koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
21. Festiwal Opowiadania, WrocławCO JEST GRANE wrzesień 2025 - nr 373CO JEST GRANE - PAŹDZIERNIK 2025 - nr 374OSSO Książki zbójeckie
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

Nauka gru na flecie poprzecznym Metodą Suzuki

Toruń »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 999 wyświetleń od 17 sierpnia 2011
  • od: 1 września 2011, czwartek
    do: 30 czerwca 2012, sobota

podczas radosnej zabawy obudzimy w Twoim dziecku miłość do sztuki

Shinichi Suzuki (1898-1998) był jednym z najwybitniejszych pedagogow XX wieku. Był tworcą Metody Języka Ojczystego, ktora zakłada, iż każde dziecko rodzi się utalentowane, a od wpływow środowiska zależy, jakie talenty i w jakiej mierze zostaną rozwinięte. Suzuki zakładał, że przez słuchanie muzyki i grę na instrumencie dziecko staje się wrażliwym, zdolnym i szczęśliwym człowiekiem. Uczył dzieci gry na instrumencie, ale jednocześnie przekazywał im też wiedzę o życiu i jego bogactwie. Shinichi Suzuki poświęcił całe swoje życie, by propagować tą metodę, wierzył, że kontakt z muzyką kształtuje szlachetną osobowość i silny charakter każdego dziecka. Dziś na świecie jest ponad 250 tysięcy dzieci uczących się Metodą Suzuki gry na: skrzypcach, fortepianie, wiolonczeli, altowce, kontrabasie, gitarze, harfie i flecie.

Nauka gry na instrumencie rozpoczyna się od kształcenia rodzicow. Utworu najpierw uczy się mama, albo tata, po to by byli dobrymi nauczycielami dla swojego dziecka w domu. Dziecko w tym czasie tylko słucha utworu, ktorego będzie się uczyło.

Shinichi Suzuki, w książce "Karmieni miłością" tak pisał o nauce gry na skrzypcach:

_"Ponieważ nauka odbywa się w domu, jedno z rodzicow musi przejść szkolenie, żeby przekazać dziecku prawidłową postawę i ułożenie ręki. Od tego zależy właściwe kształcenie. Dopoki rodzic nie potrafi zagrać choćby jednego utworu, dziecko nie dostaje do rąk skrzypiec. To bardzo ważne, bo trzy- czy czteroletnie dziecko może nie przejawiać ochoty do gry na skrzypcach, choć rodzice tego pragną. Chodzi o to, aby dziecko samo powiedziało: "Ja też chcę grać." Pierwszy utwor jest codziennie odtwarzany z płyty w domu, a w szkole dziecko się przygląda, jak jego koledzy (i mama) ćwiczą. To tworzy właściwą atmosferę, Matka gra na małych skrzypcach odpowiednich dla dziecka, w domu i w szkole. Jest dla mnie najzupełniej oczywiste, że za jakiś czas dziecko poprosi matkę o skrzypce, mowiąc: "Ja też chcę grać!" Melodię już zna. Widzi, że jego koledzy się dobrze bawią i też chce w tym uczestniczyć. Wzbudziliśmy w nim to pragnienie. Gdy już do tego dojdzie zmienia się porządek.

Najpierw rodzice pytają:

  • Czy chcesz też grać?
  • Tak - pada odpowiedź
  • I będziesz pilnie ćwiczyć?
  • Tak.
  • Dobrze; spytamy nauczyciela, czy możesz się przyłączyć do grupy.
    Zawsze przebiega to w ten sposob. Pierwsza lekcja samodzielnej gry wzbudza wielkie emocje!" _

bilety:

200 zł opłata za miesiąc zajęć

autor:
zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ