
Beloved Land
- od: 17 lipca 2021, sobotado: 24 września 2021, piątek

Space Shift
Zbiorowa prezentacja współczesnej artystycznej fotografii azjatyckiej kuratorowana przez Jeauka Kanga, dyrektora artystycznego Suwon Photo Festival, jednego z najważniejszych międzynarodowych festiwali fotografii w południowej Azji. Na ekspozycję składa się jedenaście fotograficznych historii artystów z Chin, Indii, Tybetu, Japonii, Birmy, Filipin, Tajlandii, Korei Południowej i Rosji. "Beloved Land" to opowieść o ludziach, którzy od pokoleń błądzą z dala od ziemi, na której zakorzenieni byli ich przodkowie. To opowieść o ludzkości uwikłanej w ideologie swoich państwowości, o dualności między podbojem nowych terenów a osadnictwem na ziemi przodków, o ludności żyjącej nieustannie pod ciężarem przemocy, ideologii i państwa, pod presją zmian klimatycznych. To opowieść artystów, dla których medium fotografii stało się środkiem, dzięki któremu mogą zbliżyć się do historii, przekazać ją i przemówić głosem cierpiących i zapomnianych idealistów, którzy walczyli, marząc o niemożliwym.
"Ludzie podziwiają nieznaną utopię i pragną ją podbić, ale jednocześnie mają potrzebę osiedlenia się w domach przodków i powrotu do domu. Ta dwoistość doprowadziła ludzi do ciągłego stawiania sobie wyzwań, testowania swoich wewnętrznych i zewnętrznych ograniczeń, a z drugiej strony do odnalezienia swoich korzeni i zbudowania stabilnego domu. W tym cyklu podboju i osiedlania się, ludzie poszukują ziemi, na której zakorzeniają się jak rośliny. Ziemia była źródłem, które zapewniało ludziom do przetrwania ziarno i czystą wodę, by ostatecznie pogrzebani w tej ziemi ludzie stali się źródłem jej wzrostu. Ziemia i moje DNA, które moi przodkowie budowali przez pokolenia, są wynikiem konwergencji poprzez komunikację i zrozumienie.
We współczesnych czasach Azja była przestrzenią konfliktów z Zachodem, Imperium z mniejszościami, miasta z obszarami wiejskimi oraz miast nadmorskich z podnoszącym się poziomem morza. To burzyło i kształtowało na nowo krajobraz dzisiejszej Azji. Azjaci, podobnie jak mieszkańcy innych kontynentów, zaczęli kwestionować prawomocność skupionych wokół królów feudalnych społeczeństw. Większość krajów marzyła o zakończeniu trwania w aktualnym systemie i o zbudowaniu - często przy pomocy obcej interwencji - demokratycznych republik.
Azja w ostatnim stuleciu była świadkiem ogromnych zmian społecznych i politycznych, które dotyczyły również koncepcji tworzenia nowoczesnego państwa i narodu. Epoka feudalna dobiegła końca, ale większość krajów cierpiała z powodu dyktatury wojskowej; proces zmian dopiero się rozpoczynał, gdy świat rozpadł się na socjalizm i kapitalizm. Na początku lat dziewięćdziesiątych w wielu azjatyckich krajach nastąpił kres długiej i uciążliwej dyktatury wojskowej; nastała epoka wolnej wymiany dóbr, kultury i myśli, czemu sprzyjała swoboda podróżowania. Jednak w Azji, pomimo gwałtownych skoków gospodarczych, nadal występują poważne zmiany klimatyczne i choroby, podziały, przepaść między bogatymi a biednymi, ucisk mniejszości/kolonii i terroryzm.
Gwałtowne zmiany społeczne i środowiskowe miały ogromny wpływ na rozwój dzisiejszych młodych fotografów azjatyckich. Dziś fotografia, będąca niezwykle demokratycznym medium, stała się środkiem, dzięki któremu każdy może zbliżyć się do historii, przekazać ją i przemówić własnym głosem. Stała się oczami i ustami cierpiących i zapomnianych idealistów, którzy stawiali opór, walczyli, marząc o niemożliwym".
Jeauk Kang
Autorzy:
Atiwat Silpamethanont / Tajlandia,
Ji Hyun Kwon / Korea Południowa,
Lee E Sik / Korea Południowa, Rosja,
Kwon Sunkwan / Korea Południowa,
Miti Ruangkritya / Birma, Veejay Villafranca / Filipiny,
Yusuke Hishida / Japonia,
Tsering Topgyal / Tybet, Swastik Pal / Indie,
Shen Xuezhe / Chiny, Hkun Lat / Birma
Kurator: Jeauk Kang
Współpraca kuratorska: Manfred Bator
www.fotogen.okis.pl

MALARSTWO POLSKIE XIX-XX W.
od: 1 kwietnia 2003 do: 30 kwietnia 2003
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 755sztuka
NOWE WIDZENIE
od: 11 kwietnia 2003 do: 22 czerwca 2003
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 818sztuka
NADZIEJA
od: 14 marca 2003 do: 6 kwietnia 2003
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 760sztuka
NO ES FACIL
od: 14 marca 2003 do: 6 kwietnia 2003
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 895sztuka
GRAFIKA
od: 1 marca 2003 do: 31 marca 2003
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 974sztuka
OD OTTO MUELLERA
od: 21 listopada 2002 do: 19 stycznia 2003
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 943sztuka
OBYCZAJE CECHÓW ŚLĄSKICH
od: 25 października 2002 do: 31 grudnia 2002
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 832sztuka
JERZY SKOLIMOWSKI
6 września 2002 - 13:00
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 668sztuka
POCZTÓWKI Z WAKACJI
od: 17 września 2002 do: 30 listopada 2002
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 585sztuka
SZTUKA POLSKA XX w.
od: 1 maja 2002 do: 31 sierpnia 2002
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 766sztuka
KULABASZE MALOWANE I RYSUNKI
od: 20 czerwca 2002 do: 15 września 2002
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 871sztuka
SZTUKA XX WIEKU
od: 21 czerwca 2002 do: 15 września 2002
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
22 062sztuka
CERAMIKA POLSKA
od: 21 maja 2002 do: 16 czerwca 2002
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 832sztuka
CERAMIKA
od: 2 stycznia 2002 do: 31 maja 2002
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 827sztuka
OD POTRZEBY DO WIDOWISKA
od: 10 maja 2002 do: 31 stycznia 2003
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 917sztuka
ANDRZEJ PAWŁOWSKI
23 kwietnia 2002 - 18:00
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 834sztuka
WOKÓŁ DEKADY
od: 23 kwietnia 2002 do: 26 maja 2002
Muzeum Narodowe
pl. Powstańców Warszawy 5 Wrocław
21 877sztuka
