koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  4 lata temu

Powrót Tamary

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 45 534 wyświetleń od 12 sierpnia 2020

Warszawa » pl. Defilad 1 PKiN (wejście od ulicy Marszałkowskiej) 00-901 Warszawa » NA MAPIE

  • 17 czerwca 2021, czwartek
    » 20:00
  • 16 czerwca 2021, środa
    » 20:00
  • 13 czerwca 2021, niedziela
    » 19:00
  • 12 czerwca 2021, sobota
    » 19:00
  • 11 czerwca 2021, piątek
    » 19:00
  • 25 kwietnia 2021, niedziela
    » 19:00
  • 24 kwietnia 2021, sobota
    » 19:00
  • 23 kwietnia 2021, piątek
    » 19:00
  • 22 kwietnia 2021, czwartek
    » 19:00
  • 20 września 2020, niedziela
    » 19:00
  • 19 września 2020, sobota
    » 17:00/20
  • 18 września 2020, piątek
    » 19:00
  • 23 sierpnia 2020, niedziela
    » 19:00
  • 20 sierpnia 2020, czwartek
    » 18:00
  • 19 sierpnia 2020, środa
    » 19:00
  • 16 sierpnia 2020, niedziela
    » 19:00

REŻYSERIA: Cezary Tomaszewski

TEKST: Michał Buszewicz SCENOGRAFIA I KOSTIUMY: BRACIA Agnieszka Klepacka i Maciej Chorąży ŚWIATŁO: Jędrzej Jęcikowski WIZAŻ: Kacper Rączkowski KIEROWNIK PRODUKCJI: Aleksandra Wiśniewska INSPICJENTKA: Olga Karoń

występują: Monika Obara, Monika Świtaj-Milczarek, Filip Perkowski, Dominika Biernat, Jan Peszek, Sonia Roszczuk, Marcin Pempuś, Bartosz Porczyk, Mateusz Smoliński

Cezary Tomaszewski wraca do jednego z najbardziej legendarnych przedstawień w historii Teatru Studio, wystawionej oryginalnie w 1990 roku „Tamary”. I odnajduje jej mroczną tajemnicę, ukrytą pod powierzchnią atrakcyjnej fabuły opowieść o narodzinach faszyzmu.

Rok 1919. Gabriele D’Annunzio wraz z weteranami pierwszej wojny światowej zajmuje Rijekę i na niewiele ponad rok powołuje niezależną Regencję Carnaro. Ten gest jest odpowiedzią na niezrealizowane aspiracje Włochów tego regionu, którzy wpuszczają poetę-żołnierza do miasta i nazywają go swoim Il Comendante. Wolne miasto Fiume staje się państwem, którego konstytucja zakłada organizację życia społecznego przez muzykę, dni rozpoczynają się odczytami poezji z balkonu, mieszkańcy sami siebie nazywają piratami, a co za tym idzie w modę wchodzą czarne koszule z trupimi czaszkami.

Rok 1927. Polska malarka Tamara Łempicka odwiedza D’Annunzia w jego posiadłości – Vittoriale degli Italiani – podarowanej mu przez Benito Mussoliniego. Prowadzący namiętną korespondencję z Tamarą poeta liczy na bliższe spotkanie. Jak dokumentuje jednak jedna z wielu kochanek Il Comendante – Aelis Mazoyer, Łempicka nie ulega zalotom artysty.

Rok 1990. W warszawskim teatrze Studio Waldemar Dąbrowski produkuje, a Maciej Wojtyszko reżyseruje pierwszy prawdziwie „kapitalistyczny” spektakl w Polsce. „Tamara” na podstawie dramatu Johna Krizanca staje się wydarzeniem dla aspirujących do miana elity mieszkańców Warszawy. Spektakl przyciąga swoją nieoczywistą formą – grany jest w całym teatrze, a widzowie mogą śledzić wybraną postać i jej losy. W ramach spektaklu przewidziana jest kolacja organizowana przez hotel Holiday Inn. Odbija się to na cenach biletów – gdyby spektakl odbywał się dziś, trzeba by było zapłacić za niego około 400 zł. W przedstawieniu kwestie dotyczące sentymentu, jakim bohaterowie obdarzają czasy Regencji Carnaro, a także wątki dotyczące rodzącego się faszyzmu włoskiego ustępują wątkom obyczajowym i sensacyjnym.

Rok 2020. Sto lat po zajęciu Rijeki i trzydzieści po premierze „Tamary”. W teatrze Studio powstaje spektakl w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego opierający się na fenomenie przedstawienia z 1990 roku i wydobywający z niego zaniechane wątki. Młody faszyzm lat 20. sąsiaduje tu bezpośrednio z młodym kapitalizmem lat 90.

zmodyfikowano  4 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ