koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobraniaGAUDIUMBWA Wrocław - spadek
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

Mazovia Goes Baroque

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 271 wyświetleń od 14 kwietnia 2010
  • 7 maja 2010, piątek
    » 19:00
  • 6 maja 2010, czwartek
    » 19:00
  • 5 maja 2010, środa
    » 19:00

epizod trzeci (powrót do baroku)

Trzecie tegoroczne wydarzenie w ramach cyklu „Mazovia Goes Baroque" rozpina nić pomiędzy ziemią i niebem, rzeczywistością i abstrakcją, muzyczną psychologią i muzyczną kosmologią. Takie są odległości pomiędzy melodią i tańcem z jednej, a skomplikowaną strukturą polifoniczną barokowej muzyki - z drugiej strony.

Bohaterami siedmiu koncertow, sześciu w Warszawie i jednego w Płocku będą: słynny, wielokrotnie nagradzany amerykańsko-brytyjsko-fiński consort viol da gamba Phantasm, duński klawesynista Allan Rasmussen oraz japoński skrzypek Ryo Terakado.

Phantasm zasłynął na świecie swoimi interpretacjami muzyki angielskiej oraz „Kunst der Fuge" - ostatniego dzieła Jana Sebastiana Bacha. Właśnie z tym repertuarem zespoł pojawi się na dwoch koncertach w Warszawie. Założycielem i kierownikiem artystycznym Phantasmu jest jeden z najciekawszych muzykologow ostatnich lat, osiadły w Wielkiej Brytanii, amerykański wiolonczelista i gambista, Laurence Dreyfus. Wśrod jego partnerow koniecznie należy wymienić Jonathana Mansona, od wielu lat pierwszego wiolonczelistę Amsterdamskiej Orkiestry Barokowej i wspołpracownika najważniejszych zespołow brytyjskich.

Allan Rasmussen pokaże nam dwie niezwykle interesujące i oryginalne, ale czasami niedoceniane tradycje muzyki klawesynowej - muzykę angielską oraz muzykę hiszpańską. Obie czerpią swoje źrodłowe inspiracje z muzyki wokalnej i z muzyki tanecznej, ale robią to w zupełnie odmienny sposob, zaskakująco zgodny z naszym wyobrażeniem o narodowych charakterach opanowanych Anglikow i porywczych Hiszpanow.

Niezwykłą muzyczną przygodą z pewnością będzie spotkanie z instrumentem, ktory na scenie muzycznej, po kilkusetletniej przerwie, pojawił się zaledwie kilka lat temu. Violoncello da spalla to niewielka rozmiarami wiolonczela, na ktorej gra się w sposob przypominający bardziej grę na skrzypcach niż na wiolonczeli. Dzięki temu repertuar wiolonczelowy stał się dostępny dla skrzypkow, a ci, jak przyjeżdżający do Polski Ryo Terakado, czym prędzej zajęli się jednym z najbardziej fascynujących i lubianych zbiorow Jana Sebastiana Bacha, a mianowicie cyklem 6 suit na wiolonczelę solo. Cały cykl zostanie wykonany w Warszawie na dwoch koncertach.

Rezerwacja telefoniczna: (022) 645 52 52 (pon.-pt. w godz. 12-15)

*Bilety dostępne na: *

Organizator:* Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki*

Wspołorganizator:* Program 2 Polskiego Radia*

bilety:

bilet jednodniowy - cena 25 zł (normalny), 15 zł (ulgowy)

autor:
zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ