszy. Antyczna opowieść o miłości, honorze i zdradzie daje asumpt do psychologicznego spojrzenia na akt przemocy i los ofiary, nierówność w relacji mężczyzny i kobiety, ich różne postawy wobec świata. W dramacie Lukrecji, w sposób symboliczny, odbija się także sytuacja ówczesnego Rzymu, niszczejącego pod panowaniem etruskiej dynastii. Dodatkowo, w dziele Brittena podjęta zostaje próba wpisania tej historii w chrześcijański kontekst. Wielowymiarowość dzieła daje pole do popisu dla interpretatorów – zarówno realizatorów, jak i wykonawców, spośród których nie tylko każdy śpiewak, ale i każdy instrumentalista jest solistą.

Reżyserii nowej inscenizacji dzieła, przygotowanej przez Polską Operę Królewską, podjęła się Kamila Siwińska – artystka, która już nie raz poruszała w swoich spektaklach tematy związane z rolą kobiety w kulturze. Serdecznie zapraszamy na jej interpretację antycznej opowieści, zaklętej w muzyce jednego z najważniejszych brytyjskich kompozytorów XX wieku.

Marta Dziewanowska-Pachowska

🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ
🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie od ul. Agrykola.
🔴 Informujemy, że przestają kursować meleksy dowożące widzów do Teatru Królewskiego.
🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownię.
🔴 Miejsca na widowni w Teatrze Królewskim są nienumerowane.
________________________________________________________________________________________________________
W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji
od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

zmodyfikowano  12 godzin temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ