M E L T
- 21 maja 2017, niedziela» 19:00
- 19 marca 2017, niedziela» 19:00
- 11 lutego 2017, sobota» 19:00
- 10 lutego 2017, piątek» 19:00

Koncepcja, reżyseria, wykonanie: Helena Ganjalyan
Muzyka: Yasuhiro Morinaga
Premiera: 20. Festiwal Szekspirowski w Gdańsku Nagrody: Wyróżnienie na 20. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku za „ inspirujące zmierzenie się z postacią Ofelii i poszukiwanie własnego języka teatralnego" MELT to obraz, impresja, wrażenie - monodram oparty na pracy z figurą Ofelii z szekspirowskiego „Hamleta". Tu jest to Ofelia wytwarzająca własny język swojej fizyczności, seksualności, próbująca wyjść poza służalcze „tak Ojcze", w którym wielokrotnie zamyka ją autor. Kobieta, która nieustannie stwarza się między nakazem a zakazem, która zawsze jest wobec / względem. Słowo przeplata się w naprzemiennej grze z ruchem, gestem, abstrakcyjną formą wizualną. Dodatkowo MELT z ang. tonąć, ale także stopić, topić, rozpuszczać, zatopić, zagłuszać, wzruszać rozpracowuje finalny motyw Ofelii szukając jego rozwiązania nie tylko w dosłownym szekspirowskim ujęciu, ale także w rodzaju wejścia w stan nieobecności, nieuwagi, bycia poza swoim ciałem i jego działaniami, bycia obok.
RECENZJE: „Jej wersja pokazuje córkę Poloniusza rozpuszczoną w wielu obrazach, zdradzoną przez ciało, zagłuszoną męskimi historiami. Ciało Ganjalyan jest zawsze obok tamtej Ofelli, obok prawdziwej roli. Jakby tylko jakiś fragment dziewczyny od Szekspira pasował do współczesnych kobiet. Taniec w suchej wodzie na scenie i pustka fraz przypisanych Ofelli wzmacnia tylko wrażenie nieobecności bohaterki. Ganjalyan ma intuicję, że najważniejsze w jej bohaterce jest to, czego nie zrobiła i nie powiedziała. Co się z nią i dla niej nie wydarzyło. Wreszcie można jednak to zmienić. (...) Zemsta Ofelli się dokonała. Brawa." Łukasz Drewniak, teatralny.pl http://teatralny.pl/opinie/k120-kary-na-was-nie-ma,1680.html „Z jednej strony możliwość spojrzenia na postać Ofelii z różnych stron to pewien rodzaj poprawności politycznej. Z drugiej strony jednak żonglowanie interpretacjami znowu sprowadza ją jedynie do funkcjonalnej figury, której znaczenie ustala się w zależności od potrzeb. Ale ta Ofelia pragnie niezależności. Ma świadomość bycia polem doraźnych celów interpretacyjnych i chce, żeby przestano ją wykorzystywać. Ganjalyan nie projektuje nowego obrazu, nie wysuwa żadnych roszczeń czy postulatów. Jedynie z uśmiechem przez łzy pokazuje kłopot z odczytaniem Ofelii. Nie jest to wołanie o pomoc, krzyk rozpaczy, ale grzeczna prośba o chwilę uwagi." Jan Karow, teatralia.com http://www.teatralia.com.pl/wp-content/uploads/2016/07/Shakespeare-Daily-3.pdf
HELENA GANJALYAN Rocznik 1988. Aktorka, tancerka, choreograf, absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie (ze specjalizacją teatr tańca). Uczestniczka wymiany z Wydziałem Aktorskim University of Nothern Iowa (USA). W ramach dyplomu grała w spektaklu „CZYŻ NIE DOBIJA SIĘ KONI?" w reżyserii Jerzego Stuhra i Waldemara Raźniaka oraz tańczyła w choreografii „SWAN LAKE" Idana Cohena (Izrael). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia artystyczne, zdobywczyni Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska, Stypendium Marszałka Województwa Śląskiego w Dziedzinie Kultury. Jako aktorka / tancerka współpracowała m.in. z Romeo Castelluccim z Societas Raffaello Sanzio przy spektaklu „THE FOUR SEASONS RESTAURANT, Teatrem Wybrzeże, Teatrem im. H. Modrzejewskiej w Legnicy, Teatrem Dada von Bzdulow, Sabine Harbeke (Szwajcaria), Kayą Kołodziejczyk, Victorem Choi Wo Ma (Chiny), Naomi Goldberg Haas (USA), Anną Piotrowską, Jolantą Dylewską, Marcinem Wroną, kolektywami: Harakiri Farmers (Dominika Knapik, Wojciech Klimczyk), Dzikistyl Company, Flesh System oraz paryskim Les Gens d'Uterpan (Annie Vigier i Franck Apertet). Jej solowy spektakl „LADY Ł. -- UNICUT" został nagrodzony na Solo Dance Contest 2012 w Gdańsku -- II miejsce i Nagroda Publiczności (przewodnicząca Jury -- Ann van den Broek) oraz w konkursach: 321 TANIEC oraz SoloDuo + Friends w Kolonii. Za spektakl „SHAKESPEARE IT" realizowany wraz z M. Fejdasz, N. Minor, P. Giwer otrzymała I miejsce w Konkursie Rezydencyjnym Entree organizowanym przez Teatr Rozrywki w Chorzowie. Z kolei z monodramem „PRESS TO RESET THE WORLD..." w reż. A. Wąsikowskiej zdobyła główną nagrodę na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych w Ostrowie Wlkp. Do jej spektakli autorskich należą ponadto duet z Koriną Kordova „UNE FEMME MASCULINE" -- remix twórczości belgijskiej choreografki Ann van Den Broek, solo „PRIVATE MAPS" realizowane w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca (2015 r.) oraz spektakl „april 31" na podstawie zbioru „Rozsypcie moje prochy w Eurodisneylandzie" Rodrigo Garcii (2016 r.).
Strony internetowe:
https://www.facebook.com/ganjalyanhelena https://vimeo.com/user14425897
ZEMSTA
9 stycznia 2020 - 12:00/19jest więcej terminów
Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana
Karasia 2 Warszawajest więcej miejsc
20 823teatr
Najszybciej złamane postanowienia noworoczne – spektakl impro
5 stycznia 2020 - 20:30
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
17 454teatr
Klub Komediowy feat. Ziemowit Szczerek
5 stycznia 2020 - 18:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
16 920teatr
1000 DEN: Gra o tron, czyli wieczór trzech króli
5 stycznia 2020 - 16:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
17 181teatr
ZABAWA
5 stycznia 2020 - 17:00jest więcej terminów
Teatr Polonia
ul. Marszałkowska 56 00-545 Warszawa Warszawa
18 845teatr
KONSTELACJE
5 stycznia 2020 - 19:30jest więcej terminów
Teatr Polonia
ul. Marszałkowska 56 00-545 Warszawa Warszawa
19 490teatr
Żołnierz królowej Madagaskaru
5 stycznia 2020 - 19:00jest więcej terminów
Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana
Karasia 2 Warszawa
21 683teatr
POMOC DOMOWA
5 stycznia 2020 - 16:00/19jest więcej terminów
Och-Teatr
ul. Grójecka 65 05-077 Warszawa Warszawa
81 452teatr
ZABAWA
5 stycznia 2020 - 17:00jest więcej terminów
Teatr Polonia
ul. Marszałkowska 56 00-545 Warszawa Warszawa
22 126teatr
Żołnierz królowej Madagaskaru
5 stycznia 2020 - 19:00jest więcej terminów
Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana
Karasia 2 Warszawa
28 422teatr
Kobiety bez znaczenia
5 stycznia 2020 - 17:30jest więcej terminów
Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy
nie podano Warszawajest więcej miejsc
48 993teatr
Historia Jakuba
5 stycznia 2020 - 19:00jest więcej terminów
Teatr Na Woli im.Tadeusza Łomnickiego
ul. Kasprzaka 22 Warszawa
34 661teatr
To nie tak jak myślisz, kochanie – improwizowany skok w bok
4 stycznia 2020 - 22:30
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
16 506teatr
WBD na Barce! - Kosmos i PatoEmigracja live!
4 stycznia 2020 - 21:30
Barka Wisława
Metro Centrum Nauki Kopernik, autobus 102, 164, N14, N64 Warszawa
16 690teatr
Rozmowa o pracę – spektakl improwizowany
4 stycznia 2020 - 20:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
16 752teatr
One night stand
4 stycznia 2020 - 18:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
16 865teatr
Noc żywych trupów – komedia dla ludzi martwych wewnętrznie
4 stycznia 2020 - 18:00
Barka Wisława
Metro Centrum Nauki Kopernik, autobus 102, 164, N14, N64 Warszawa
16 805teatr

























