koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TEATR AVATAROSSO Popiół i diamentCO JEST GRANE - PAŹDZIERNIK 2025 - nr 374CO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobrania
zmodyfikowano  2 miesiące temu  »  

Nowy wspaniały świat, reż. Anna Obszańska

CO jest GRANE » 2 794 wyświetleń od 12 września 2025
  • 20 listopada 2025, czwartek
    » 19:00
  • 21 listopada 2025, piątek
    » 19:00
  • 22 listopada 2025, sobota
    » 19:00
  • 23 listopada 2025, niedziela
    » 17:00

Najsłynniejsza antyutopia w literaturze XX wieku oraz pantomima w jednym. Z początkiem sezonu 2025/2026 Wrocławski Teatr Pantomimy proponuje zupełnie nowe odczytanie jednej z najsłynniejszych książek Aldousa Huxleya „Nowy wspaniały świat” w reż. Anny Obszańskiej. Premiera 26 września na scenie Centrum Sztuk Performatywnych Instytutu Grotowskiego.

Jak daleko jesteśmy w stanie nagiąć ludzkie ciało, żeby pasowało do algorytmu? Twórcy, wykorzystując świat naszkicowany przez Aldousa Huxleya, przedstawiają parodię Doliny Krzemowej. Sytuują akcję w centrum laboratoryjnej przestrzeni, podczas rozciągającego się absurdalnie eksperymentu – trwającego nie wiadomo od kiedy, którego koniec nie wiadomo czy nastąpi. Aktorzy wcielają się w role inżynierów własnych ciał: liczą kroki, oddechy i kalorie, aktualizują oprogramowanie mięśni i ściągają patche na niedoskonałości skóry. Wyciskają ze swoich organizmów ostatnie bajty możliwości i ładują na przemian.

Huxleyowski Londyn w tej wersji przypomina rozbudowany po horyzont korporacyjny open-space. Poddawane przemianom ciało, wypaczone przez komercyjno-marketingowe tryby wiecznych subskrypcji, skazane zostaje na łaskę kolejnych upgrade’ów. W tym absurdzie pojawia się kluczowe pytanie: co dalej? Czy za kilkadziesiąt lat będziemy jedynie leasingować własne kończyny od globalnych marek, a życiowe decyzje przekazywać sztucznej inteligencji w modelu pay-per-thought? Choreograficzny spektakl sugeruje tę niepokojącą wizję przez śmiech, cynizm i strach – żeby boleśnie przypomnieć, że w kulturze zunifikowanego ciała największą herezją może okazać się niedoskonałość.

Twórcy:
Anna Obszańska – reżyseria
Błażej Biegasiewicz – dramaturgia
Mateusz Jagodziński – scenografia, kostiumy
Małgorzata Penkalla – muzyka

Obsada:
Techno-wizjoner 1 - Krzysztof Szczepańczyk
Techno-wizjoner 2 - Jakub Pewiński
Techno-wizjonerka 3 - Anna Nabiałkowska
Techno-wizjoner 4.1 - Eloy Moreno Gallego
Techno-wizjoner 4.1.1 - Agnieszka Dziewa
Techno-wizjoner 5 - Mateusz Wierzbicki (gościnnie)
Techno-wizjoner 6 - Artur Borkowski
Techno-wizjonerka 7 - Monika Rostecka

Spektakle: 20 listopada | 19:00 21 listopada | 19:00 22 listopada | 19:00 23 listopada | 17:00

Centrum Sztuk Performatywnych Instytutu Grotowskiego, ul. Księcia Witolda 62.

Bilety: https://www.bilety.pantomima.wroc.pl/

autor:
zmodyfikowano  2 miesiące temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ