koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - czerwiec 2025 - nr 372 - już do pobraniaWieczory w Aesenale 2025 II
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

The Woman Decomposed

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 039 wyświetleń od 15 maja 2013
  • od: 16 maja 2013, czwartek
    do: 17 maja 2013, piątek

The Woman Decomposed Spektakl Gemy Galiany ze Studia Matejka 16–-17 maja (czwartek–piątek) godz. 21.00; Sala Teatru Laboratorium Spektakl w językach hiszpańskim i angielskim

Kobieta w „The Woman Decomposed” rozsypuje się i odbudowuje, wciąż na nowo. Nie towarzyszą temu ani akceptacja, ani odrzucenie. Obserwuje siebie, jak przeglądałam się w lustrze własnej samotności. Kobieta w „The Woman Decomposed” rozsypuje się i odbudowuje, wciąż na nowo – dla przyjemności, bólu, rozczarowania, buntu, pytań, miłości i wolności. Kobieta w „The Woman Decomposed” jest czymś a zarazem czymś innym. Jest tym, kim jesteśmy, tym, czym nie jesteśmy i tym, czym chcieliśmy być – wielością w jedności. Kobieta w „The Woman Decomposed” rozsypuje się, wciąż na nowo, usiłując odnaleźć swoje miejsce w świecie, miejsce, które jest zarazem miejscem nas wszystkich, przynajmniej częściowo, jako miejsce przynależne całej ludzkości. Kobieta w „The Woman Decomposed” jest mikrokosmosem świata, który się rozsypał, świata, który rozpękł się pod ciężarem własnej tragedii, tragedii samotności w tłumie, tragedii sprzeczności i niezadowolenia. Kobieta w „The Woman Decomposed” nie ucieka przed sobą, ale akceptuje własną tragedię i śmieje się z niej do utraty orientacji.

Samotność to przestrzeń wolności. Jestem widzem obserwującym świat, w którym mieszkam. Będąc częścią świata, zaprzeczam samej sobie. Tak jak wy, mieszczę w sobie tysiące dusz. Chcę je wyzwolić. Nie chcę mieć tylko jednej. Nie chcę stracić tych wszystkich dziwnych istot, które we mnie mieszkają. Wybieram samotność, bo wybieram wolność. Aby mówić o samotności, konieczne jest odosobnienie i wynikające z niego poczucie wolności. Samotna w tłumie. Aktorka samotna wśród widzów. Nie mam nic do ukrycia. Odkrywam siebie i moje pytania przed tłumem widzów. Chcę ujawnić naszą wspólną samotność. Próbuję ją zaakceptować. Gema Giliana

Spektakl inspirowany „Księgą niepokoju Bernarda Soaresa, pomocnika księgowego w Lizbonie” Fernando Pessoi i „Wilkiem stepowym” Hermana Hesse.

„Świat wyobraźni i rzeczywistość przenikają się. Marzenia i gra stapiają się w jedno. Moim jedynym światem był świat mojej wyobraźni. Nigdy nie przeżyłem romansów tak rzeczywistych, tak pełnych życia i wrzenia krwi, jak te, które miałem z postaciami, które sam stworzyłem”. Fernando Pessoa AUTORKA/AKTORKA: Gema Galiana REŻYSERIA: Matej Matejka DRAMATURGIA: Anthony Nikolchev SCENOGRAFIA: La Mujer Tranvia WSPÓŁPRACA MUZYCZNA: Ditte Berkeley, Daniel Han Czas trwania: 50’

Gema Galiana urodziła się w Hiszpanii, studiowała aktorstwo w Wyższej Szkole Sztuki Dramatycznej w Murcji, specjalizując się w hiszpańskim teatrze klasycznym. Współpracowała z Julianem Herrero, Dorą Centenero, Jorge Urreą, Teatro del Aire, Rizoma Teatro oraz Ferroviaria Ensemble. Interesuje się teatrem fizycznym – uczestniczyła w kursach prowadzonych przez Isabel Ubedę, Bruce’a Myersa, Gabriela Gawina, Raúla Iaizę, a także zespól teatralny OBRA at Au Brana. Obecnie należy do zespołu Studia Matejka. Przed dziesięć lat trenowała karate gōjū-ryū.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ