koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KAMERALIŚCI WROCŁAWSCY - Świder & HerbertDBP - miesiąc z 9 sztukąBWA Wrocław - spadekPopiół i diament - spotkaniaGAUDIUMCO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobrania
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

#17 milionów po raz drugi, czyli rusza kolejna edycja kampanii społecznej na rzecz osób z MPD

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 951 wyświetleń od 30 września 2016

Już za kilka dni, 1 października - po raz drugi wystartuje ogólnopolska kampania społeczna #17 milionów. Organizator akcji – Fundacja Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat” – kolejny raz w taki sposób chce zwrócić uwagę Polaków na codzienne problemy osób z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym i przypomnieć, iż ludzie z MPD są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa. Kampania #17 milionów potrwa przez cały październik, a kulminacja działań realizowanych w ramach tegorocznej edycji przypada na 05 października, kiedy obchodzony jest Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego.

17 milionów to prawie połowa ogólnej liczby mieszkańców Polski, a na całym świecie już ponad 17 milionów osób cierpi na Mózgowe Porażenie Dziecięce. W Polsce szacuje się, iż prawie połowę liczby osób niepełnosprawnych ruchowo stanowią chorzy na MPD. 05 października 2016 obchodzony jest Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego (MPD) na znak solidarności z osobami dotkniętymi tą niepełnosprawnością.

Fundacja Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat”, która od wielu lat zajmuje się specjalistyczną terapią dzieci z MPD jest pomysłodawcą i organizatorem ogólnopolskiej kampanii społecznej #17 milionów. Głównym celem tej cyklicznej akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na codzienne problemy osób z MPD. W ubiegłoroczną kampanię zaangażowało się wiele osób prywatnych, instytucji oraz znanych osób publicznych (aktorów, muzyków, sportowców, dziennikarzy, polityków), którzy głównie poprzez media społecznościowe propagowali akcję #17 milionów. Wśród osób wspierających pierwszą edycję kampanii znaleźli się między innymi: Agata Kulesza, Magdalena Walach, Katarzyna Nosowska, Renata Przemyk, Stanisław Soyka, Piotr Pustelnik, Organek, Łukasz Piszczek, Olga Bończyk, Anita Sokołowska, Barbara Kurdej – Szatan, Mela Koteluk, Beata Tadla oraz wiele innych osób.

Motywem tegorocznej kampanii jest także #17 milionów oraz kolor zielony jako symbol solidarności z osobami cierpiącymi na MPD. Pomimo, iż kulminacja wielu działań i wydarzeń związanych z kampanią #17 milionów odbędzie się 05 października podczas Światowego Dnia Mózgowego Porażenia Dziecięcego, to cała kampania informacyjna potrwa od 1 do 31 października mając za zadanie przypominać Polakom, iż osoby z MPD są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa i nie potrzebują ckliwej litości, tylko większej wrażliwości, zrozumienia ich potrzeb i pewnych niepełnosprawności, a czasem drobnej pomocy w radzeniu sobie z codziennymi czynnościami.

Także i w tym roku kampanię aktywnie wspierają osoby publiczne, a dodatkowym akcentem tegorocznych obchodów Światowego Dnia MPD będzie podświetlanie różnych miejsc i obiektów na zielono. 5 października o godz. 19.00 na znak solidarności z osobami dotkniętymi MPD kilkadziesiąt miejsc w całej Polsce zabłyśnie na zielono zaczynając od Zamku Królewskiego w Warszawie, przez katowicki Spodek, Zamek Królewski w Chęcinach, poznański stadion INEA, wrocławski SKY Tower, Operę i Filharmonię Podlaską oraz wiele innych miejsc.
W Łodzi wydarzenia związane z kampanią #17 milionów rozpoczną się już 1 października w Manufakturze, w której pojawi się między innymi ścianka z hashtagiem #17 milionów. Wszyscy chętni będą mogli przypiąć do niej zieloną wstążkę na znak solidarności z osobami z MPD oraz zrobić sobie zdjęcie na jej tle. 5 października o godz. 19 w Łodzi rozbłyśnie między innymi hotel DoubleTree by Hilton oraz kamienica na ul. Piotrkowskiej 107, a w siedzibie Fundacji Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat” odbędzie się wyjątkowy spektakl świetlny.

„Adresatami naszej kampanii są wszyscy, którzy lubią pomagać, a sposobów przyłączenia się do tegorocznej kampanii #17 milionów jest wiele. Może być to zrobienie sobie zdjęcia z hasłem „#17 milionów” i zamieszczenie go na profilu społecznościowym z hashtagiem #17 milionów, podświetlenie jakiegoś miejsca na zielono i sfotografowanie go lub sfilmowanie, zmianę swojego zdjęcia profilowego lub własnej strony WWW na kolor zielony oraz informowanie jak największej liczby osób o kampanii 17 milionów. Zdając się tylko na własną kreatywność, każdy może przyłączyć się do naszej akcji i wesprzeć ją w indywidualny sposób.” – podkreśla Izabela Jachim-Kubiak Prezes Fundacji Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat” – organizator kampanii.

Więcej informacji na temat ogólnopolskiej kampanii społecznej 17 milionów na: http://17milionow.pl/

zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ