koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuar grudzień 2025NEON VOICECO JEST GRANE - GRUDZIEŃ 2025 - nr 376POK - GRUDZIEŃ 2025/ STYCZEŃ 2026
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

Kurt Weill

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 170 wyświetleń od 16 listopada 2009
  • 31 października 2010, niedziela
    » 18:00
  • 30 października 2010, sobota
    » 19:00
  • 29 października 2010, piątek
    » 19:00
  • 28 października 2010, czwartek
    » 19:00
  • 4 grudnia 2009, piątek
    » 19:00
  • 3 grudnia 2009, czwartek
    » 19:00
  • 22 listopada 2009, niedziela
    » 18:00
  • 21 listopada 2009, sobota
    » 19:00
  • 20 listopada 2009, piątek
    » 19:00

Premiera polska Balet Krzysztofa Pastora w dwóch częściach (2001) Libretto, scenariusz muzyczny, inscenizacja i choreografia: Krzysztof Pastor Dyrygent: Pacien Mazzagatti Aranżacja przestrzeni i koncepcja wizualna: Krzysztof Pastor, Bert Dalhuysen Kostiumy: Maciej Zień Przygotowanie chóru: Bogdan Gola Projekcje i światła: Bert Dalhuysen Asystenci choreografa: Charlotte Chapelier, Steven Etienne, Natalia Hoffmann Czas trwania: 2 godz. 15 min. Polski Balet Narodowy, Soliści, Chór i Orkiestra Opery Narodowej Był twórcą Opery za trzy grosze i Siedmiu grzechów głównych. Po dojściu Hitlera do władzy wyemigrował do USA. Komponował muzykę symfoniczną, filmową i teatralną, songi i piosenki. Czerpał z jazzu i kabaretu, nie stronił od fokstrota, shimmy, walca i tanga. Krzysztof Pastor wpadł na pomysł niezwykły. Zrealizował z Het Nationale Ballet w Amsterdamie spektakl multimedialny w formie collage’u obrazów tanecznych. Sięgnął po muzykę Kurta Weilla, tworząc tętniący energią fresk baletowy, porywający ekspresją tańca, różnorodnością form muzycznych i wokalnymi przebojami, pobudzający do refleksji na temat doświadczeń społecznych czasów kompozytora, zmiennych losów artysty, przejawów nietolerancji i wiecznej tęsknoty za miłością. „To wielkie dzieło Pastora – pisała brytyjska krytyk, Maggie Foyer. Wykazał talent choreograficzny i inscenizatorski. Krajobraz taneczny i muzyczny jest tu ogromny: od baru w Berlinie po Broadway. Gigantyczne przedsięwzięcie młodego choreografa.” Spektakl uznano w Holandii za wydarzenie sezonu i nominowano go do prestiżowej nagrody Benois de la Danse.

zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ