koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
BWA Wrocław - spadekCO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobraniaGAUDIUM
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

Gdy muzyka była młodsza

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 940 wyświetleń od 25 lutego 2008

Łódź » ul. Zielona 13(wejście od Wólczańskiej) » NA MAPIE

  • 3 marca 2008, poniedziałek
    » 19:30

Harmonia mundi w fantazjach na lutnię

W ramach cyklu "Gdy muzyka była młodsza", dominikanie łódzcy zapraszają na koncert zatytułowany "Harmonia mundi w fantazjach na lutnię". Na lutni renesansowej grać będzie Henryk Kasperczak.

Koncert odbędzie się w klasztorze dominikanów w Łodzi, przy ul. Zielonej 13, w poniedziałek 3 marca, o godz. 19.30.

Program koncertu

Benedykt DRUSINA – 1540-1600

  • Fantasia
  • Per illud ave
  • Ich new und klag
  • Tristitia vestra
  • Wer wole ihr in

Diomedes CATO – 1540-1620

  • Prelude
  • Prelude
  • Prelude

Jakub POLAK – 1550-1615

  • Prelude
  • Fantasia
  • Prelude
  • Fantasia

Wojciech DŁUGORAJ – 1560-1610

  • Fantasia

ANONIM XVI w, Kraków ms 40641

  • Prelude
  • Passemezzo
  • Fantasia

Henryk KASPERCZAK – ur. 1968

  • Fantasia – Madonna qual certezza
  • Fantasia – Felice occhi miei
  • Fantasia – Bonjour, mon coeur
  • Fantasia

Henryk Kasperczak (ur. 1968) – lutnista, teorbista, gitarzysta, kompozytor. Absolwent Wydziału Instrumentalnego (lutnia) Akademii Muzycznej w Krakowie (1993-1998) oraz muzykologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu (1990-1995). Dalsze kształcenie kontynuował w latach 1998-2002 w Królewskim Konserwatorium w Hadze (klasa Toyohiko Satoh’a - lutnia, kompozycja, aranżacje, historyczne praktyki wykonawcze oraz Mike`a Fentrossa - basso continuo). Podczas studiów w Hadze miał także możliwość współpracy z zespołami muzyki renesansowej Ensamble Con Misura oraz muzyki współczesnej Royal Ensamble. Przez lata uczestniczył w wielu projektach oratoryjno-kantatowych oraz operowych w kraju i za granicą. Były to m.in. koncerty z polskimi zespołami muzyki dawnej: Altri Strumenti, Arte dei Suonatori, Concerto Polaco, Academia dell’Arcadia, Cantores Viridimontani, Collegium Vocale oraz prowadzone przez wybitnych, światowych mistrzów: Anthony Rooley’a, Paula Goodwina, Paula Mc Creesha, Mike Fentross’a, Ryo Terakado i in. Poza powyższym uczestniczył w kilkunastu cyklach koncertowych m.in. z Justyną Rekść-Raubo – Muzyka w Pałacach i Dworach Małopolskich, Aleksandrem Tomczykiem – Muzyka Dworów Europejskich, Michałem Zielińskim – Arcydzieła Renesansu oraz Jarosławem Kowalko – Akademie Bachowskie. Od lat 90-tych pełni funkcję nadwornego lutnisty Zamku Królewskiego na Wawelu gdzie współpracuje z zespołem. Owocem tej współpracy jest m.in. płyta Kędykolwiek teraz jesteś (1996). W Krakowie także w 1994 założył wraz z Marią Skibą zespół Accademia degli Animosi specjalizujący się w polifonicznej muzyce religijnej XIV i XV wieku. Na przestrzeni lat dokonał kilkudziesięciu nagrań studyjnych, radiowych i telewizyjnych, które doczekały się wydań jako płyty CD i DVD (m.in. cykl nagrań wawelskich w Krakowie i jasnogórskich w Częstochowie wraz z Aleksandrem Tomczykiem). Jako wykładowca i pedagog przewodzi kursom muzyki średniowiecznej i renesansowej, zasiadając niejednokrotnie jako członek jury. Podczas spotkań z młodzieżą są prowadzone wykłady z zakresu: paleografii, historycznych praktyk wykonawczych, analizy dzieł, interpretacji, improwizacji, tworzenia diminucji oraz kontrapunktu. Kursy odbyły się w miastach: Malborku (przewodniczący jury – Malborskie Dni Kultury Średniowiecznej), Sopocie, Gdyni, Poznaniu i Krakowie. Od 2005 roku należy do formacji Amaryllis, której celem jest połączenie muzyki dawnej z rockiem progresywnym (www.amaryllis.pl). Wykorzystuje tam instrumenty: lutnię, teorbę, pistalę oraz gitarę klasyczną i basową.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ