koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  5 lat temu  »  

Dwie lub trzy rzeczy, które o niej wiem. Sonet prozą o Susan S. | spektakl w ramach 16. Festiwalu Opowiadania

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 957 wyświetleń od 22 września 2020

• 1.10.2020 | godz. 20:00
• Instytut Jerzego Grotowskiego, Sala Teatru Laboratorium, ul. Rynek-Ratusz 27
zapisy


Tekst: Agnieszka Wolny-Hamkało

Reżyseria: Agnieszka Wolny-Hamkało, Mikołaj Mikołajczyk

Choreografia: Mikołaj Mikołajczyk

Występuje: Jolanta Olszewska

Muzyka: Tomasz Sikora

Część prób do spektaklu odbyła się w Domku Fińskim w Jazdowie i SDK w Warszawie. Za użyczenie tych miejsc dziękuję Beacie Guli i ekipie ze Wspólnego Pokoju (SDK Warszawa).

Monodram o Susan Sontag opowiada o głodzie badaczki, obsesyjności naukowca i fizjologii pisania. O tym, co robi z nami łaknienie i jaką cenę płaci się za sławę, także w świecie nauki. „To kara za moje łaknienie, mój głód. Nigdy nie umiałam żyć z resztek po innych” – pisała Sontag, jedna z najbardziej wpływowych intelektualistek lat 60. i 70. Pierwsza „celebrytka” współczesnej humanistyki: przestrzegała przed „wpływowymi obrazami”, a sama stawała się „wpływowym obrazem”. Jej skomplikowane życie osobiste, trudny charakter i intelektualna żarłoczność do dzisiaj budzą kontrowersje. Jedno jest pewne, dała światu najlepsze po Walterze Benjaminie eseje o fotografii. A sama dostała wszystko, co może dać tzw. szczodre życie: nienawiść i czułość, uwielbienie i strach. „Susan Sontag? Ta hucpiara”? „Gdyby zechciała poczytać, wiedziałaby, że kamp był metodą prezentacji scenicznej w angielskim wodewilu już w połowie XIX wieku”. „Zwyzywała mnie od idiotek”. „Władcza, żarłoczna, kompulsywna”, szekspirowska, ibsenowska, niezapomniana Susan S.


Festiwal Opowiadania jest częścią programu Jesień we Wrocławiu Mieście Literatury.


Partnerzy:
Instytut Grotowskiego, Stowarzyszenie Tłumaczy Literatury, Muzeum Pana Tadeusza, Wrocławski Dom Literatury, Austriackie Forum Kultury, Brak Festival, Stanou, Miszje, Centrum Hotel Dikul

Patroni medialni:
Hispanico.pl, Gazeta Wyborcza Wrocław, TOK fm, Booklips, Teatralny, TVP 3 Wrocław, e-teatr.pl


Zadanie „Szesnasta edycja Międzynarodowego Festiwalu OPOWIADANIA” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Zadanie publiczne „Festiwal Opowiadania — edycja szesnasta” jest współfinansowane ze środków Gminy Wrocław.

Projekt„Influencing reality? Contemporary Visegrad literature in theatre of V4 countries” jest współfinansowany przez rządy Czech, Węgier, Polski i Słowacji w ramach Grantów Wyszehradzkich Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego. Misją funduszu jest promowanie pomysłów na zrównoważoną współpracę regionalną w Europie Środkowej.

zmodyfikowano  5 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ