koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
BWA Wrocław - spadekCO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobraniaGAUDIUM
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Muzyka instrumentalna w siedemnastowiecznej Polsce - The Parley of Instruments Renaissance Violin Band (Wielka Brytania)

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 023 wyświetleń od 18 czerwca 2013

SFMD

Nie tylko powszechnie znane kompozycje Adama Jarzębskiego i Marcina Mielczewskiego, ale również włoskie canzony z olbrzymiego zbioru tabulatury pelplińskiej, zdekompletowane i zrekonstruowane na nowo fantazje Mikołaja Zieleńskiego, zachowane w Anglii fantazje Dio¬medesa Cato, syna włoskich emigrantów o greckim rodowodzie, a także utwory wybitnego włoskiego organisty na służbie Zyg-munta III Wazy Tarquinia Meruli zabrzmią po raz pierwszy w Polsce na renesansowych instrumentach smyczkowych. The Parley of Instruments, działa¬jący pod dyrekcją wybitnego znawcy tego repertuaru i instrumentarium Petera Holmana, należy do zaledwie kilku na świecie zespołów używających pełnego zestawu renesansowych skrzypiec, altówek i instrumentów basowych. Swoimi koncertami i nagraniami zrewolucjoni¬zował wizję brzmieniową muzyki przełomu renesansu i baroku. Koncert będzie niezwykłą okazją usłyszenia znanych i nieznanych utworów pierwszej połowy XVII wieku w wykonaniu tego rzadko goszczącego w Polsce zespołu.

Zespół THE PARLEY OF INSTRUMENTS wziął swoją nazwę od jednych z najwcześniejszych na świecie publicznych koncertów dawanych w Londynie przez skrzypka Johna Banistera. Został założony w roku 1979 w celu wykonywania bogatego repertuaru renesansowego i barokowego na zespoły smyczkowe, a następnie stworzył pierwszy współczesny consort renesansowych instrumentów z rodziny skrzypiec. Pionierska praca zespołu na polu osiemnastowiecznej muzyki angielskiej doprowadziła do uformowania orkiestry barokowej i klasycznej oraz do współpracy z takimi solistami, jak Catherine Bott, Stephen Varcoe, Crispian Steele-Perkins, Alison Balsom i Elizabeth Wallfisch. W ciągu wielu lat wspólnej pracy zespół wykształcił swój przemyślany i spójny styl grania muzyki XVII i XVIII wieku, który łączy z działalnością naukową, korzystając z badań Petera Holmana, emerytowanego profesora muzykologii historycznej na Uniwersytecie w Leeds, oraz pozostałych swoich członków. Zespół ma na swoim koncie setki pierwszych współczesnych wykonań zapomnianej muzyki barokowej. Jego członkowie wykładają w ramach corocznej letniej szkoły muzyki dawnej w Cambridge oraz na innych kursach w Wielkiej Brytanii i poza jej granicami.

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ