koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Finały Mistrzostw Świata w graniu Chopina na fortepianieCO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobrania
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

Malambo. Argentyńska historia w Teatrze Na Woli

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 945 wyświetleń od 31 stycznia 2011
  • 23 lutego 2011, środa
    » 19:00
  • 22 lutego 2011, wtorek
    » 19:00

Tadeusz Słobodzianek

MALAMBO

Argentyńska historia

Kowal Nędza to argentyński Doktor Faust, ktory podpisuje cyrograf w zamian za młodość i pieniądze. Pan Nędza jest przebiegły i trzy razy udaje mu się wykraść młodość dla siebie i swojego psa Biedy. Diabły przenoszą go za każdym razem w inne czasy, ale zawsze do jego ulubionego baru, gdzie śpiewa piękna Lola, można zatańczyć malambo, napić się tinto i zagrać w truko (karcianą grę, gdzie zwycięzcą zawsze zostaje największy łgarz). Czy to wystarczy, by Kowal zaspokoił głod życia i wolności?

OBSADA:

Kowal - [Mariusz Saniternik](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_conte nt&view=article&id=206:saniternik&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Pies - [Bogdan Słomiński](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_conten t&view=article&id=207:somiski&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Pan Jezus, Lili, Gracz I - [Robert Zawadzki](http://www.labodram.pl/index.php? option=com_content&view=article&id=208:zawadzki&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Św. Piotr, Pipo, Gracz II - [Mariusz Drężek ](http://www.labodram.pl/index. php?option=com_content&view=article&id=178:drezek&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Osioł, Belzebubo, Gracz III - [Zbigniew Dziduch](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=210:dziduch&catid=67:aktorzy&Itemid=27 2)

Lola - [Anna Gajewska](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_content&vie w=article&id=187:gajewska&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Fifi - [Izabela Dąbrowska](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_conten t&view=article&id=181:dabrowska&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Barman - [Wojciech Chorąży](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_cont ent&view=article&id=212:chory&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Muzycy:

[Bartłomiej Woźniak](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_content&vie w=article&id=220:woniak&catid=69:muzycy&Itemid=274)

Jarosław Kutera

Daniel Biel / [Konrad Kubick](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_cont ent&view=article&id=218:kubicki&catid=69:muzycy&Itemid=274)i / Łukasz Borowiecki

Autor - [Tadeusz Słobodzianek](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_co ntent&view=article&id=408:tadeusz-slobodzianek&catid=64:autorzy&Itemid=228)

Reżyseria - [Ondrej Spišak](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_cont ent&view=article&id=205:spisak&catid=68:rezyserzy&Itemid=273)

Choreografia - [Anna Iberszer](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_con tent&view=article&id=896:anna-iberszer&catid=71&Itemid=287)

Muzyka - [Bartłomiej Woźniak](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_co ntent&view=article&id=798:bartomiej-woniak&catid=71:inni&Itemid=287)

Scenografia - [Mikołaj Malesza](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_ content&view=article&id=804:mikoaj-malesza&catid=71:inni&Itemid=287)

Kostiumy - Katarina Holla

II Reżyser - [Aldona Figura](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_cont ent&view=article&id=173:figura&catid=68:rezyserzy&Itemid=273)

Kierownik produkcji - [Magdalena Romańska](http://www.labodram.pl/index.php?o ption=com_content&view=article&id=808:magdalena- romaska&catid=71:inni&Itemid=287)

Wspołpraca - Marcin Grabowski

Prasa o spektaklu::

Słobodzianek kreśli chyba wciąż tę samą, ulubioną przez siebie, figurę prowincji, kraju odległego, w ktorym jednak zdarzają się historie o wymiarze uniwersalnym. W Malambo w zabawny sposob wprowadza jeszcze jeden mit - mit faustowski. Bo przecież kowal Nędza jest takim ludowym Faustem - jeśli takie miano pasuje do prostaczka, ktory pragnie przywrocić sobie młodość i idzie o nią w zakłady z diabłami. I on rownież zyskuje niewesołą wiedzę na temat świata, w ktorym wszystko schodzi na psy.(Teatr)

Słobodzianek jest tu mistrzem koncentracji słowa, kompozycji refrenow, nasycenia dialogu rytmem, temperaturą, emocjami. Odzyskiwana mocą diabelską młodość kowala realizuje się niewymyślnie: w barze z kartami, kielichem, dziewczyną i tańcem. Ale tinto staje się napojem nieomal rytualnym, gra w truko - kwintesencją hazardu i karcianych namiętności, ponętna Lola - wcieleniem zmysłowej rozkoszy, a malambo, prosty w rytmie i kroku taniec argentyńskich gauchos - ekstazą. Niewiele jest wspołczesnych dramatow, gdzie tak oszczędnymi, precyzyjnie użytymi środkami konstruowania jest rownie potężna apoteoza rozkoszy życia, ujawnienie mocy prostego szczęścia. Rajskiego, odwiecznego, ubostwionego - i coraz bardziej mitycznego.(Polityka)

Dziewiąta sztuka Tadeusza Słobodzianka nosi tytuł Malambo i opowiada o niemożności zaspokojenia głodu życia. Egzotyczny rodowod tej historii, dziejącej się w Argentynie w XIX i XX wieku, pozwolił autorowi stworzyć baśniowego bohatera, marzącego o rzeczach najprostszych, najniezbędniejszych i najtrudniej osiągalnych. (Dekada Literacka)

Jeśli taki będzie cały rok w Laboratorium Dramatu Tadeusza Słobodzianka, to możemy się tylko cieszyć. "Malambo. Argentyńska historia" w reżyserii Ondreja Spišaka jest jednym z tych przedstawień, po ktorych człowiek wychodzi i chce mu się śmiać do świata. Tak wiele uroku jest w tej przypowieści o kowalu...(Rzeczpospolita)

Jeśli miałbym wskazać, ktory z tańcow polskiej dramaturgii jest mi najbliższy, wybrałbym malambo Słobodzianka. Wolę taniec pastuchow tupiących w podłogę od chocholego tańca Wyspiańskiego i wyrafinowanych figur Mrożka. Jest w nim bowiem afirmacja życia i wolności na przekor wszystkiemu. Jest może naiwna, ale porywająca wiara w świat, gdzie honor to honor, słowo to słowo, a miłość to miłość, jak mawia Kowal. Gdzie Bog, zamiast karać, tańczy z człowiekiem. (Gazeta Wyborcza)

_

Aktorzy tańczą malambo w świetnej choreografii Anny Iberszer - znakomicie i doskonale w tańcu wyglądają. Aż chciałoby się zacząć wyklaskiwać rytm._(Foyer)

Sukces, polecam.(Rzeczpospolita)

Czas trwania: 90 min

*Premiera - 15 września 2006, Scena Laboratorium Dramatu ul. Olesińska 21 *

*Najbliższe spektakle: 22-23 lutego godz.19.00 *

**Teatr Na Woli im. Tadeusza Łomnickiego
ul. Kasprzaka 22, 01-211 Warszawa

tel. 22 632 24 78

bilety@teatrnawoli.pl**

www.teatrnawoli.pl**

bilety:

normalny 40 zł/ ulgowy 30 zł/ grupowy 25 zł

autor:
zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ