koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
POK - GRUDZIEŃ 2025/ STYCZEŃ 2026Sylwester 25/26 w Piwnicy ŚwidnickiejCO JEST GRANE - GRUDZIEŃ 2025 - nr 376NEON VOICETpL repertuar grudzień 2025
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

23 Międzynarodowy Plenerowy Festiwal Jazz Na Starówce Nicholas Payton Afro Caribbean Mixtape

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 445 wyświetleń od 18 lipca 2017
  • 22 lipca 2017, sobota
    » 19:00

22 lipca - Nicholas Payton Afro - Caribbean Mixtape (USA)

Nicholas Payton - trąbka, fortepian Vicente Archer - gitara basowa Joe Dyson - perkusja

Jazzowy Top. Great American Jazz. Premiera! Laureat nagrody Grammy, jeden z czołowych światowych trębaczy jazzowych, multiinstrumentalista, wokalista, kompozytor. Jest powszechnie uważany za jednego z największych artystów naszych czasów, który zdobył szacowne miejsce w historii muzyki.
Nowoczesnym jazzem i możliwościami improwizacji jazzowej zainteresował go Wynton Marsalis, z którym wiele koncertował w Nowym Orleanie i do dziś związany z jego Lincoln Center Jazz Orchestra. Koncertował z legendarnymi artystami jak m.in Ray Brown, Ray Charles, Art. Blakey, Roy Haynes, Joe Henderson. Grał w zespołach Clark’a Terry’ego, Ellisa Marsalisa, Arta Blakey’a, Elvina Jonesa. Prowadzi cieszące się uznaniem i popularnością własne autorskie zespoły. Współpracuje z gwiazdami wokalistyki takimi jak Casandra Wilson, Esperanza Spalding, Jane Monheit.

„Trąbka Paytona i jego solówki wymykają się klasyfikacji gatunkowej, są esencją tworzenia muzyki… Payton zmienia dzwięki… Jego solówek nie da się w żaden sposób opisać, zaklasyfikować, Są równie oryginalne jak i mistrzowsko technicznie”. Howard Reich, Chicago Tribune

Nicholas Payton. Urodził się w Nowym Orleanie, w rodzinie o dużych tradycjach muzycznych. Pod troskliwym okiem matki, pianistki i wokalistki, oraz ojca, legendarnego basisty, kompozytora i wychowawcy, Waltera Paytona, związany był z tradycją tego miasta i rodzinnym umiłowaniem do lokalnej muzyki. Już we wczesnym dzieciństwie objawił swój talent muzyczny. Pierwszą trąbkę dostał w wieku czterech lat, a nim skończył dziewięć, brał już udział w sesjach z miejscowymi zespołami, w wieku 12 lat był już członkiem zespołu All Star Brass Band, z którym zaliczył wiele występów i tras koncertowych. Payton uczęszczał do artystycznej szkoły średniej High School for the Creative Arts, gdzie uczył się u Clyde Kerrego Jr.; potem studiował na uniwersytecie pod kierunkiem pianisty Ellisa Marsalisa (ojca Wyntona, Branforda, Delfeayo, Jasona).

Jako lider, nagrał mnóstwo albumów i koncertował na całym świecie, zarówno z własnymi grupami, jak i gościnnie z innymi zespołami. Jego imponujące CV zawiera długą listę artystów, z którymi współpracował i albumów, do których powstania się przyczynił. Występował i nagrywał wieloma tuzami jazzu jak m.in.: Joe Henderson, Wynton Marsalis, Herbie Hancock, Christian McBride, Joshua Redmanm, Roy Hargrove.

Dla wytworni Verve Records, w 1992 roku wydał pierwszą płytę „From This Moment „ Dwa lata później nagrał ścieżkę dźwiękową do znanego filmu Kansas City Roberta Altmana. W 1997 roku otrzymał nagrodę Grammy Award za udział w nagraniu płyty z „Doc Cheatham & Nicholas Payton”.

Komponuje, aranżuje, wykonuje i nagrywa muzykę z własnymi grupami w różnych konfiguracjach: solo, w duecie, trio, kwartecie, kwintecie, sekstecie i 21-osobowym big bandzie. Znany z śmiałych decyzji: w 2011 roku nagrał „Bitches” konceptualny album, gdzie skomponował i zaaranżował 16 utworów, zaśpiewał, zagrał nie tylko na trąbce, ale i każdym innym instrumencie, a na koniec także wyprodukował ten album. W nagraniu towarzyszą mu takie gwiazdy jak m.in.: Cassandra Wilson, Esperanza Spalding. W 2012 r. nagrał w pełnym orkiestrowym składzie swoją kompozycję, „THE BLACK AMERICAN SYMPHONY”, najbardziej ambitne dzieło w dorobku Nicholasa Paytona. Przyświecał mu cel podkreślenie znaczenia amerykańskiej czarnej muzyki dla kultury światowej. http://www.nicholaspayton.com/

więcej na www.jazznastarowce.pl

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ