koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2025 - nr 375 - do pobraniaOSSO Popiół i diament
zmodyfikowano  7 miesięcy temu  »  

„Woke” w grach wideo ­– czym jest i dlaczego wywołuje takie emocje / Fenomeny Popkultury

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 476 wyświetleń od 19 marca 2025

cykl: Fenomeny Popkultury. Oblicza gier wideo

„Woke” w grach wideo ­– czym jest i dlaczego wywołuje takie emocje.

prowadzi: Ewa Bałwas

22 kwietnia 2025 r. | godz. 17:00

Rynek 58 | sala 35 | III piętro

wstęp wolny

O wykładzie:

Czy wystarczy zasugerować nową interpretację Ciri w nadchodzącym „Wiedźminie 4” lub umieścić czarnoskórego samuraja Yasuke w „Assassin’s Creed Shadows”, by rozpętać burzę? Dlaczego niemal każda nowa gra natychmiast spotyka się z oskarżeniami o „woke”? Skąd wynika potrzeba tworzenia list gier ocenianych pod tym kątem i jakie kryteria się stosuje? Czy rosnąca różnorodność w grach to naturalna ewolucja medium i odpowiedź na zmieniające się oczekiwania graczy, czy jedynie sposób na przyciągnięcie uwagi w dobie cyfrowej konkurencji?
Termin „woke” stał się jednym z najbardziej kontrowersyjnych i wieloznacznych pojęć w branży gier wideo. Dla jednych oznacza większą reprezentację i otwartość na różne perspektywy, dla innych jest narzędziem ideologicznego nacisku i wymuszoną poprawnością. Choć pierwotnie symbolizował świadomość społeczną i dążenie do równości, dziś coraz częściej wywołuje skrajne reakcje. Wystarczy jeden zwiastun lub sugestia fabularna, by rozpalić gorące dyskusje i podzielić społeczność graczy. Jak będzie z wami? Na koniec prelekcji będzie czas na rozmowę.

Ewa Bałwas – studentka Komunikacji Wizerunkowej II stopnia na Uniwersytecie Wrocławskim. Interesuje się grami wideo, w które gra w wolnym czasie, a teraz pisze kolejną pracę dyplomową na ich temat.

autor:
zmodyfikowano  7 miesięcy temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ