koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
GAUDIUMBWA Wrocław - spadekCO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobrania
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

Koncepcja kina interaktywnego Grahama Weinbrena

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 447 wyświetleń od 17 listopada 2007
  • 16 listopada 2007, piątek
    » 18:00

Podczas spotkania w Muzeum Sztuki artysta skoncentruje się na roli nowej technologii w jego twórczości (LimoHD opracowanej we współpracy z Isaac’iem Dimitrovskim). Twórca omówi ją na przykładzie swoich ostatnich projektów – dwóch filmów zamówionych przez Galerię Narodową w Waszyngtonie, eksplorujących obrazy Turnera i Rubensa. Grahame Weinbren od początku lat 80. rozwija swoją koncepcję kina interaktywnego. W tej konwencji tworzy instalacje wykorzystujące projekcje filmowe i najnowsze techniki komputerowe, gdzie widz jest wciągany do akcji (np. poprzez możliwość dotykania ekranu, poruszanie się i aktywowanie czujników podczerwieni). Odbiorca może w ten sposób śledzić wydarzenia z punktu widzenia różnych bohaterów, wchodzić w ich podświadomość, odnajdywać wymiar przestrzenny czasu. W projektach tych przewijają się wątki literatury („Sonata” nawiązująca do opowiadania Lwa Tołstoja „Sonata Kreutzerowska”), poezji („The Erl King”-„Król Olch” zainspirowany wierszem Goethego oraz napisaną do niego muzyką Schuberta), cytaty z wielkich tematów malarskich (Judyta i Holofernes, Ofiara Izaaka), autyzmu („George”), psychozy („Frames” – „Ramy”) i psychoanalizy. Te labirynty poziomów narracyjnych Weinbren nazywa „The Ocean of Streams of Story”. Obok działalności wystawienniczej (pokazy w Whitney Museum, Los Angeles Museum of Contemporary Art, Centre Pompidou, ICA w Londynie, Bonn Kunsthalle, Kwangju Biennale, NTT InterCommunications Center w Tokio) artysta aktywnie promuje swoją ideę kina interaktywnego na skalę międzynarodową poprzez wykłady i publikacje. W interaktywności widzi bowiem przyszłość kina, podkreślając, że będzie to przełom porównywalny do wprowadzenia dźwięku do filmu.

autor:
zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ