
Beloved Land
- od: 17 lipca 2021, sobotado: 24 września 2021, piątek

Space Shift
Zbiorowa prezentacja współczesnej artystycznej fotografii azjatyckiej kuratorowana przez Jeauka Kanga, dyrektora artystycznego Suwon Photo Festival, jednego z najważniejszych międzynarodowych festiwali fotografii w południowej Azji. Na ekspozycję składa się jedenaście fotograficznych historii artystów z Chin, Indii, Tybetu, Japonii, Birmy, Filipin, Tajlandii, Korei Południowej i Rosji. "Beloved Land" to opowieść o ludziach, którzy od pokoleń błądzą z dala od ziemi, na której zakorzenieni byli ich przodkowie. To opowieść o ludzkości uwikłanej w ideologie swoich państwowości, o dualności między podbojem nowych terenów a osadnictwem na ziemi przodków, o ludności żyjącej nieustannie pod ciężarem przemocy, ideologii i państwa, pod presją zmian klimatycznych. To opowieść artystów, dla których medium fotografii stało się środkiem, dzięki któremu mogą zbliżyć się do historii, przekazać ją i przemówić głosem cierpiących i zapomnianych idealistów, którzy walczyli, marząc o niemożliwym.
"Ludzie podziwiają nieznaną utopię i pragną ją podbić, ale jednocześnie mają potrzebę osiedlenia się w domach przodków i powrotu do domu. Ta dwoistość doprowadziła ludzi do ciągłego stawiania sobie wyzwań, testowania swoich wewnętrznych i zewnętrznych ograniczeń, a z drugiej strony do odnalezienia swoich korzeni i zbudowania stabilnego domu. W tym cyklu podboju i osiedlania się, ludzie poszukują ziemi, na której zakorzeniają się jak rośliny. Ziemia była źródłem, które zapewniało ludziom do przetrwania ziarno i czystą wodę, by ostatecznie pogrzebani w tej ziemi ludzie stali się źródłem jej wzrostu. Ziemia i moje DNA, które moi przodkowie budowali przez pokolenia, są wynikiem konwergencji poprzez komunikację i zrozumienie.
We współczesnych czasach Azja była przestrzenią konfliktów z Zachodem, Imperium z mniejszościami, miasta z obszarami wiejskimi oraz miast nadmorskich z podnoszącym się poziomem morza. To burzyło i kształtowało na nowo krajobraz dzisiejszej Azji. Azjaci, podobnie jak mieszkańcy innych kontynentów, zaczęli kwestionować prawomocność skupionych wokół królów feudalnych społeczeństw. Większość krajów marzyła o zakończeniu trwania w aktualnym systemie i o zbudowaniu - często przy pomocy obcej interwencji - demokratycznych republik.
Azja w ostatnim stuleciu była świadkiem ogromnych zmian społecznych i politycznych, które dotyczyły również koncepcji tworzenia nowoczesnego państwa i narodu. Epoka feudalna dobiegła końca, ale większość krajów cierpiała z powodu dyktatury wojskowej; proces zmian dopiero się rozpoczynał, gdy świat rozpadł się na socjalizm i kapitalizm. Na początku lat dziewięćdziesiątych w wielu azjatyckich krajach nastąpił kres długiej i uciążliwej dyktatury wojskowej; nastała epoka wolnej wymiany dóbr, kultury i myśli, czemu sprzyjała swoboda podróżowania. Jednak w Azji, pomimo gwałtownych skoków gospodarczych, nadal występują poważne zmiany klimatyczne i choroby, podziały, przepaść między bogatymi a biednymi, ucisk mniejszości/kolonii i terroryzm.
Gwałtowne zmiany społeczne i środowiskowe miały ogromny wpływ na rozwój dzisiejszych młodych fotografów azjatyckich. Dziś fotografia, będąca niezwykle demokratycznym medium, stała się środkiem, dzięki któremu każdy może zbliżyć się do historii, przekazać ją i przemówić własnym głosem. Stała się oczami i ustami cierpiących i zapomnianych idealistów, którzy stawiali opór, walczyli, marząc o niemożliwym".
Jeauk Kang
Autorzy:
Atiwat Silpamethanont / Tajlandia,
Ji Hyun Kwon / Korea Południowa,
Lee E Sik / Korea Południowa, Rosja,
Kwon Sunkwan / Korea Południowa,
Miti Ruangkritya / Birma, Veejay Villafranca / Filipiny,
Yusuke Hishida / Japonia,
Tsering Topgyal / Tybet, Swastik Pal / Indie,
Shen Xuezhe / Chiny, Hkun Lat / Birma
Kurator: Jeauk Kang
Współpraca kuratorska: Manfred Bator
www.fotogen.okis.pl

Wrocławski Skarb
od: 15 maja 2006 do: 23 czerwca 2006
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
21 847sztuka
Fotografia Dzikiej Przyrody 2005
od: 2 czerwca 2006 do: 25 czerwca 2006
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
21 799sztuka
Historia porcelany chińskiej
od: 21 lutego 2005 do: 28 kwietnia 2005
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
21 704sztuka
Przestrzeń odkupiona
od: 18 lutego 2005 do: 20 marca 2005
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
21 512sztuka
Świat dziecka
od: 6 grudnia 2004 do: 16 stycznia 2005
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
21 493sztuka
Pro memoria
od: 7 stycznia 2005 do: 8 lutego 2005
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
21 574sztuka
Ewa Rossano - rzeźba
od: 23 listopada 2004 do: 2 grudnia 2004
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
55 597sztuka
Leonardo Da Vinci
od: 2 października 2004 do: 15 grudnia 2004
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
21 389sztuka
DZIECI NA FOTOGRAFIACH
od: 1 czerwca 2004 do: 23 czerwca 2004
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
21 188sztuka
MOTYLA TU NIE WIDZIAŁEM
od: 15 stycznia 2004 do: 31 stycznia 2004
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
21 285sztuka
SIUDMAK, FANTASTYCZNE ŚWIATY
od: 4 grudnia 2003 do: 18 stycznia 2004
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
21 767sztuka
GRAFIKA ILUSTRACYJNA
od: 22 września 2003 do: 23 listopada 2003
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
21 141sztuka
RYSUNKI DAWNE I NOWE
od: 12 września 2003 do: 12 października 2003
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
21 107sztuka
PEJZAŻ I PORTRET
od: 2 sierpnia 2003 do: 2 września 2003
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
21 167sztuka
FABRYKA WYROBÓW SREBRNYCH
od: 9 maja 2003 do: 31 grudnia 2003
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
22 097sztuka
PABLO PICASSO. W HOŁDZIE PICASSO
od: 23 maja 2003 do: 31 lipca 2003
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
20 804sztuka
BRUNO SCHULZ
od: 14 lutego 2003 do: 10 marca 2003
Muzeum Sztuki Mieszczańskiej
Rynek-Ratusz Wrocław
20 649sztuka
