koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobraniaFinały Mistrzostw Świata w graniu Chopina na fortepianieCO JEST GRANE - PAŹDZIERNIK 2025 - nr 374
zmodyfikowano  6 lat temu

made in JAZZ: Kuba Płużek piano solo

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 060 wyświetleń od 20 października 2019
  • 16 listopada 2019, sobota
    » 19:00

#

sala: Broadway
wstęp: 20/30 zł, bilety do nabycia online lub w DK Kadr

Pianista, którego niekonwencjonalną i żywiołową wirtuozerią zachwycają się krytycy i publiczność największych festiwali w Polsce.

KUBA PŁUŻEK
Urodzony w 1988 rok, finalista Montreux Piano Competition, nominowany do nagrody Fryderyk 2015, zwycięzca i finalista najważniejszych polskich oraz międzynarodowych konkursów jazzowych.
Jeden z najbardziej utalentowanych i kreatywnych instrumentalistów polskiej sceny muzycznej. Twórczo konsekwentny i bezkompromisowy. Wirtuoz i wizjoner odważnie eksplorujący świat dźwięków i granice harmonii. Współtworzy wiele ciekawych i ważnych zespołów i projektów, dla których nierzadko pisze muzykę. Wydana pod koniec 2018 roku czwarta w jego autorski dorobku płyta pt. „Creationism” to w dużej mierze materiał improwizowany, stworzony przy pomocy syntezatora i przestrojonego fortepian. Niedawno w Londynie zakończył nagranie solowego albumu na którym jedną z głównych ról będzie pełnić rezonator magnetyczny, który poszerza możliwości wykonawcze i brzmieniowe fortepianu korzystając z nieznanych dotąd technik wydobywania dźwięku, nowych gestów i ruchów ręką na klawiaturze…
Współpracował i występował z Januszem Muniakiem, Zbigniewem Wegehauptem, Michałem Urbaniakiem, Gregiem Osby, Nigele Kennedy’m, Maciejem Sikałą i Michaelem “Patchesem” Stewartem.

Słuchając (…) solowych peregrynacji Płużka, myślałem o paru płytach innych polskich pianistów – Piotra Orzechowskiego i Marcina Maseckiego. Autor “Creationism” dodaje bowiem do tego, co ten pierwszy przekazywał nam o oberkach i Pendereckim, a drugi o mazurkach czy jazzie przedwojennym, swoje własne spostrzeżenia. Składają się one na wypowiedź współczesnego pianisty-erudyty, który szuka osobnego, nieoczywistego głosu w gęstwinie konwencji.
Macie**j Krawiec _www.polish-jazz.blogspot.com_**

zmodyfikowano  6 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ