koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
BWA Wrocław - spadekCO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobraniaGAUDIUM
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

KATARZYNA LIPIŃSKA, CIERPIĄCA W SPREJU

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 658 wyświetleń od 18 listopada 2013

Warszawa » Wóycickiego 1/3, bude. 23, III piętro, Warszawa » NA MAPIE

  • od: 15 listopada 2013, piątek
    do: 29 listopada 2013, piątek

Katarzyna Lipińska (22 lata), urodzona w Warszawie, absolwentka klasy plastycznej w LO im. Jana III Sobieskiego. Obecnie studentka 1 roku studiów magisterskich Historii Sztuki na UKSW. Od 9 lat interesuje się Street Artem i sama tworzy w jednej z kojarzonych z tym nurtem technik.

Posługując się wycinanymi przez siebie szablonami i sray’ami wykonuje głównie grupy portretów (m.in. renesansowe modelki, typy etniczne, gwiazdy filmowe). Kolorystyka prac ograniczona jest zazwyczaj do dwóch kontrastujących ze sobą barw, a forma, maksymalnie uproszczona, przywołuje na myśl schematyczność sztuki plakatowej.

Do najbardziej rozbudowanego należy cykl Maryjny składający się z przedstawień Matki Boskiej w różnych wariantach ikonograficznych. Wśród nich występują zarówno Madonny w typie Immaculata, inspirowane ludowymi dewocjonaliami, jak i Madonny w typie Addolorata, wzorowane na hiszpańskich, ubieranych figurach procesyjnych. Niekiedy dostrzec można odwołana do dzieł wielkich mistrzów, jak np. Madonna z Piety Awiniońskiej.

Charakterystyczne dla wszystkich prac przedstawionych w cyklu jest samodzielne występowanie Matki Boskiej – najważniejszej kobiety w hierarchii chrześcijańskiej. Każda Madonna wydaje się smutna, co dodatkowe podkreślone jest kolorystyką. Z jasnym obliczem Maryi kontrastują czernie, granaty, ciemnie odcienie zieleni i głębokie błękity.

Użycie w pracach spray’u jest swoistym przeniesieniem widza wprost z ulicy w strefę sacrum.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ