koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TEATR AVATARCO JEST GRANE - PAŹDZIERNIK 2025 - nr 374CO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobrania
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Scena Tańca Współczesnego

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 25 234 wyświetleń od 12 marca 2014

Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży zaprasza na cykl Portrety. Kobiety w polskiej choreografii – przegląd polskiej myśli choreograficznej ze szczególnym uwzględnieniem roli kobiet wizjonerek. Organizatorzy planują przyjrzeć się wizerunkom postaci kobiet w polskiej choreografii, a także praktyce scenicznej wybranych jego reprezentantek (Barbara Bujakowska, Izabela Chlewińska, Joanna Czajkowska, Karolina Garbacik, Iwona Olszowska, Marta Pietruszka). 30 marca o godzinie 19.00 Iwona Olszowska pokaże solo Kilka piosenek Anna Królica: „Kilka piosenek o miłości Iwony Olszowskiej to studium o kobiecie zajmującej się lub przyłapanej na zajmowaniu się codziennymi rytuałami – niezwykle sensualny i niepozbawiony poczucia humoru obraz.” Inspirację do spektaklu Śmierć Ofelii stanowiła Mimika... Wojciecha Bogusławskiego – XIX-wieczny podręcznik dla adeptów sztuki aktorskiej, będący zbiorem skodyfikowanych gestów i póz teatralnych, opowiadających podstawowym stanom emocjonalnym, takimi jak gniew, smutek i radość. Jest to podręcznik martwych dzisiaj gestów i sztucznych układów ciała, które wówczas stanowiły reformatorski krok w kierunku prawdy psychologicznej. Punktem wyjścia przedstawienia stał się monolog szalonej Ofelii zaczerpnięty z egzemplarza Bogusławskiego, „przetłumaczony” na język gestów Mimiki... zgodnie z instrukcjami oddzielnego rozdziału, poświęconego scenicznemu ukazaniu szaleństwa. Odgrywane jest więc podwójne szaleństwo – Ofelii Szekspira oraz szaleństwo postaci teatru Bogusławskiego. Tematem przedstawienia jest portret psychologiczny postaci ulegającej rozpadowi osobowości na społeczną, dworską oraz uczuć i instynktów. Śmierć poprzez formę odrzucenie i zniszczenie wszystkiego, co poza konwencją, w tym przypadku społeczną, dworską. Wychodzi, obłąkana Ofelia w lustrze widzi samą siebie – jej portret ulega coraz większym zniekształceniom aby na końcu, jako samodzielnie istniejąca postać wtargnąć do przestrzeni przed lustrem. Tutaj, w stelażu – schemacie stroju dworskiego, w pokoju zaznaczonym również jako schemat, następuje ostateczny rozpad jej tożsamości – jak półautomat powtarza mart Teatr Gestu i Ruchu: Śmierć Ofelii Premiera: 1998 Tańczy: Marta Pietruszka choreografia: Olga A. Marcinkiewicz, Marta Pietruszka Muzyka: A.Vivaldi, Purcell, Adams Czas trwania: 23 minuty Po spektaklach odbędzie się spotkanie z artystami wokół Eksperymentalnego Studia Tańca i początkach Sceny Tańca Współczesnego. Choreografowie otwierają swoje prywatne archiwa (Marta Pietruszka, Iwona Olszowska i przyjaciele). Cykl Portrety. Kobiety w polskiej choreografii jest dofinansowany w ramach programu „Scena dla tańca” Instytutu Muzyki i Tańca miłości,

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ