koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Finały Mistrzostw Świata w graniu Chopina na fortepianieCO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobrania
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

David Toop - jedyny koncert!

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 506 wyświetleń od 24 marca 2012
  • 31 marca 2012, sobota
    » 20:00

Sześć lub siedem stronic szaleństwa: medytacje o nagrywaniu czasu

David Toop przyjedzie do Warszawy z premierą performensu na podstawie swojej znakomitej książki „Sinister Resonance. Mediumship of the Listener". Jest ona analizą przedfonograficznych sposobow reprodukcji dźwięku - głownie w malarstwie i literaturze. Nicolas Maes, Samuel Beckett czy Virginia Woolf są w niej traktowani jako wynalazcy nowych sposobow słuchania wpisanych w patrzenie i czytanie. Posługujemy się nimi do dziś, choć zwykle bezwiednie.

Trudno przecenić znaczenie Davida Toopa dla muzyki eksperymentalnej w Wielkiej Brytanii. Muzyk, kurator, organizator, krytyk i teoretyk muzyki aktywny od początku lat 70. Jego publikacje książkowe - Ocean of Sound. Aether Talk, Ambient Sounds and Imaginary Worlds oraz Haunted Weather. Music, Silence and Memory - są kanonicznymi pozycjami dyskursu muzycznego łączącego szczegolne wydarzenia w rożnych nurtach muzycznych (sztuka dźwięku, ambient, techno, muzyka improwizowana, muzyka wspołczesna) w oryginalną teorię kultury wspołczesnej. Regularnie wspołpracuje z najważniejszymi magazynami muzycznymi na świecie, m.in. The Wire, Leonardo Music Journal, The Face, Village Voice; wykłada m.in. w London College of Communication. Jest autorem niezwykle istotnej płyty dokumentującej historię muzyki eksperymentalnej w Wielkiej Brytanii Not Necessarily English Music. W latach 70. był organizatorem jednych z pierwszych festiwali muzyki ambient; do dziś pozostaje kuratorem odpowiedzialnym m.in. za festiwal Sound Body. Jako muzyk wspołpracował m.in. z Brianem Eno, Johnem Zornem, Stevem Beresfordem, Johnem Hassellem, Derekiem Bailey.

bilety:

10 zł

autor:
zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ