koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KAF Sztuka na miejscuSILESIANA 2025 DBPKsiążki zbójeckie OSSOCO JEST GRANE - maj 2025 - nr 371Giełda DBPSREBRO Legnica 2o025Repertuar TpL Maj 2025Tłumacz w muzeum OSSO
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

„Schnitzler. Powrót dramaturga” - dyskusja o austriackim dramacie i twórczości Arthura Schnitzlera

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 319 wyświetleń od 19 grudnia 2014

Warszawa » ul. Chmielna 15/9 » NA MAPIE

  • 23 stycznia 2015, piątek
    » 18:00

O austriackim dramacie, utworach scenicznych Arthura Schnitzlera oraz polskiej recepcji i tłumaczeniach dzieł tego autora będą rozmawiać Elżbieta Baniewicz, Elżbieta Manthey i Mateusz Żurawski.

Prowadzenie: Justyna Czechowska i Piotr Kieżun

W ramach cyklu Kultury Liberalnej „Poddasze Kultury”

„U Schnitzlera nie ma sprawiedliwych – pisał po premierze «Korowodu» w warszawskim Teatrze Ateneum (1997) Piotr Gruszczyński – Wszyscy bohaterowie są siebie warci. Kłamią i zdradzają bez ustanku”. To właśnie bezlitosne opisy kłamstw i zdrad w damsko-męskich relacjach przyniosły Schnitzlerowi sławę skandalisty. Jednak twórczość wiedeńskiego lekarza i czytelnika Freuda to nie tylko obraz buduarowych gier. To także subtelna analiza ludzkiej natury oraz przeżartego hipokryzją i pełnego uprzedzeń społeczeństwa.

Przyczynkiem do rozmowy jest dwutomowa edycja „Dramatów wybranych” Arthura Schnitzlera (ADiT 2014)

Wstęp wolny

zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ