koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - maj 2025 - nr 371Sztuka na miejscu KAF
zmodyfikowano  12 dni temu  »  

Ewolucja narracji w grach wideo / Fenomeny Popkultury. Oblicza gier wideo

CO jest GRANE » 1 638 wyświetleń od 14 kwietnia 2025

Ewolucja narracji w grach wideo.

cykl: Fenomeny Popkultury. Oblicza gier wideo

20 maja 2025 r. | godz. 17:00 | sala 35

prowadzi: Marcin Majkowski

wstęp wolny

Gry wideo przeszły ogromną transformację – od prostych historii w klasycznych platformówkach po wielowątkowe, emocjonalne opowieści, które dorównują filmom i literaturze pod względem narracyjnej głębi. Początkowo fabuła stanowiła jedynie tło dla rozgrywki, ale z biegiem lat stała się jej integralnym elementem, budując więź między graczem a przedstawionym światem.

Dlaczego twórcy zaczęli eksperymentować z formą, oferując coraz bardziej immersyjne doświadczenia, w których historia nie tylko się toczy, ale także reaguje na decyzje i działania gracza? Dokąd zmierza narracja w grach? Czy rozwój sztucznej inteligencji otworzy nowe możliwości dla interaktywnego storytellingu? Czy przyszłość gier to jeszcze większa swoboda wyboru i wpływu na fabułę? Jeśli chcesz lepiej zrozumieć ich ewolucję, w trakcie spotkania poznasz odpowiedzi na powyższe pytania.

Podczas prelekcji prowadzący przedstawi kluczowe momenty w ewolucji narracji w grach na przykładzie twórczości studiów takich jak Naughty Dog, Remedy Entertainment, Rockstar Games i Quantic Dream. Opowie o ich podejściu do storytellingu – od dynamicznych, filmowych doświadczeń w „The Last Of Us”, przez nieliniowe wątki w „Red Dead Redemption 2”, aż po psychologiczne i narracyjne eksperymenty w „Alan Wake 2” i „Detroit: Become Human”.

Marcin Majkowski – piszę, dubbinguję, tworzę własne modele z Lego oraz studiuję kreatywne pisarstwo na UWr. Gry to moja pasja, która z codziennej rozrywki stała się celem moich badań.

autor:
zmodyfikowano  12 dni temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ