koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Finały Mistrzostw Świata w graniu Chopina na fortepianiePOKazujemy operę - X, XI 2025CO JEST GRANE - PAŹDZIERNIK 2025 - nr 374TEATR AVATAR
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

Poe w kinie

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 388 wyświetleń od 22 października 2009
  • 29 października 2009, czwartek
    » 17:00

projekcja czterech ekranizacji noweli Edgara Allana Poego

„Metzengerstein", reż. Roger Vadim,1968,

„William Wilson", reż. Louis Malle, 1968,

„Nie zakładaj się z diabłem", reż. Federico Fellini, 1968,

„Beczka amontillado", reż. Leon Jeannot, 1971)

Wykład Piotr Szulkin

„Film jako narracja kultury"

Impreza towarzysząca konferencji „Edgar Allan Poe - prekursor czy tradycjonalista?" przygotowanej przez Zakład Komparatystyki na Wydziale Polonistyki UW oraz kwartalnik „Tekstualia" wydawany przez Dom Kultury Środmieście w Warszawie.

Dwusetna rocznica urodzin i sto sześćdziesiąta rocznica śmierci amerykańskiego pisarza Edgara Allan Poego to znakomita okazja do podjęcia refleksji konferencyjnej nad literacką spuścizną tego tworcy oraz jej miejscem w tradycji literackiej. W toku ustalania kolejnych porządkow historycznoliterackich zmieniała się poetyka opisu dokonań Poego. Raz odmawiano im oryginalności i artystycznego kunsztu, innym razem określano Poego mianem prekursora wielu kierunkow literatury XX wieku. Inspirował parnasistę Charlesa Baudelaire'a i symbolistow francuskich, o uznanie dla Poego upominali się także surrealiści, by wspomnieć tylko o „Manifeście surrealizmu" Andre Bretona. Jednym ze świadectw wpływu, jaki wywarło pisarstwo autora „Czarnego kota", może być rownież polska ożywiona recepcja utworow Poego w okresie Młodej Polski i dwudziestolecia międzywojennego. Konferencja poświęcona będzie prezentacji komparatystycznych badań nad spuścizną Edgara Allana Poego.

Podczas wieczoru zostaną zaprezentowane cztery ekranizacje noweli Edgara Allana Poego. Trzy z nich stanowią film nowelowy „Historie niesamowite" Dina De Laurentiisa. Tworca do realizacji filmu zaprosił trzech najpopularniejszych reżyserow europejskich końca lat 60.: Rogera Vadima, Louisa Malle'a i Federico Felliniego. Zadaniem każdego z mistrzow było sfilmowanie wybranego opowiadania, dobor wspołpracownikow i obsady. Czwarta z nowel to „Beczka amontillado" w reż. Leon Jeannot, 1971.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ