koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu BYŁO nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu JEST
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - maj 2025 - nr 371Summer Guitar Festival 2025CO JEST GRANE - kwiecień 2025HiperobiektySztuka na miejscu KAFKoncert Pasyjny
zmodyfikowano  11 dni temu

Treatise

Lublin »
CO jest GRANE » 97 wyświetleń od 11 kwietnia 2025

Treatise w choreografii Milana Tomášika to spektakl inspirowany partyturą graficzną stworzoną przez angielskiego kompozytora Corneliusa Cardew w latach 1963-1967. Składa się ona ze 193 stron pełnych symboli, linii oraz różnorodnych geometrycznych i abstrakcyjnych kształtów. Publikując partyturę, Cardew nie wyjaśnił w jaki sposób powinno się ją wykonywać, jedynie w innym dziele pt. Treatise Handbook (1970), zawarł on podpowiedź, że „interpretacja utworu ma być muzyczna”. Chociaż partytura Cardew dotyczyła utworu muzycznego, zaskakuje ona swoją niekonwencjonalną wizualnością, która bardziej przypomina abstrakcyjną typografię niż znane zapisy nutowe. Dzięki temu stała się ona dla Milana Tomasika i Krakowskiego Teatru Tańca podstawą do stworzenia oryginalnej choreografii, pełnej dynamicznych sekwencji ruchowych i wizualnych walorów scenograficznych.
„Praca Cardew postawiła przede mną ekscytujące wyzwanie: jak zinterpretować i przekształcić wizualnie imponującą partyturę muzyczną w taniec i choreografię. Pojedyncze działania bazują na dziele Cardew, jednak ich ostateczna forma i kompozycja wykracza poza materiał wyjściowy. Zespół Krakowskiego Teatru Tańca tworzy swój własny, unikalny przestrzenny i czasowy wszechświat.” Milan Tomášik

choreografia: Milan Tomášik
współpraca choreograficzna i wykonanie: Agnieszka Bednarz-Tyran, Agnieszka Kramarz, Patrycja Marszałek, Yelyzaveta Tereshonok, Paweł Urbanowicz
asystentka choreografa: Agnieszka Bednarz-Tyran
muzyka: Piotr Peszat
światło: Michał Wawrzyniak
kostiumy: Dominik Więcek
identyfikacja graficzna: Weronika Wawryk
koordynacja i produkcja: Paweł Łyskawa, Izabela Zawadzka
premiera: 15.3.2024
czas trwania: 50 minut


Produkcję spektaklu dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego oraz programu Beyond Front@: Bridging Periphery finansowanego ze środków programu Kreatywna Europa (2023-2026) z udziałem podmiotów: Krakow Dance Theatre – Krakowski Teatr Tańca (PL), Central Europe Dance Theatre – CEDT (HU), Bunker (SLO), Hrvatski institut za pokret i ples – HIPP (CRO), M Studio and Moira Cultural and Youth Association (RO) and Vitlycke – CPA (SWE).
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Partnerzy premiery: Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie oraz Teatr Studio w Warszawie

Zadanie finansowane jest ze środków Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Lokalnym operatorem Programu jest Centrum Kultury w Lublinie.

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  11 dni temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ