koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - czerwiec 2025 - nr 372Wieczory w Aesenale 2025 II
zmodyfikowano  2 dni temu  »  

Ciało. Oddech. Obecność. Wpływ technik medytacyjnych na pracę performerów i performerek - wykład Aleksandry Koteckiej

CO jest GRANE » 740 wyświetleń od 3 czerwca 2025

Wykład VII Aleksandry Koteckiej w ramach OUP

Wstęp wolny, wymagana rezerwacja bezpłatnej wejściówki:
www.bilety.grotowski-institute.pl

Współczesna praktyka performerska coraz częściej obejmuje narzędzia zaczerpnięte z tradycji medytacyjnych, takich jak mindfulness, zen, vipassana czy praktyki uważnego oddechu. Performerzy i performerki sięgają po nie w celu pogłębienia obecności scenicznej, koncentracji oraz integracji ciała i umysłu.

W trakcie wykładu zostaną omówione sposoby, w jakie techniki medytacyjne mogą wspierać proces twórczy, rozwijać samoświadomość osób performujących oraz wpływać na jakość interakcji z publicznością i pracy w określonej przestrzeni scenicznej.

W ostatnich dwóch dekadach techniki medytacyjne, a w szczególności praktyka mindfulness, stały się przedmiotem intensywnych badań naukowych, głównie w obszarach neurobiologii, psychologii poznawczej oraz kognitywistyki. Ich wyniki wskazują jednoznacznie, że regularna praktyka medytacji wpływa na struktury i funkcje mózgu, a także na fizjologię ciała, co ma bezpośrednie przełożenie na jakość pracy performerów i performerek.

Aleksandra Kotecka jest performerką wokalną, edukatorką głosu i technik oddechowych wyrastających z technik relaksacyjnych i jogi klasycznej, terapeutką falą dźwiękową pracującą zgodnie z nurtem teorii poliwagalnej. Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 roku rozpoczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Academy w Turynie. W 2022 ukończyła kurs uprawniający do pracy w charakterze terapeutki dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej. Absolwentka certyfikowanego kursu teorii poliwagalnej w Polyvagal Institute USA. Od lat bada wpływ technik relaksacyjnych na pracę performera, realizując programy warsztatowe w Polsce i Francji. Kuratorka Festiwalu ciszy, którego pierwsza edycja odbyła się w kwietniu 2024 roku, oraz programu badawczo-artystycznego „Przestrzeń styku//interface”, którego celem jest badanie relacji twórczej między człowiekiem a algorytmem. W 2023 roku jej projekt „Wtargnięcia” otrzymał stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia.

zmodyfikowano  2 dni temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ