VIC'S MIX - RUBBERBANDance Group
- 28 maja 2017, niedziela» 18:00
- 27 maja 2017, sobota» 19:00

Vic’s Mix czasami bawi, czasami wzrusza, ale przede wszystkim prezentuje szeroki zakres działalności Victora Quijady, często przywołując perełki choreograficzne jego autorstwa. Modyfikując własne choreografie i zderzając miejski pop z klasyczną kompozycją, Victor kontynuuje swoje eksperymenty, kwestionuje pojęcie teatralności oraz sposób odbioru spektaklu i przede wszystkim dba o to, by tancerze prezentujący się w wymagających fizycznie układach w pełni realizowali założenia Metody RUBBERBANDance.
Vic’s Mix zachwyca swoją stylistyczną rozpiętością i doskonale reprezentuje swobodę i otwartość montrealskiej sceny tanecznej. Najnowsze dzieło zespołu jest wynikiem niepowtarzalnego połączenia tańca klasycznego z hip-hopem lat 90. pochodzącym z zachodniego wybrzeża USA. Jest ono również efektem ponad piętnastu lat pracy i eksperymentów, w czasie których RUBBERBANDance Group – za sprawą niepowtarzalnego języka tanecznego – zacierał i przesuwał granice tańca współczesnego.
Victor Quijada – laureat wielu konkursów choreograficznych, założyciel zespołu RUBBERBANDance Group, twórca Metody RUBBERBAND.
Victor Quijada porzucił hip-hop i swoje rodzinne Los Angeles dla kariery w szeregach uznanych zespołów baletowych i współczesnych, takich jak THARP!, Ballet Tech czy Les Grands Ballets Canadiens z Montrealu. Victor Quijada od początku swojej kariery uznawany był za utalentowanego, charyzmatycznego i doskonałego tancerza. Swoje bogate doświadczenie taneczne i choreograficzne zdobywał od ulic po największe sale widowiskowe.
Szukając swojego własnego głosu choreograficznego, Quijada założył w 2002 roku zespół RUBBERBANDance Group. W swoich choreografiach dekonstruuje zasady choreograficzne, które potem zestawia z ideologią hip-hopową, a także próbuje – poprzez unikalną fuzję wyrazistych gatunków tanecznych – badać ludzką naturę. Autorska wizja choreografa nie skupia się jedynie na tańcu, ale obejmuje również interpretację teatralną, metody improwizacyjne oraz język wizualny filmu. W swojej dotychczasowej karierze Victor Quijada stworzył kilkadziesiąt krótkich oraz pełnowymiarowych choreografii, zarówno dla swojego zespołu, jak i na zlecenie innych grup. Prace Quijady były prezentowane wielokrotnie w Ameryce Północnej i Europie.
Victor Quijada stworzył i rozwinął Metodę RUBBERBAND, która ma być mostem łączącym różne style taneczne. W czasie zajęć prowadzonych w konserwatoriach, na uniwersytetach i festiwalach na całym świecie choreograf uczy tancerzy jak płynnie przechodzić między odmiennymi światami tanecznymi i jak z powodzeniem łączyć klasyczne linie tańca klasycznego, deformację charakterystyczną dla tańca współczesnego, płynność i akrobatykę typową dla capoeiry z hip-hopową dynamiką i figurami rotacyjnymi (power moves).
Od 2011 roku prowadzi intensywne warsztaty taneczne na międzynarodowym festiwalu Domaine Forget, a od 2010 roku jest głównym choreografem projektu Springboard Danse Montreal. W latach 2007-2011 był artystą-rezydentem w Cinquième Salle of Place des Arts w Montrealu, a w sezonie 2015-2016/2016-2017 zaproponowano mu stanowisko nauczyciela i pracownika Kaufman School of Dance na University of Southern California.
Victor Quijada jest zapraszany jako choreograf gościnny przez zespoły taneczne, teatry i cyrki, takie jak: Hubbard Street Dance Chicago, Pacific Northwest Ballet, Scottish Dance Theatre i Les 7 doigts de la main. Wśród przyznanych mu do tej pory wyróżnień należy wymienić: Bonnie Bird North American Award, Peter Darell Choreography Award (2003), OQAJ/RIDEAU Prize (2009) oraz nagrodę Princess Grace Foundation (Fundacji Księżnej Grace), którą otrzymał dwukrotnie (2010 i 2016).
Quijada realizuje się nie tylko jako choreograf, ale również jako reżyser oraz dramaturg teledysków muzycznych, filmów artystycznych oraz produkcji telewizyjnych. Jego krótkometrażowy film Hasta la Próxima był w 2004 roku nominowany do American Choreography Awards. Za choreografię do teledysku Man I Used to Be kanadyjskiego muzyka K-OS otrzymał w 2005 roku nagrodę Choreography Media Honor, zaś za krótki metraż Gravity of Center przyznano mu w 2012 roku nagrodę w kategorii najlepszy eksperymentalny film krótkometrażowy na CFC Worldwide Short Film Festival. Amerykański magazyn taneczny Dance Magazine (sekcja On the Rise) uczynił Victora Quijadę jednym z bohaterów serii dokumentalnej zatytułowanej Freedom, w której uznał choreografa za jednego z najlepszych i wyróżniających się kanadyjskich artystów.
RUBBERBANDance Group
W choreografiach tworzonych dla RBDG Quijada łączy dwa przeciwstawne światy taneczne i ich estetyki – zestawia spontaniczność, odwagę i chęć podejmowania ryzyka charakterystyczne dla kultury hip-hopowej zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych (gdzie dorastał i po raz pierwszy zetknął się z tańcem) z wyrafinowaniem i dojrzałością tańca klasycznego i współczesnego (z którymi miał styczność w dalszym etapie swojej tanecznej kariery). Autorska i rewolucyjna estetyka taneczna stworzona przez Victora powstała w wyniku piętnastu lat eksperymentów i badań, a jej rozwój można zaobserwować w ponad dwudziestu choreografiach stworzonych przez Quijadę. Dzięki inspiracji pochądzących z technik ulicznych charakteryzujących się świeżością i niezależnością, a także dzięki głębokiemu zrozumieniu inscenizacji tańca, spektakle RBDG w sposób prawdziwy i odważny zgłębiają relacje międzyludzkie, skupiając się przede wszystkim na pasji obsesji, bestialstwie przemocy oraz delikatności koniecznej do mierzenia się z tragedią i komedią.
Czerpiąc z doświadczenia ulicznego, Victor Quijada stara się połączyć spontaniczność technik hip-hopowych ze spektaklem scenicznym oraz burzyć – tak często, jak to możliwe – niewidzialną barierę pomiędzy wykonawcami i widzami. Wszystko po to, by publiczność doświadczała tańca jako aktywny uczestnik a nie jako bierny obserwator.
Quijada jest autorem projektów scenicznych i filmowych oraz Metody RUBBERBAND, czyli programu treningowego przygotowującego profesjonalnych tancerzy do wymagających choreografii zespołu. Program ma na celu zapoznanie tancerzy z hybrydą ruchową inspirowaną jednocześnie tańcem ulicznym i współczesnym, która kładzie duży nacisk na interpretację, decyzyjność, wariacje rytmiczne oraz partnerowanie. Zespół organizuje liczne warsztaty i wykłady-prezentacje, również przy okazji występów gościnnych.
DomoFonia, czyli przygody Brzdąca Brzdęka
11 lutego 2024 - 12:00
Teatr Pinokio w Łodzi - Scena Mała
Henryka Sienkiewicza 75/77 Łódź
19 108teatr
Wszystko o kobietach
11 lutego 2024 - 17:15jest więcej terminów
Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi - Mała Scena
Zachodnia 93 Łódź
22 951teatr
NAJPIĘKNIEJSZE POLSKIE GŁOSY, BALET I PIERWSZA NA ŚWIECIE ORKIESTRA KSIĘŻNICZEK TOMCZYK ART
11 lutego 2024 - 17:00jest więcej terminów
Filharmonia Łódzka
Prezydenta Gabriela Narutowicza 20/22 Łódź
930 626teatr
TRAVIATA - II Przedstawienie
10 lutego 2024 - 19:00
Teatr Wielki
pl. Dąbrowskiego 1 Łódź
24 785teatr
horror improwizowany Teatru Komedii Impro
10 lutego 2024 - 20:00jest więcej terminów
Teatr Komedii Impro w Łodzi scena OFF Piotrkowska
ul. Piotrkowska 138/140 Łódźjest więcej miejsc
38 675teatr
Mój pierwszy rave
9 lutego 2024 - 19:15jest więcej terminów
Teatr Nowy im. K. Dejmka (Zachodnia 93, Łódź)
Zachodnia 93 Łódź
19 171teatr
Agnieszka Greinert
9 lutego 2024 - 19:00
ArtKombinat Scena Monopolis
ul. Kopcińskiego 62a Łódź
16 396teatr
Akustyczny Solo Act
9 lutego 2024 - 20:00
Dom Literatury w Łodzi
Roosevelta 17 Łódź
141 924teatr
Burleska w klubie KIJ
9 lutego 2024 - 21:00jest więcej terminów
KIJ
ul. Jaracza 45 Łódź
23 021teatr
TRAVIATA - PREMIERA
9 lutego 2024 - 19:00
Teatr Wielki
pl. Dąbrowskiego 1 Łódź
16 185teatr
Maria
8 lutego 2024 - 19:15jest więcej terminów
Teatr Powszechny w Łodzi
ul. Legionów 21 Łódź
14 484teatr
Koncert Postman!
7 lutego 2024 - 19:30
Herba Cafe Kawiarnia
ul. Rydzowa 2 Łódź
81 377teatr
"Co różni Kuchnie od Kuchni?"
7 lutego 2024 - 19:00
KIJ
ul. Jaracza 45 Łódź
320 315teatr
Maciej Maleńczuk - Exclusive Concert
7 lutego 2024 - 19:00
Teatr Muzyczny
ul. Północna 47/51 Łódź
169 209teatr
W programie "Widzę to inaczej"
7 lutego 2024 - 19:00jest więcej terminów
Kręgielnia Król Kul
Al. Politechniki 1 Łódźjest więcej miejsc
1 363 850teatr
W programie "Widzę to inaczej"
7 lutego 2024 - 19:00
Kręgielnia Król Kul
Al. Politechniki 1 Łódź
214 161teatr
Kultowa komedia z Cezarym Żakiem i Arturem Barcisiem w rolach głównych.
6 lutego 2024 - 17:00/20
Teatr Muzyczny
ul. Północna 47/51 Łódź
109 996teatr


























