koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - czerwiec 2025 - nr 372 - już do pobraniaWieczory w Aesenale 2025 IINie tylko gospel 2025Krupa Art Foundation
zmodyfikowano  3 dni temu

Lepper. Będziemy wisieć albo siedzieć

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » CO JEST GRANE » » 1 749 wyświetleń od 2 lipca 2025
  • 5 lipca 2025, sobota
    » 19:00
  • 4 lipca 2025, piątek
    » 19:00
  • 3 lipca 2025, czwartek
    » 19:00

Tekst: Jarosław Murawski

Reżyseria: Marcin Liber Scenografia i kostiumy: Mirek Kaczmarek Choreografia: duet Hashimotowiksa Muzyka na żywo: zespół Nagrobki Asystent reżysera: Bartłomiej Cwaliński Inspicjentka: Iwona Cieślik Producentka: Agata Schweiger

występują: Magdalena Osińska, Marta Waldera, Adam Wietrzyński, Daniel Malchar, Dominik Stroka, Marcin Kalisz, Rafał Dziwisz, Wojciech Dolatowski

Jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci polskiej polityki ostatnich dekad, trybun ludowy, twórca „Samoobrony”. Jego burzliwa działalność polityczna: od organizatora rolniczych blokad i strajków do stanowiska wicepremiera i wicemarszałka Sejmu, aż po tajemnicze samobójstwo w 2011 roku, prowokuje do przyjrzenia się jego indywidualnym losom, ale też sytuacji całej reprezentowanej przez niego warstwy społecznej, mocno doświadczonej transformacją lat 90.

Jej problemy i tragedie do niedawna nie były dostrzegane. Pojawiający się w ostatnich latach zwrot ku perspektywie ludowej każe spojrzeć na temat nieobecności i „nieważności” opowieści ludowej jak na zjawisko towarzyszące nam od stuleci, będące wypadkową quasi-niewolniczego ustroju, jaki panował przez większość dziejów Rzeczypospolitej. Polski szlachcic/inteligent nigdy nie szanował polskiego chłopa (ba, wielokroć odmawiał mu człowieczeństwa), zauważając go jedynie, gdy miał nóż na gardle: dosłownie, podczas rabacji, jak również podczas powstań, gdy chłopska kosa miała przyjść na ratunek wyrzynanej przez wojska zaborcze szlachcie. Dziś również, w czasach klientelistycznej polityki, daje się słyszeć idące z miast do wsi wołanie: obudźcie się! Ale czy ci, którzy tak wołają, wiedzą, co to może faktycznie oznaczać?
Uwaga! W spektaklu użyto ziarna i siano. Scenografia może wywołać efekt dyskomfortu dla osób cierpiących na epilepsję. W spektaklu używany jest stroboskop.

zmodyfikowano  3 dni temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ