koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wieczory w Aesenale 2025 IICO JEST GRANE - czerwiec 2025 - nr 372
zmodyfikowano  13 lat temu

Horyzonty

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 23 846 wyświetleń od 22 sierpnia 2007
  • od: 1 września 2007, sobota
    do: 30 listopada 2007, piątek

Projekt Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards

4–22 września
Wewnętrzne poszukiwania Workcenter

26 września – 11 października
Otwarte demonstracje działań performatywnych Workcenter

Demonstracje An Action in creation:

26, 27, 28, 30 września

1, 4, 5, 6, 10, 11 października

W ramach trzyletniego projektu „Horyzonty”(2007–2009) Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards przebywać będzie we Wrocławiu przez trzy miesiące każdego roku. Działalność Workcenter we Wrocławiu podczas realizacji projektu „Horyzonty” obejmować będzie: pogłębienie wewnętrznych badań, demonstracje dzieł performatywnych, a także konferencje, Międzynarodowe Spotkania Robocze i wymiany prac z grupami teatralnymi.

„Horyzonty” wspierane są przez miasto Wrocław, a Instytut Grotowskiego spełnia rolę podstawowego partnera i koordynatora tego przedsięwzięcia.

Część I

An Action in creation

W ramach pierwszej części Projektu „Horyzonty” Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards zademonstruje An Action in creation, nowe opus kierowane przez Thomasa Richardsa w ramach poszukiwań Workcenter określanych mianem sztuka jako wehikuł. Opus to opiera się na anonimowym tekście starożytnym z tradycji zachodniej, a także na starożytnych pieśniach wibracyjnych. Tekst pojawiający się w An Action in creation posiada naturę narracyjną. Istotę tej historii – opowieści o podróży, o zadaniu zapomnianym, które następnie zostaje przywołane w pamięci i wypełnione – można napotkać w kilku wersjach w całym wschodnim obszarze Morza Śródziemnego. Podejście dramaturgiczne nie polega na opowiadaniu: jak w pewnych dawnych tradycjach historia zostaje uobecniona (re-enacted), a nie zaprezentowana (re-presented).

Czyniący w An Action in creation to: Cécile Berthe, Thomas Richards, Pei Hwee Tan and Francesc Torrent Gironella.

Ilość miejsc ograniczona.

Osoby, które chciałyby zobaczyć An Action in creation we Wrocławiu, prosimy o kontakt z [Justyną Rodzińską](maito:justyna@grotowski- institute.art.pl),

tel.: 071 34 31 711.

W pierwszej części projektu „Horyzonty” odbędą się także:

13, 14 października – Otwarta Konferencja poświęcona poszukiwaniom Workcenter, z udziałem m.in.: Antonia Attisaniego i Florindy Cambri z Włoch oraz Krisa Salaty i Lisy Wolford Wylam ze Stanów Zjednoczonych,

18 października – 8 listopada – Międzynarodowe Spotkanie Robocze.

29, 30 września godz. 20:00, Brzezinka B Ewangelie dzieciństwa – spektakl Teatru ZAR Prowadzenie projektu: Jarosław Fret Wyjazd autokaru z Wrocławia o godz. 19:00

Impulsem do rozpoczęcia projektu „Ewangelie dzieciństwa” było zainteresowanie pierwiastkami gnostyckimi tkwiącymi w początkach chrześcijaństwa. Spektakl oscyluje wokół dwóch wątków: opowieści o wskrzeszeniu Łazarza przywołanej ustami jego sióstr, Marty i Marii oraz „świadectwa Marii Magdaleny”, która, podług niektórych przekazów gnostyckich, miała szczególną pozycję wśród apostołów i utożsamiana była z jedną z sióstr Łazarza. Wśród tekstów pojawiają się mało znane ewangelie apokryficzne: Marii Magdaleny, Filipa, Tomasza oraz fragmenty pism Fiodora Dostojewskiego i Simone Weil.

W spektaklu wykorzystane zostały pieśni zebrane przez zespół podczas wypraw do Gruzji, Bułgarii i Grecji w latach 1999–2003. Szczególnie ważna stała się praca z muzyką Swanów zamieszkujących najwyższą część Kaukazu, którzy przechowali w swej tradycji pieśni pogrzebowe sięgające korzeniami początków naszej ery i stanowiące najstarszą formę wielogłosu w Gruzji, a być może na świecie. Drugim wątkiem muzycznym są pieśni liturgiczne z prawosławnej republiki mnichów Atos. Pieśni te, związane z okresem paschalnym, budują końcową część spektaklu – consolamentum.

Spektakl stanowi próbę opowiedzenia „późnej historii ciała” – po miłości, po poniżeniu, po śmierci; jest niemożliwą opowieścią o zmartwychwstaniu.

Marta/Maria – Ditte Berkeley/Kamila Klamut oraz Nini Julia Bang, Przemysław Błaszczak, Tomasz Bojarski, Jarosław Fret, Aleksandra Kotecka, Ewa Pasikowska, Adam Phillips, Tomasz Wierzbowski

Działalność poza siedzibą 31 sierpnia i 1 września, Edynburg, Roxy Art House „Teatr z ducha muzyki” – prezentacja Teatru ZAR na festiwalu w Edynburgu na zaproszenie Demarco European Art Foundation w ramach obchodów 60-lecia festiwalu

22 września, Lwów
Prezentacja spektaklu Teatru ZAR Ewangelie dzieciństwa w ramach jubileuszu Łesia Kurbasa i Teatru im. Łesia Kurbasa

zmodyfikowano  13 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ